piecyk gazowy - Page 2

Re: piecyk gazowy

Mi też na nazwa się nie podoba, ale może etymologii słowa "szyberdach"
należy poszukiwać w Polsce. Może to połączenie dwóch słów: "szyber"
(przesuwana klapka, stosowana w piecach i kotłach) i "dach" (co to dach,
każdy widzi)? De facto dach odsuwany działa podobnie do szybra w piecu.
Obydwa słowa - szyber i dach też są pochodzenia niemieckiego, ale już w
drugim pokoleniu.

A poza tym szyberdach - czyli dach odsuwany, a dach przeszklony
(Schiebedach) to mogą być różne rzeczy - choć często są połączone.

Wracam do pracy.

Pozdrawiam,
Michał Smolnik

Re: piecyk gazowy

Nie nie nie. Schiebedach to dach odsuwany i nie ważne czy to blacha czy
szyba.  Gdyby określał wypełnienie że jest ze szkła  to nazywałby się jakoś
"Glasdach".

Schieben - przesuwać,
Glas - szkło (szyba)
Blech - blacha
Stahl - stal
Perforation - perforacja
Glasschiebedach - przesuwany dach szklany
Blaechschiebedach - przesuwany dach z blachy.
Wagen - pojazd,  samochód
Persone - osoba
Personenwagen -  pojazd osobowy

Perforiertstahlmaskeglaspersonenwagenashiebedach - przesuwany dach szklany z
perforowaną maską stalową pojazdu ciężarowego.

Moze być? Co na to polscy autohandlarze? Przecież to szyberdach.

Wolę krótko "junkers"

Marek

Re: piecyk gazowy

Pisuję z doskoku "na kolanie"
Skąd mi się wzięło ciężarowy? Miało być osobowy.

Marek

[OT] Re: piecyk gazowy

Hottentottenstottertrottelmutterbeutelrattenlattengitterkofferattentater

stąd: http://www.jniemiecki.pl/humor.html

:-)

--
Artur Stachura

Re: [OT] Re: piecyk gazowy

Eee ja nie ściągałem,  sam wymyśłiłem podczas pisania posta. hi hi

Marek

Re: [OT] Re: piecyk gazowy

No przecież nie sugeruję że ściągałeś... Tak mi się tylko skojarzył ten
tekścik, który chciałem kiedyś odczytać ku uciesze znajomych, ale zaplułem
się już w połowie :-)

Gute Nacht :-)
--
Artur Stachura

Re: piecyk gazowy

Mam ten sam problem. Duracel starczył na 8 miesięcy. Następnie kupiłem jakąś
za 3,- złote i nie bardzo chce na niej, na nowej, zapalać (mam gniazdo na
jedną R20).
Też myślałem o zasilaczu. Ale może akumulatorek? Zależy od tego, na ile
czasu wystarczy jedno naładowanie. Właściwie akumulatorki sprawdzają się
tam, gdzie pobiera się dużo prądu w krótkim czasie. W długim okresie, np.
kilku miesięcy, może dochodzić do samowyładowywania się akumulatorka. Czyż
nie?
I czy po naładowaniu i w ciągu miesięcy pracy akumulator będzie trzymał
potrzebne napięcie, bo prąd to chyba bez problemu. Wysokość naoięcia może
być tu kluczem, a nie prąd.

Re: piecyk gazowy
Ma to sens (ekonomiczny) jeżeli zasilacz będziemy włączać po stronie
zasilania  230V
przy starcie pieca.

Akumulatorów o napięciu 1,2V nie polecam, piec nie pracuje w warunkach
optymalnych.
Akumulatory dość szybko się samorozładowują.
Pobór prądu do 1,5A przy starcie, zalecana napięcie 1,5V.
Duży wpływ na zużycie baterii ma stan pieca, głównie jego zanieczyszczenie.

Pozdrawiam
A..m

Re: piecyk gazowy

Tak właśnie chciałem zrobić.

Może wystarczyłby jakiś mały zasilacz i porządny kondensator
elektrolityczny?
Zależy od tego, jak rozciągnięty w czasie jest ten start.
Przy pierwszej nieudanej próbie startu druga byłaby już niemożliwa.

No i musiałbym umieścić rezerwową baterię przez przekaźnik na wypadek, gdyby
wycięli prąd.

Pozdrawiam

Re: piecyk gazowy

Podaj typ baterii. Sprawdź, czy rozumiesz "połączenie równoległe".
Napięce ma być takie jakie dają baterie o wydajności około
wydajności zwarciowej baterii. A kto to ma podłączać?
Bo chyba nie można grzebać w urządzeniach gazowych.

Feromon

Re: piecyk gazowy
baterie 2x LR20
wkada sie je w zewnetrzny pojemnik , wiec nie ma mowy o grzebaniu przy
urzadzeniu gazowym. Wklada sie je rownolegle. Na kazdym biegunie jest jedna
blaszka dla obydwu baterii  - stad uwazam, ze jest to polaczenie rownolegle.

+    |   bateria  |    -
+    |   bateria  |    -

te znaczki | to sa blaszki i na kazdy biegun jest JEDNA blaszka laczaca
bieguny + z obydwu baterii.
mam nadzieje, ze to zrozumiale napisalem

Re: piecyk gazowy

A jakiej firmy piecyk?? U mnie termet działa przez jakieś 3 miesiące na
jednym komplecie. A jak z zapalaniem itp?? Może coś jest zabrudzone,
wolno zapala i stąd szybsze zużycie?? Choć głównie prąd ciągną chyba
elektrozawory :/... Używasz jakoś specjalnie dużo ciepłej wody??

    Wyjściem może być zakup albo przerobienie na piecyk z
hydrogeneratorem! Niektórzy producenci oferowali wersje na baterię oraz
z generatorem. Może serwis urządzeń byłby w stanie przerobić wersję
bateryjną na generatorową??

    Co do wydajności, to będzie ona raczej duża :/... Nikt Ci nie poda
dokładnie nie znając konkretnego piecyka... Możesz mierzyć, ale uważaj
na to czym mierzysz ;)... Możesz też policzyć - do termeta była
instrukcja z podanymi rezystancjami cewek elektrozaworów ;)...

Pozdrawiam
Konop

model piecyka
VAILLANT

atmMAG mini PL 11-0/0 XI H

Re: model piecyka

Dlaczego uważasz że baterie sie tak szybko rozładowują? Baterie powinny
wystarczyć na conajmniej 7-9 miesięcy. Jeśli jest mniej  tak jak w Twoim
przypadku  to reklamuj piecyk. Ale...
Uważam że baterie masz dobre a masz zimną wode jak odkręcisz kran. Czy tak??
Baterie służą tylko do dania iskry i rozpalić gaz (słychac takie szybkie
tykanie - przeskok iskry) Jak bateria jest wyładowana to to tykanie jest
bardzoo powoli. Im wolniej tym ciężej zapalić gaz.
Według mnie we wszystkich kranach jakie posiadasz (kuchnia, łazienka)
rozkręć wylewki na końcu najprawdopodobniej masz jakieś sitko lub perlator.
(sprawdź jak woda leci bez sitek. Nieraz opłaca się wyjąć jedno
najgęściejsze sitko). Rozkręć je i wyczyść, zdziwisz sie ile jest tam
śmieci. Śmiecie zakłucają przepływ wody i wtedy trzeba więcej odkręcić by
sie zapalił gaz (większe ciśnienie). Uważam że samo wyczyszczenei sitek na
końcach wylewki - wydłuży Ci  kilkadziesiąt razy zywotnośc baterii.:)

Pozdrawiam
Robert

Re: model piecyka
sitka juz czyscilem pare razy, piecyka reklamowac nie moge bo juz jest po
gwarancji

kurcze, naprawde nikt nie jest w stanie mi powiedziec jakim ukladem zastapic
dwie baterie?
moge sobie podpiac zasilacz regulowany ale nie chcialbym spalic elektroniki
tego piecyka. :(

Re: model piecyka

Mam od prawie 10 lat piecyk marki Junkers, również zasilany dwiema R20
połączonymi równolegle. Jakiś czas temu też miałem dość wymiany baterii,
więc postanowiłem spróbować z akumulatorkami. Włożyłem 1 sztukę R20
NiMH, jednak napięcie dość szybko (po dwóch tygniach) spadało na tyle,
że piecyk nie chciał działać. Połączyłem więc 2 sztuki szeregowo, ale na
wszelki wypadek dałem jeszcze w szereg zwykłą diodę prostowniczą, żeby
nieco zmniejszyć napięcie. Być może te moje akumulatorki (z Lidla, w
przyszłym tygodniu chyba znów mają być, jakby ktoś chciał) nie są zbyt
dobre, bo co miesiąc trzeba było je ładować. W zeszłym roku sąsiad
pozbywał się starych ogrodowych lamp solarnych, więc skorzystałem z
okazji i tak bardziej dla zabawy umieściłem na dachu połączone w szereg
dwa "kapelusze" z tych lamp i od tego czasu akumulatorki są w ten sposób
doładowywane (kabel w przewodzie wentylacyjnym, a przy akumulatorkach na
wszelki wypadek kolejna dioda, żeby uchronic się przed skutkami
ewentualnego zwarcia. Pewnie takie codzienne doładowywanie, zależnie od
pogody,  prądem kilka-kilkadziesiąt mA, nie służy zbyt dobrze
akumulatorkom, ale póki co wszystko działa ok :)
Można też zrobić tak: piecyk zasilany z 1 szt NiMH (nawet AA), cały czas
doładowywanej prądem w okolicach 30mA. Wystarczy jakikolwiek zasilacz o
możliwie małej mocy i napięciu kilka V na wyjściu, plus rezystor
ograniczający prąd.
Andrzej
Re: model piecyka
nooo, niezly pomysl, bardzo dziekuje

Re: model piecyka

KurczEA%, na prawdEA% nie moBF%esz powiedzieE6%, ile Ci te baterie BF%yjB1%
?
Nie rozumiesz, BF%e jest to istotna informacja?

Marek

Re: model piecyka
W dniu 2009-09-30 23:25, Marek Lewandowski napisaB3%/a:

PrzecieBF% podaB3%, przeczytaj wB1%tek _od poczB1%tku_  ;)

--20%
Cz.

Re: model piecyka

patrz, przeoczyB3%em, odszczekujEA% :)

W takim razie: piecyk, tfu, ogrzewacz przepB3%ywowy do serwisu. To nie
ma prawa tak BF%reE6% baterii.