Pilot do telewizora - Page 2

Re: Pilot do telewizora

Ostatnio kupiony elmak ma problem z zasięgiem

Re: Pilot do telewizora

Miałem kiedyś TV Polkolor-Schneider.
Był do niego pilot na bat. 9V i dwie diody IR.
Działał jak radiowy.
Są jeszcze takie?
TV taki czujny, czy pilot taki mocny. :-) Był. ;-)

Robert

Re: Pilot do telewizora

Mam TV Philipsa, któryś z tych w miarę nowych (jak na to, co w sklepach
można kupić). Wprawdzie pomieszczenie jest dość małe, ale pilot działa
skierowany w zasadzie w którymkolwiek kierunku. Parę dni temu wymieniłem
baterie, bo trzeba było skierować pilota w stronę telewizora (nie
mierzyłem jakie mają napięcie), po zmianie na nówki nie ma większego
znaczenia gdzie skieruję pilota. Z tym, że telewizor ma taką ramkę jakby
z przezroczystego tworzywa (chyba większość Philipsów taką ma). Czy to
ma coś wspólnego z odbiornikiem pilota - nie wiem, tylko mam takie
podejrzenie.

Dla porĂłwnania mam stary pilot uniwersalny (teĹź Philipsa), i w zasadzie
działa dokładnie tak samo, znaczy gdziekolwiek skieruję, telewizor reaguje.
Na dodatek mam wrażenie, że coś w tym pilocie musi być, bo był ustawiony
na stary telewizor (jakieś 14" Sanyo sprzed ... wielu lat), parę
tygodnie przeleżał bez baterii, a po włożeniu baterii po prostu działał
z nowym telewizorem (nic nie programowałem).

Pozdrawiam

DD

Re: Pilot do telewizora

Mój stary schneider, digitech2000 bodaj, miał podobnie skonstruowanego
pilota, 9V i 2 diody, ale działał w ten specyficzny sposób że zamiast
modulowanej nosnej 38kHz wysyłał po prostu paczki "grubych szpilek", takie
szczerbate (na oscyloskopie) ćwierćsekundowe, kilkadziesiąt-Hz-owe piardy

Re: Pilot do telewizora

Mieli oryginalnego pilota do mojego telewizora,
nie trzeba było niczego programować, od razu zadziałał.

Bardzo dziękuję za tę i pozostałe rady.