pilot zdalnego sterowania

witam! czy Ktoś z Was tworzył kiedykolwiek własnego
pilota zdalnego sterowania? interesuje mnie kwestia jak
oszczędzić baterię, bo nawet przy skanowaniu 3 razy na
sekundę taki AVR pożre baterię w pół dnia...

Re: pilot zdalnego sterowania
Hmmm... z poborem prądu na poziomie kilkudziesięciu uA w stanie
spoczynku?? :P.. poczytaj coś o nowych AVRach ;)..

Pozdrawiam
Konop

Re: pilot zdalnego sterowania

a jaki konkretnie modelik?

trochę nie wiem jak zrobić tego pilota, przecież kilka
razy na sekundę musi wychodzić ze stanu uśpienia żeby
przeskanować klawiaturę...

Re: pilot zdalnego sterowania

Musisz tak skonstruować klawiaturę, żeby naciśnięcie dowolnego klawisza
wybudzało procka, dopiero potem skanujesz i sprawdzasz który to cie
wyrwał ze snu.

Mirek.

Re: pilot zdalnego sterowania

http://atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc1232.pdf
Czyli <1uA gdy nie naciskasz guzików, a gdy naciśniesz przez 0.3ms 15mA,
przez ok 200ms 7mA
Pozdrawiam
KK

Re: pilot zdalnego sterowania
cwane dzięki

Re: pilot zdalnego sterowania

Jeżeli masz klawiaturę matrycową (np. 4 rzędy po 8 kolumn) to
wysterowujesz wszystkie rzędy i usypiasz procesor z obudzeniem po
zmianie dowolnej z kolumn. Po wstaniu procka szybkie przeskanowanie 4
rzędów i po kłopocie.