Pierwszy termotransfer - efekt taki sobie

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Polish to

Threaded View
Wykonałem właśnie swoją pierwszą płytkę metodą termotransferu. Na
warsztat poszła PCB od Transceivera "Bartka" (komplet elementów
wygrzebany z "junk boksa"). Niestety nie mam w tej chwili dostępu do
własnej drukarki laserowej, musiałem więc poprosić znajomego. Wydruk na
papierze kredowym wyszedł z lekko paroma jaśniejszymi polami na masie.
Tam pojawiły się podtrawienia.
Taka płytka nada się? Pocynowałem ścieżki (pomagając sobie plecionką do
odsysania cyny). Pole masy też pocynować ze względu na nadtrawienia?

Re: Pierwszy termotransfer - efekt taki sobie
Quoted text here. Click to load it

Zawies następnym razem wydruk w oparach acetonu przed transferem. Pola i
podtrawienia znikną.

Quoted text here. Click to load it

Użyj środka do cynowania rur CO. Szybszy (minuta na przeciętna plytkę,
wymaga opalarki) i nie ma dylematu co cynować - zrobi wszystko.

Re: Pierwszy termotransfer - efekt taki sobie
W dniu 2010-04-28 23:05, Sebastian Biały pisze:

Quoted text here. Click to load it

Niestety nie mam pod ręką... Rozumiem, że pocynowanie pola masy
lutownicą wystarczy?
Nie muszę wykonywać nowej płytki?

Re: Pierwszy termotransfer - efekt taki sobie
Dnia Wed, 28 Apr 2010 23:27:41 +0200, Atlantis napisał(a):

Quoted text here. Click to load it

Nie musisz. Ale podejrzane ścieżki sprawdź omomierzem.
--
Jacek

Re: Pierwszy termotransfer - efekt taki sobie
Quoted text here. Click to load it

A coś bliżej ?


Re: Pierwszy termotransfer - efekt taki sobie
Quoted text here. Click to load it


"Bisan" dostepny w Castortamie (możliwe że gdzie indziej też) na stoisku
z rurami. Biały plastikowy pojemnik z pomarańczową naklejką. Cynuje
płytki znakomicie.

Re: Pierwszy termotransfer - efekt taki sobie
Quoted text here. Click to load it

Primo:
ZadbaE6% aby drukarka drukowala czarno. Czyli wylaczyc wszelkie "eco
mode" i "rozjasnij grafike" czy co tam w sterownikach siedzi.
Secundo:
Jesli nie jestes pewien tego czy wyszlo rzeczywiscie czarno to
polakieruj toner za pomoca strzykawki i cienkiej igly. Uzyj do tego
lakieru alkidowego (nie poliuretanu), ladnie schodzi pozniej
rozpuszczalnikiem. Poliuretan trzeba drzec papierem sciernym. Lakieruj
tylko duze powierzchniem na malych moze sie nie udac i trzeba bedzie
kombinowac z usuwaniem lakieru z rozlewek
Tertio:
Przy sciaganiu papieru kredowego patrz czy to co zeszlo jest biale i
toner zostal na plytce.
Zeby sie pozbyc resztki papieru warto go moczyc w wodzie z mydlem i
szorowac szczoteczka do zebow. Dobrze przyklejony toner nie odejdzie
ale trzeba miec umiar w szorowaniu.
Nastepnie wszystkie cienkie odstepy miedzy sciezkami trzeba przejrzec
pod lupa czy nie zostal tam papier i go wyskrobac.

Ja ostatnio nawet blachy mosiezne 0,3 trawie na wylot z jednej strony
i nawet wiele nie podzera...
--
Lukasz Sczygiel

Re: Pierwszy termotransfer - efekt taki sobie
Hmm... Kupiłem własną drukarkę laserową i próbuję robić kolejne płytki,
ale jak na razie zauważyłem pewną rzecz - pozostaje trochę włókienek
papieru niejako "wtopionych" w toner ścieżek. Boję się dalej szorować,
bo mógłbym je zdrapać. Coś nie tak z papierem czy ja popełniam jakiś błąd?

Site Timeline