Pistolet do kleju

Co Koledzy mogą polecić z asortymentu pistolet do kleju? Interesuje mnie niedrogi, do 100zł, pistolet o niezawodnym działaniu dostępny aktualnie w sprzedaży. Na jakie cechy produktu należy zwracać uwagę przed zakupem? W tej chwili mam FL-158 i jest to typowy chiński syf. K.

Reply to
John Smith

Thu, 02 Jul 2009 13:08:45 +0200 John Smith snipped-for-privacy@buziaczek.pl napisał:

Jak chcesz mieć pistolet niedrogi i o niezawodnym działaniu to kup jeden niedrogi a drugi o niezawodnym działaniu ;-)

Ja swój pistolet Stanley GR20 kupiłem za ok. 120-150zł (już dobrze nie pamiętam), w Castoramie. Służy od chyba roku niezawodnie. Wcześniej miałem chiński za 15zł i mechanizm podawania kleju po prostu się w nim połamał i rozsypał.

Markowy. np. Stanley, Bosch, w żadnym wypadku jakaś Dedra czy Toya czy podobny chiński syf. Odpowednia moc, np. 40W, no i żeby pasowały standardowe wkłady klejowe, żadne malutkie. Przydatne mogą być cienkie dysze (ma takie np. Bosch). Zobacz:

u siebie nagwintowałem otwór dyszy w pistolecie i wytoczyłem sobie z aluminum wkręcaną dyszę na wzór tej u Boscha - używam jej od czasu do czasu i sprawdza się dobrze.

Reply to
__Maciek

Thu, 02 Jul 2009 15:28:02 +0200 __Maciek snipped-for-privacy@cyberspace.org napisał:

Jeszcze drobna uwaga - dobrze gdyby cienka dysza była demontowalna. Nie wiem czy w pistolecie Boscha do którego podałem link tak jest, ale z dyszą, która ma w środku cienki otwór można "wypompować" dużo mniej kleju na jednostkę czasu (ale za to dostarczyć go precyzyjniej), a nieraz potrzeba sporo kleju naraz. Wyciskanie na siłę kończy się wypłynięciem rozgrzanego kleju do tyłu, w stronę wkładu klejowego i zablokowaniem całości, wtedy trzeba wkład wyciągnąć a rozlany i zastygnięty klej oderwać. W większości przypadków pracuję bez tej dodatkowej dyszy - można wtedy wypompować dużo kleju. Nie wiem czy w pistoletach o mniejszej mocy (ten Bosch ma 18W) jest z tym tak samo dobrze - pewnie nie.

Reply to
__Maciek

John Smith pisze:

bardzo przyzwoite bywają w sprzedaży w Lidlu, zresztą już je tutaj chwalono. Posłuchałem tych pochwał, też sobie kupiłem i nie żałuję. Kosztował 40zł.

Reply to
Michał Baszyński

Najstarsi pracownicy w Lidlu nie pamiętaja tej promocji z lutego. K.

Reply to
John Smith

__Maciek pisze:

Oj raczej na pewno nie. Ten z lidla ma chyba 500W, tyle że ma termostat i się nie przegrzewa.

Reply to
BartekK

John Smith pisze:

pod koniec marca była powtórka - wtedy kupiłem swój. Sprawdzaj, może się powtórzyć.

Reply to
Michał Baszyński

Da się zidentyfikować producenta i typ tego pistoletu? K.

Reply to
John Smith

Czy ktoś używa i może polecić Topex? K.

Reply to
John Smith

Serdeczne dzięki. K.

Reply to
John Smith

Polecam... nie kupować ;)

Reply to
DJ

Fri, 03 Jul 2009 15:40:15 +0200 John Smith snipped-for-privacy@buziaczek.pl napisał:

Używał. Nie poleca.

Reply to
__Maciek

Dzięki, takie informacje też bardzo potrzebne. Bo na papierze wyglądają dobrze. K.

Reply to
John Smith

John Smith pisze:

Używałem aż się nie spalił. NIE KUPUJ.

Reply to
Adam Dybkowski

John Smith pisze:

Chyba jak leżą niewłączone na tym papierze...

Reply to
Adam Dybkowski

Dzięki za ostrzeżenie. K.

Reply to