Pionier ze stodoły

Wersja bateryjna?

http://www.aukcjoner.pl/gallery/003121821-.html#I2

Nie moja aukcja oczywiscie.

--
Włodek

Re: Pionier ze stodoły

Nie, to zdaje się normalna, dość popularna niegdyś wersja tego Pioniera, z
tyłu po prawo jest przełącznik napięć zasilania (110/220) i ucięty tuż przy
chassis przewód zasilający w bawełniano-igielitowej izolacji. Tam o ile mnie
pamięć nie myli powinna jeszcze być lampa prostownicza.
Obudowa jest w bardzo dobrym stanie, jedynie maskownica głośnika do wymiany,
natomiast elektronika... oj ciężko chyba by było.

Ech, pamiętam, że dobrych dwadzieścia pare lat temu takie radio dostane w
prezencie rozwaliłem na strzępy wymontowywując z niego jakieś pojedyńcze
elementy, a resztę kompresując młotkiem (do kubła nie mieściła się inaczej)
i wynosząc na śmietnik.

J.

Re: Pionier ze stodoły

To jest ten
http://oldradio.pl/karta_odb.php?nrmod50%&PHPSESSID37%eebb82e0e4e77a74154c9cbb50d8b3
odbiornik.

GM

Re: Pionier ze stodoły
http://oldradio.pl/karta_odb.php?nrmod50%&PHPSESSID37%eebb82e0e4e77a74154c9cbb50d8b3
A jednak!
Lampy mi sie wydawały siakieś nie takie jak w sieciowym :-)

--
Włodek

Re: Pionier ze stodoły

Ale rozpoznales przy tym bateryjne ?
Ja lampy celowo omijalem, pioniera sobie w koncu przypomnialem - to
faktycznie nie sa U*, ale zeby poznac jakie ... no no ..

J.

Re: Pionier ze stodoły

W sieciowych Pionierach pracowały dwie UCH21 w torze w.cz. i p.cz. oraz
UBL21 w torze m.cz. One wyglądają dość specyficznie, nie sposób ich
pomylić. Pozostaje jeszcze możliwość, że jakiś domorosły serwisant dobry
PRL włożył inne lampy, nie mogąc znaleźć oryginalnych zamienników.
Na zdjęciu nie widać jednak dwóch charakterystycznych elementów
odbiornika w wersji U - diody prostowniczej (ani jej wysokiej podstawki)
oraz opornika redukcyjnego zasilającego żarzenia lamp.

Stosując brzytwę Ockhama także stwierdzam, że to odbiornik bateryjny. ;)

A sieciowy Pionier (w nieco lepszym stanie) leży u mnie na strychu. Tuż
obok Donatiny. Kiedyś trzeba będzie je znieść i odrestaurować. ;)

Re: Pionier ze stodoły

Pionier bateryjny, model B-2, nie mylic z sieciowym (U-2).

--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl

Pomylić trudno -- B-2 to taka pokraka niewykrywalna przez radary,
a U-2, to poczciwy kukuruźnik (niektórym to oznaczenie kojarzy się
najpierw z czym innym, ale to tylko dlatego, że się nie znają).

Re: Pionier ze stodoły

Jest jeszcze inny U-2: http://pl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_U-2

--
Cz.

Re: Pionier ze stodoły

No właśnie o nim myślałem. Ludziom "samolot U-2" kojarzy się najczęściej
z tym szpiegowskim ptaszkiem, którego wyprodukowano w kilkudziesięciu
egzemplarzach. Sławny się stał tylko dlatego, że jak jeden taki ruskie
zestrzelili, to była afera na cztery fajery. A kukuruźników były tysiące,
w wielu wersjach, czasem dziwacznych, produkowane w różnych krajach
(w Polsce też). Można podejrzewać, że Lockheed wziął nazwę właśnie od
kukuruźnika -- ten z uwagi na możliwość cichego lotu wykorzystywany był
do nocnych zwiadów i bombardowań. A ze względu na konstrukcję z drewna
i szmat był słabo wykrywalny przez radary.

Re: Pionier ze stodoły

Myslałem, że pisząc "niektórym to oznaczenie kojarzy się najpierw z czym
innym" miałeś na myśli jeszcze coś innego oznaczane U2 (też bardzo
popularne, jeśli nie najbardziej)

Co proszę? Coś chyba przeoczyłem - zwiady ok to jego podstawowe  - te
bomby to on brał na hol?
Jego jedynym "uzbrojeniem" (ochroną przed atakiem) była bardzo duża
wysokość lotu - nieosiągalna dla innych samolotów a nawet większości
ówczesnych pocisków i rakiet przeciwlotniczych a na pokładzie nawet KM
nie posiadał.

No o tym drewnie i szmatach to też nigdy nie słyszałem, a o duraluminium
owszem.

--
Cz.

Re: Pionier ze stodoły

Ci jeszcze mniej rozgarnięci pewnie tak to kojarzą. Nie wykluczam, że
takich jest najwięcej (ale pan prezes i tak woli bitles... bitelsów niż
na przykład U2).

:: A kukuruźników były tysiące, w wielu wersjach, czasem dziwacznych,
:: produkowane w różnych krajach (w Polsce też). Można podejrzewać,
:: że Lockheed wziął nazwę właśnie od kukuruźnika --

Nie "przeoczyłem", tylko "najpierw wyciąłem, a później to już się całkiem
pogubiłem". Chyba że jeszcze coś innego.

Gdzie popadnie. Bywało, że i granaty ręczne do kieszeni, później ciskane
za burtę.

Jego najlepszą ochroną przed atakiem i często stosowaną techniką było
wzbicie się na wysokość jakichś dwóch kilometrów (gdzie trudno go było
ustrzelić z nagana), a później niemal bezszmerowy lot z silnikiem
pracującym na wolnych obrotach, co pozwalało w nocy na niezauważalny
przelot na niskim pułapie nad terytorium wroga. Możliwość lotu
z prędkością około 70 km/h dodatkowo zwiększała celność ataku.

Z metali, to poza silnikiem jakieś cięgła i linki usztywniające konstrukcję
dwupłata były. Ale przy doraźnej naprawie dało się pewnie toto jakimś
powrozem zastąpić.

Re: Pionier ze stodo
Witam

Morderca :-P