plazma kontra lcd - Page 3

Re: plazma kontra lcd

Nie kupiłem bo uważałem, że to bez sensu. Kupiłem 2 lata temu plazmę
Panasonic TX-P42S10E gdyż żadne z lcdeków w tej klasie cenowej (poniżej
3kpln) nie wytrzymywały porównania z tym telewizorem.

Re: plazma kontra lcd

I czesto dalej tak jest.
Przed swietami porownywalem LCD-ka Samsunga 40"
(typu nie pamietam ale prod. maj tego roku)
do starszej  juz plazmy hd-ready panasonic PV80.

Sygnal z kabla Vectry. Na sygnale analogowym LCD - porazka
na sygnale cyfrowym SD lepiej, ale dalej ZLE
na sygnale cyfrowym HD  znosnie, ale dalej kolory i plastyka obrazu nie ta.
Biorac pod uwage ze w kablu na dzis jest mniej niz 10% kanalow HD
dalej zakup lcd stoi u mnie pod sporym znakiem zapytania
- jedyny plus jaki widze to ewentualne mniejsze zarcie pradu,

No a filmow z BR na okraglo tez ogladac chyba nie sposob ;)

Pozdro

Re: plazma kontra lcd

Ok. miesiąca temu, zajrzałem do podosiedlowej pizzerii, coby piczkę
sobie jakąś do domu zatargać. Czekając na realizację zamówienia
pogapiłem się w ichni, 100%LCD, OTVC, chyba z TVN HD, albo któryś
Polsat, nie pamiętam, Aster, Full HD. Mecz tenisa, wszystkie napisy,
jakie były widoczne, dałem radę odczytać, zaś sam obraz był jak żyleta i
tylko ciut ostrość, ale to już do kamer narzekam... Czyściutki, bez
szumów, mydła, soczysty, stabilny jak kutas w erekcji po viagrze...
LCD, tak apropo, ma jedną wielką zalete nad pozostałymi - daje się
oglądać w słoneczny dzień na wolnym powietrzu, gdy słonko go równo
oświetli, aby tylko nie patrzyć się na ekran pod kątem, pod jakim samo
sońce go oświetla, bo wtedy nic nie da rady.

Re: plazma kontra lcd

RoMan - czyzbys nie wiedzial ze plazmy tez sa FullHD  ?
- nie wierze  ;)

Re: plazma kontra lcd
Hello Waldek,

Ale tu mowa o 1024x768 a nie fullHD. Swoją drogą - plazma fullHD nie
zmieścilaby się w moim pokoju ;P

Re: plazma kontra lcd

Tyle tego watku ze w koncu sprawdzilem (i sie troche zdziwilem).
Najmniejsza plazma HD ma 42 cale i kosztuje mniej niz LCD takich samych
rozmiarow, nawet w wersji 3D ;-)

--
Jerry1111

Re: plazma kontra lcd
W wiadomości:3727939997$ snipped-for-privacy@squadack.com,

to masz pokój wielkości WC ?

--
VSS

Re: plazma kontra lcd

Nawet skromne 42"  np. neoPDP ?  ;P

Pozdro

Re: plazma kontra lcd
Hello Waldek,

Mam teraz LCD 37" i juz żona narzeka, że za wielki. 42" razem ze mną
za drzwi by wystawiła. Już nawet nie wspominam, jakby zareagowała na
cenę neoPDP...

Re: plazma kontra lcd

O 1024x768 mówisz ty i Zenek. To on stwierdził wcześniej, że tańsze
plazmy mają 1024x768. Ja natomiast stwierdziłem, że lcdki porównywalne
cenowo z plazmami mają znacznie gorszy obraz - skutecznie zniechęcający
do przesiadki z CRT na nową technologię. A podawałem wyraźnie, że chodzi
mi o klasę cenową 2-3 kpln i 42 cale - w czasie gdy podejmowałem decyzję
czyli 2009 rok. Według  mnie to w miarę tani segment, ale nie wiem co to
jest tanie według Zenka. No i ciężko będzie Zenkowi przekonać mnie, że
mój telewizor ma 1024x768.

Re: plazma kontra lcd

tak nawiasem mowiac, doksztalcam sie u panasonica, THX

http://www.panasonic.pl/html/pl_PL/Produkty/Telewizory+VIERA/Rozwi%C4%85zania+VIERA+/1.3.+Kolor/7637104/index.html

niedomowienie, czy dobre plazmy sa THX, a zaden LCD nie ? :-)

J.

Re: plazma kontra lcd

Tylko pytanie czy warto tyle doplacac do znaczka THX w modelach np. VT w
stosunku do ST

Re: plazma kontra lcd

Kto bogatemu zabroni? Kto chce telewizor, kupuje jaki uważa za stosowne.

Re: plazma kontra lcd

LCD też są THX  np LG 42LE8500

Re: [OT] plazma kontra lcd

Zabrzmiało audiofilsko. Tam też całe stada lemmingów twierdzą że nie ma
nic lepszego jak lampa. Czy "mydlany" w wideo to odpowiednik "płaskie
narożniki basów" w audio?

Re: [OT] plazma kontra lcd

Nie, to oznacza, że obraz jest po prostu mdły i bez kontrastu. Jak
kolorowe zdjęcie na materiałach ORWO.

Re: [OT] plazma kontra lcd

Probujesz udowodnić że plazma ma lepszy zakres jasności? No ma. Ale co
to mdły? Mój gówniany Sony LCD HDReady poza brakiem "prawdziwej czerni"
nie odstaje od stojącej obok plazmy w czymkolwiek innym. Gowniano
skompresowany obraz na plazmie wygląda też jak blokowisko.

Re: [OT] plazma kontra lcd

Taki obraz jakby ktoś nie zdjął z ekranu jakieś kiepawej folii ochronnej
albo umył go brudną ścierą i nie wytarł do sucha.

  Mój gówniany Sony LCD HDReady poza brakiem "prawdziwej czerni"

Łaziłem po sklepach AV i oglądałem dość długo (w 2009r). Trudno mi
powiedzieć jakie były żródła sygnału. Ale z filmikami reklamowymi
producenta to z grubsza większość była jako tako. Ale można było
porównać telewizory sterowane ze wspólnego sygnału. I tu już aureolki a
przy dynamicznych akcjach z wybuchami też fruwające cegiełki były dużo
bardziej wyraźne w LCD niż plazmach (cały czas piszę o porównywalnych
cenowo). Nie śledzę nowinek w przetwarzaniu obrazu ale wydaje mi się, że
dość kiepskie własności optyczne LCDów próbowano nadrobić bardziej
agresywnym przetwarzaniem obrazu co w przypadku tanich telewizorów
dawało żenująco słaby efekt - jak w przypadku silnej korekty cyfrowej w
aparatach foto z kiepskim przetwornikiem. Z lcdeków podobały mi się
Philipsy ale za 2 razy większą cenę. Teraz chyba się to trochę zrównało
bo ceny na przyzwoite LCD są już znacznie niższe.

Re: [OT] plazma kontra lcd
Dzień dobry

Odnosząc się li-tylko do wyrażenia "mydlany" wyjaśniam, że w technice
TV odnosi się ono do obrazu wywołanego sygnałem o zbyt małej dynamice.
W praktyce - o niedostatecznym kontraście i / lub zaburzonej krzywej
gamma.
Od wielu dziesięcioleci profesjonaliści w branży TV posługują się
dwoma typami metod oceny jakości obrazu: obiektywną (pomiary) oraz
subiektywną (ocena). Ten drugi typ wbrew pozorom jest niezwykle
istotny w praktyce i jest stosowany jako niezbędne uzupełnienie
pomiarów. Doczekał się nawet oficjalnego Zalecenia CCIR nr 500-1
(CCIR. Recommendation 500-1 "Method for the subjective assesment of
the quality of television pictures").
Lektura uzupełniająca (obowiązkowa):
"Pomiary urządzeń telewizji czarno-białej i kolorowej", Praca zbiorowa
pod kierunkiem Wandy Trzebuni-Siwickiej, ISBN 83-206-0332-3
"Podstawy telewizji, Adam Fiok, MArek Rusin, Wydawnictwa Politechniki
Warszawskiej 1983

Z wyrazami poważania - Krzysztof Kucharski

Re: plazma kontra lcd

Mam wrażenie że jesteś przywódcą tej grupy ;-)

Site Timeline