piecyk gazowy

nie bardzo wiem jak sobie poradzic.
mam piecyk gazowy samoczynnie sie zapalajacy jak leci woda. Zasilanie tego
jest na 2 baterie polaczone rownolegle kazda po 1,5 V

zywotnosc tych baterii jest beznadziejna wiec chcialbym kupic jakis zasilacz
stabilizowany. czy moglibyscie mi podpowiedziec jaki zasilacz mam kupic?
chodzi mi o parametry natezenia, napiecia itp.

Re: piecyk gazowy
kup lepsze baterie albo akumulatory i ładowarkę, np 2 komplety, weź pod
uwagę ze zasilacz będziesz miał cały czas pod napięciem.

Nie wiem jaki kocio┼é, ale baterie starcza┼éy gdzie┼Ť na rok.

SP5FCI

Re: piecyk gazowy
wlolabym wlasnie zasilacz, mam gniazdko przy tym w scianie.
baterie starczaja na ok 3 tygodnie a kupuje juz najdrozsze jakie tylko mozna
dostac.

To nie jest kociol, to jest taki piecyk w lazience, na gaz. Kiedys to sie
chyba junkers nazywalo.

Re: piecyk gazowy

A mo┼╝e bardziej ekonomiczne jest odwrotne podej┼Ťcie - kup najta┼äsze
jakie znajdziesz alkaliczne (nie cynkowo-w─Öglowe). Wystarcz─ů mo┼╝e na
1,5-2 tygodnie a wyjdzie sumarycznie taniej.

Re: piecyk gazowy

Na maginesie, tzw. cynkowo-weglowe sa naprawde cynk-tlenek manganu, te
alkaliczne tez tylko inny elektrolit maja.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Re: piecyk gazowy

Piec ogrzewa powietrze. Junkers to nazwa firmy. W kotle gotuje si─Ö wod─Ö.
Ogrzewacz przepływowy.

Re: piecyk gazowy

A piec martenowski pod co podci─ůgn─ů─ç?
Kocioł dwufunkcyjny jest kotłem czy ogrzewaczem przepływowym? Z zasady
ogrzewaczem przep┼éywowym, tak jak  jest ka┼╝dy wisz─ůcy kocio┼é, nawet
jednofunkcyjny, bo w każdym jest przepływowy wymiennik ciepła. I
ciekawostka. Wielkie kot┼éy na kilka pi─Öter w kot┼éowniach tak┼╝e maj─ů
przepływowe wymienniki a więc tak naprawde sa to przepływowe ogrzewacze.
Pr─Ödzej pod poj─Öcie kot┼éa mo┼╝na by podci─ůgna─ç bojler gazowy bo ten zbiornik
to taki kocio┼éek "grzany na gaz".  Tylko to wszystko marketingowo odstaje
strasznie...

Junkers to nazwa firmy ale u nas przyjęło się tak nazywać przepływowe
urz─ůdzenia na gaz i ka┼╝dy wie co to jest junkers. To taki ogrzewacz
przepływowy popularny w blokach i kamienicach :)
To według mnie nie jest tak szkodliwe jak durne zapożyczanie np. szyberdach
w samochodach. Na siłę spolszczono nazwę schibendach (dach odsuwany) ale w
g┼é├│wkach handlarzy wykie┼ékowa┼éo przekonanie ┼╝e to dach maj─ůcy co┼Ť wsp├│lnego
z szyb─ů (szyberdach). To jest dopiero jazda.  A ju┼╝ drgawek dostaj─Ö jak
s┼éysz─Ö ┼╝e kto┼Ť ma auto wolcwagen.

A jakie┼Ť przyk┼éady z elektroniki mo┼╝e?
Tyle nie na temat z mojej strony :)

Marek

Re: piecyk gazowy

Mała pomyłka
Oczywi┼Ťcie ma byc Schibedach.

Marek

Re: piecyk gazowy

Poprawnie, to jest Schiebedach.

(teBF%) Marek

Re: piecyk gazowy

Racja!
Ale z tego co widz─Ö na grupach dyskusyjnych niemieckich tamtejsi fani
motoryzacji cz─Östo pisz─ů tak┼╝e "Schiebendach"

Marek

Re: piecyk gazowy

Co nie zmienia faktu...

Niemniej: Szyberdach nie jest spolszczeniem Schiebedach, tylko
adaptacjB1% juBF% (sporo dawniej) spolszczonego/zapoBF%yczonego Schieber ->
Szyber (zasuwa np. w przewodzie kominowym albo na dolocie powietrza).

Marek.

Re: piecyk gazowy

Nie rozumiem o co Ci zatem chodzi...
Przecie┼╝ wida─ç, ┼╝e taki dach ma schib─Ö. :-)

Re: piecyk gazowy
A wracaj─ůc do samego piecyka - co┼Ť musi by─ç nie tak albo z bateriami,
albo z piecykiem.
Pierwsza sprawa - po┼é─ůczenie r├│wnoleg┼ée dw├│ch ogniw powoduje szybsze ich
zu┼╝ycie,
gdyż "mocniejsze" rozładowuje się przez "słabsze".
Jedna R20 w zupe┼éno┼Ťci wystarcza, bo pob├│r pr─ůdu nie przekracza 100 mA.
Wiem bo mam taki i mierzyłem.
Ja da┼éem zasilacz buforowy, przerobiony z jakiego┼Ť dalekowschodniego, ze
stabilizatorem na 1,5 V i z
przeka┼║nikiem prze┼é─ůczaj─ůcym na bateri─Ö, gdy pr─ůdu z sieci zabraknie.
Nie trzeba ingerowa─ç w instalacj─Ö piecyka - trzeba tylko doda─ç kilka
m─Öskich i ┼╝e┼äskich konektor├│w, poprze┼é─ůcza─ç wszystko i dzia┼éa.
U mnie działa już 1,5 roku.

Je┼Ťli s─ů dwie R20-tki o r├│┼╝nych w┼éa┼Ťciwo┼Ťciach, to szybko si─Ö nawzajem
wyko┼äcz─ů.
Spr├│buj najpierw na jednej, a potem si─Ö mo┼╝esz bawi─ç z zasilaczem. 4,5
niestabilizowane, z niego zasilana
cewka przeka┼║nika i stabilizator na 1,5 V.

Krzysztof

Re: piecyk gazowy

Ciekawa teoria.

Tylko przy instalacji ogniwa wyczerpanego rF3%wnolegle z nowym. Ale
zaB3%F3BF%my raz, BF%e uBF%ytkownik stosuje siEA% do instrukcji obsB3%ugi.

Tylko, jeB6%li jedna juBF% na starcie jest wyczerpana (w momencie
instalacji majB1% rF3%BFne napiEA%cia). Znowu, zaB3%F3BF%my jednak, BF%e =
uBF%ytkownik
nie robi idiotyzmF3%w.

Marek

Re: piecyk gazowy

Instrukcji obsługi czego?
W instrukcji obsługi piecyka nic nie ma na temat doboru
baterii, ani ┼╝e tego samego producenta, ani ┼╝e tej samej serii
czy daty produkcji.

Krzysztof

Re: piecyk gazowy

ugi.

Ale onie nie muszB1% byE6% ani tego samego producenta, ani tej samej
serii, ani tej samej daty produkcji.
Nie mam instrukcji do tego pieca, ale podejrzewam, BF%e jest tam
napisane, BF%e jak baterie sB1% sB3%abe, to naleBF%y je wymieniE6% na nowe.=
 Jest
to warunek wystarczajB1%cy - BF%e baterie sB1% nowe.
Nie okrEA%caj kota ogonem, napisaB3%eB6% bzdurEA%, zamiast brnB1%E6 dalej
przyznaj siEA%.

Marek

Re: piecyk gazowy
UBF%ytkownik Marek Lewandowski napisaB3%:

Co do ogniw masz oczywiB6%cie racjEA% - ale baterii ogniw to juBF% B3%B1=
czyE6% nie20%
naleBF%y bo zwykle najsB3%absze ogniwo sB3%abszej baterii dB3%ugo nie poBF%
yje...20%
I dlatego jak siEA% zestawia baterie zrF3%wnoleglone to naleBF%y na kaBF%
dym20%
poziomie spinaE6% ogniwa szynami wyrF3%wnujB1%cymi.

--20%
Darek

Re: piecyk gazowy

dym

Kurde, Dariusz, mam CiEA% za elektronika.
Mamy KONKRETNY piec na DWA rF3%wnolegle poB3%B1czone OGNIWA 1.5V. To sB1%
pojedyncze cele. To siEA% po prostu B3%B1czy rF3%wnolegle i to dziaB3%a i =
nic
nie traci pojemnoB6%ci. Ani sB3%absze ani mocniejsze z pary. To raz.

A dwa, szyny wyrF3%wnujB1%ce to siEA% opB3%acajB1%, jak mowa o duBF%ych, ta=
nich
AKUMULATORACH, czytaj ogniwach wtF3%rnych o duBF%ym rozrzucie parametrF3%w.
Jakiekolwiek szyny, szynki czy blaszki wyrF3%wnujB1%ce na maB3%ych ogniwach
pierwotnych produkowanych wielkoseryjnie sB1% przerostem formy nad
treB6%ciB1%. PomijajB1%c juBF% zupeB3%nie, BF%e temat pasuje do wB1%tku jak=
 piEA%B6E6% do
nosa, bo nie wiem, gdzie majB1% te szyny byE6% wpiEA%te skoro mamy po 1
ogniwie na odnogEA%.
Zaraz mi ktoB6% wyskoczy, BF%e Maria Curie byB3%a kobietB1%...

Marek

Re: piecyk gazowy
UBF%ytkownik Marek Lewandowski napisaB3%:
B1%czyE6% nie
a i nic

Jak nie ma nic wiEA%cej szeregowo to tylko problem - akumulatory czy20%
baterie. Jak akumulatory to nie ma sprawy (w konfrontacji cela - cela20%
powinny wszystko przetrwaE6%), jak baterie to bym nie B3%B1czyB3% takich=
 co20%
majB1% rF3%BFnych producentF3%w i jednoczeB6%nie rF3%BFne historie eksp=
loatacji - bo20%
baterie potrafiB1% rF3%BFnie reagowaE6% na prF3%bEA% B3%adowania (a jak =
poB3%B1czysz20%
bardziej pojemnB1% i B6%wieBF%B1 bateriEA% dobrego producenta z mniej po=
jemnB1% i20%
czEA%B6ciowo rozB3%adowanB1% albo ciut zleBF%aB3%B1 bateriB1% gorszego =
producenta20%
majB1%cB1% wyraBC%nie mniejszB1% pojemnoB6%E6 poczB1%tkowB1%) to mocniej=
sza sB3%abszB1%20
zacznie B3%adowaE6% ze skutkami niewiadomymi... Ja siEA% nie tylko prawa =

Kirhoffa i Ohma uczyB3%em, ja jestem technolog elektronowy (jako mgr inBF%
2E%20
czyli MogB3%eB6% GF3%wno RobiE6% i NieBC%le AF%yB3%eB6%) ale takBF%e tech=
nik chemik - ja20%
te klimaty mam zakodowane gdzieB6% z tyB3%u gB3%owy. Producenci baterii20%
potrafiB1% sporo zaoszczEA%dziE6% (i ja wiem na czym moBF%na i jakie bEA%
dB1%20
skutki...), w 99% przypadkF3%w nic siEA% nie stanie a w tym jednym procen=
cie20%
baterie ci wylejB1% niszczB1%c urzB1%dzenie...

--20%
Darek

Re: piecyk gazowy

Jak nie czytasz, pod co siEA% podpinasz, to tak to moBF%emy w kF3%B3ko ad
mortum defecatum.
http://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/msg/4df759a8e258d2e3
http://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/msg/8e61496134cbc348
Dwa posty powyBF%ej, w odnodze, na ktF3%rB1% odpowiadasz.