PJL via USB lub LAN

witam

Czy ktos z grupowiczow zna sposob na wyslanie plikow z komendami PJL dla drukarek HP na port USB lub poprzez LAN ?

bede wdzieczny za pomoc

Reply to
P_ablo

A probowales po chamsku: copy plik \\zdalny_komputer\drukarka

I moze jeszcze dodac /b

Mozna tez pokombinowac z driverem "Generic Text" - nie wiem jak to bedzie po polsku, tlumacze mieli w drukarkach fantazje. Ogólne ? :-)

Ewentualnie zalozyc jakies udostepnienie drukarki przez TCP/IP, a wtedy sie otwieraja nowe mozliwosci - bodajze obsluga LPD jest.

copy w ogóle nie rozumie składni \\

Reply to
Zbych

Pan Zbych napisał:

To ma być w Windows? Z tego co pamiętam, to tam zrobili jakieś mapowanie drukarek sieciowych do LPT1, LPT2 itd.

Reply to
Jarosław Sokołowski

A skad ten copy ? Z XP rozumie, z 98 chyba tez rozumie ..

Dnia Sun, 16 May 2010 18:35:13 +0200, od "P_ablo" snipped-for-privacy@op.pl nadeszla wiadomosc:

Kiedyś używałem tego:

Slawek Maculewicz

Rozumiem, że to ma być Windows? Czy Linuks... doprecyzuj, bo pod Linuchem nie ma problemu - CUPS i spod lini komend można wszystko wydrukować poleceniem lp ... To polecenie jakoś rozpoznaje typ pliku. Czy rozpozna typ PJL - nie wiem.... Pod Windowsem - jest polecenie linii poleceń 'print'. Według opisu w necie drukuje plik tekstowy. Jak? Nie wiem... ale może się przyda? Spróbuj :)... Ja go nigdy nie używałem...

Reply to
Konop

W dniu 16.05.2010 19:06, Zbych pisze:

Rozumie, rozumie..