piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator

Czy ktos moglby powiedziec jakie sa zalety hydrogeneratora a jakie wady?

- czy hydrogenerator sie nie psuje?
- co jaki czas trzeba wymieniac baterie?
- czy hydrogenerator nie wprowadza jakiegos opoznienia cieplej wody?
- czy w przypadku hydrogeneratora cisnienie wody musi byc wieksze niz w
przypadku zasilania z bateri?

a moze znacie jakies inne wady/zalety tych dwoch konstrukcji?

pozdrawiam,
R.M.

Re: piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator

MIałem piecyk z generatorem - pracował bezawaryjnie. Same zalety.
A już nie mam, ponieważ mieszkam w inym miejscu. A piecyk został i pracuje
nadal.

Pozdrawiam.

Re: piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator

Sądzę, że nikt Ci nie odpowie, bo to trzeba by mieć oba piece i porównać
;)... porównanie:

- hydrogenerator MOŻE się zepsuć
- baterie mogą się wyładować

- hydrogenerator nieznacznie opóźni moment zapłonu
- czas zapłonu zależy od stopnia naładowania baterii

- piec z hydrogeneratorem jest droższy
- baterie kosztują (zmienia je się co kilka miesięcy, powiedzmy że co 3)

-hydrogenerator nieznacznie obniży ciśnienie/przepływ wody (ale zapewne
nieznacznie ;))

Tak więc jak widzisz, ciężko powiedzieć, które rozwiązanie jest lepsze
;)... na pewno hydrogenerator jest bezobsługowy ;)...

Napisz jeszcze, czy kupujesz piecyk Junkers, czy "junkers", bo w Polsce
mianem "junkers" nazywa się często wszystkie gazowe przepływowe
ogrzewacze wody ;)...

Pozdrawiam
Konop

Re: piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator

aha, przy czym baterie tańsze...

a tego to nie wiem, nie mam porównania

ilość iskier na sekundę się rózni, ale nieodczuwalna jest różnica czasu
zapłonu na nowych i rocznych bateriach.

No był sporo dlatego kupiłem na baterię bo różnica chyba nigdy nie zwróci
sie a jak padnie generator to juz tylko drożej.
Inna sprawa że kupując przez internet zapłaciłem za Termeta 200zł mniej niż
w salonie firmowym w Świebodzicach. Paranoja.

Alkaiczne wymieniłem po ponad roku bo już mnie denerwowało migające czerwone
swiatełko od ponad miesiąca że słabe (no i obawiałem się padu kompletnego w
najmniej oczekiwanym momencie). Fakt, mniej iskier na sekundę (jakieś 2-3
iskry zamiast serii jak z kałasza) ale zero problemów z zapłonem. 4 osoby w
mieszkaniu i raczej częste właczanie wody.

ale jeden element więcej co się zepsuć może. Trochę poczytałem przed zakupem
o problemach z padającym generatorkiem i stwierdziłem, że wolę raz w roku
poswięcić minutę na wymianę baterii

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator

a jakich baterii uzywasz, ze Ci trzymaja caly rok?

Re: piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator

Tam sa 2 baterie R20 połączone równolegle w puszce.
Miałem wsadzone alkaiczne Panasoniki, teraz alkaiczne Energizery chodza już
od 3 miesięcy i maja się doskonale, nie widac na razie róznicy.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator

A ja różnicę widzę ;)... Znamionowo jest 6 iskier na sekundę... Przy
mocno rozładowanych bateriach jest 1..2. Sam rozumiesz, że próbując
częściej szybciej uda się zapalić ;)... Może nie jest to "złotą
regułą",
ale zwykle piec zapala po kilku iskrach ;)... czyli albo w czasie 1s,
albo w czasie kilku s, w zależności od stopnia naładowania baterii ;)...
Tak przynajmniej wynika z moich obserwacji ;D...

Skoro też masz Termeta na baterie, to tak zapytam - masz z nim jakieś
kłopoty? U mnie były dwa problemy (obie usterki naprawiam sam). Pierwsza
mało upierdliwa (zapalał "świeczkę", ale nie włączał palnika) - trzeba
było izopropanolem przeczyścić taki "drut", który rzekomo ma wykrywać
płomień (nie wiem, co to jest, nazwali to czujnikiem jonizacyjnym czy
jakoś tak :P)
Druga niestety bardziej upierdliwa - skraplająca się na nagrzewnicy para
wodna ścieka na dół i zatrzymuje się na module elektroniki po prawej
stronie. Zalany jest kabel wysokiego napięcia, przez co iskra nie
dochodzi do palnika, tylko wyładowanie następuje przy tej elektronice.
Rozwiązanie jest proste, wystarczy ręcznikiem papierowym wytrzeć z
wierzchu to pudełko z elektroniką (można to zrobić bez zdejmowania
obudowy) i działa, no ale trochę wkurzające ;)... Niewykluczone, że
główną przyczyną tego problemu był czajnik bezprzewodowy, który stał
bezpośrednio pod piecem ;)... Ale jestem ciekawy, czy inni też mają
takie przygody, czy może coś poprawili w konstrukcji (wystarczyłaby
jakaś osłona przed kapiącą wodą....).

U mnie zużycie podobne (kiedyś 4 osoby, teraz 3). Raczej używamy
zwykłych baterii, sądzę, że koszt podobny ;)...

Niektórzy mają inne priorytety, więc niech każdy sam decyduje ;)... u
mnie teĹź jedziemy na bateriach ;D

Pozdrawiam
Konop

Re: piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator
czasu
mocno
zwykle

Przy nĂłwce bateri zapali sie po 2 a rĂłwnie dobrze i po 5 sekundach
Zapłon zależy od właściwej proporcji gaz/powietrze, a ta zakładając stałe
ciśnienie nie zmienia się czy jest 1 czy 10 strzałów na sekundę.
Jeżeli odpowiednia proporcja mieszaniny wytworzy się po 2 sekundach to przy
nowej baterii zapłon bedzie po 10 strzale, przy starej po 2-gim.
Tak plus-minus.
Tak więc w sumie duzych róznic nie zauważam na moim modelu Termeta.

Miałem wydłużony czas zapłonu. Powodem były kłaki kurzu wokół własnie
tej
spirali które skutecznie tłumiły świeczkę. Odkurzanie odkurzaczem
przywróciło dawną świetność.

Mam elektronike po lewej stronie, problemu takiego nie mam. Przewody suche.
MĂłj model to TERMAQ electronic G-19-02

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator

osobiscie mam dostep do piecyka z generatorem :

-psuja sie uszczelki. przy czym polityka serwisowa zaklada ze przychodzi pan
i zmienia caly hydrogenerator (koszt ~120pln + koszt robocizny ~100pln).
wymiana ~ raz na rok.
po rozebraniu hydogeneratora okazuje sie ze na uszczelkach po prostu zbiera
sie osad, mozliwe ze gdyby uzyc teflonowych albo gdyby zastosowac jakis
filtr przed piecykiem to nie byloby tego efektu.

-hydrogenerator wprowadza opoznienie.
 prawdopodobnie daloby sie to wyeliminowac przez uzycie jakiegos
kondensatora czy akumulatorka, ale to juz ingerencja w konstrukcje piecyka.

opoznienie jest tym wieksze im mniejsze cisnienie wody , i im bardziej
zuzyte/brudne uszczelki hydrogeneratora.
typowo to ~2-5 sek,

-do hydrogeneratora cisnienie musi byc. nie mam duzego porownania do
piecykow 'z bateria', ale w porownaniu do 'klasycznego' junkersa ze
'swieczka' (czyli zadnej elektroniki) to i tak wystarczy polowe mniejsze.
byc moze ten moj jest badziejewny, bo widzialem takie ktore potrafia grzac i
regulowac gaz nawet przy minimalnym przeplywie (cienutka, niemal kapiaca
stuzka), ale u mnie potrzeba odkrecic wode minimum 'do polowy', mozliwe ze
to kwestia regulacji - ten jest 'serwisowany' przez 'pana gienia'.

--

Re: piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator

dziekuje, to wszystko wyjasnia

Re: piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator

To mniej/więcej to samo co w moim bateryjnym
Przy czym z reguły po odkreceniu mam odpalany junkers w 2 sekundy, a te 5 to
jak bardzo niskie cisnienie gazu w sieci albo syfiasty gaz - ogĂłlnie bardzo
sporadycznie.

--
Irokez

Re: piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator
Na grupie pojawiały się też wątki, jak zasilić inaczej niż z baterii (np. z
sieci), które wytrzymują bardzo krótko, mimo to, że są dobrej jakości.
EM

Re: piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator
Moj piecyk chodzi n 1 kpl. kitajskich baterii ponad rok, ilość iskier
zapalających gaz uzależniona jest proporcjonalnie od przepływu wody...

Re: piecyk gazowy junkers - bateria vs hydrogenerator
Witam

Pod moją opieką jest piec marki Junkers (czy inny tam Messersmid
tt) uruchomiony w kwietniu 2008. Cały czas w użyciu jest ten sam komplet
ogniw alkaicznych R20 marki słusznej ;-). Właśnie ostatnio okazało się, że
uszkodziła się cewka zapłonowa palnika głównego. Ogniwa z datą produkcji
listopad 2007 cały czas są sprawne.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Site Timeline