PICowanie

Nigdy się w to nie bawiłem, bo potrzeby takowej nie było, aż tu nag
le jest potrzeba picowania. Konkretnie PIC16F877A. Pytanko: jakie środowi
sko programistyczne proponujecie? Projekt w zasadzie duperelny, jednorazowy
, więc wiadomo.., środowisko projektowe ma być za friko, ale na legal
u!! Z Microchipa można zassać na legalu kompilator, ale chciałbym poz
nać opinię tych którzy na tym "zęby zjadli", czy jest ewentualnie c
oś innego godnego uwagi i zassania na zasadzie OpenGL czy jakoś tam..

Re: PICowanie
tam..

Jest opensource'owy sdcc, ale generuje trochę spuchniety kod w
porównaniu z kompilatorem microchipa. Ale do nieskomplikowanych
rzeczy można go użyć, pod warunkiem że umiesz sobie napisac Makefile
(to nie jest "okienkowy" kompilator).

Re: PICowanie

Się przyłączę bo dostałem szynę tej serii, coś do pisania w assemblerze
się nadaje?

--
AlexY
Re: PICowanie

Z open source jest jeszcze great cow basic.
Jeśli chodzi o assembler to jest gputils.

Re: PICowanie

Jak nie masz ochoty na zabawy w wynalazki, to najprościej będzie
ściągnąć MPLABX i kompilator microchipa (60 dniowa wersja próbna, potem
wyłącza się optymalizacja) albo hi-techa XC (45 dniowa wersja próbna).
Jeśli dobrze pamiętam, to wersje próbne można wykorzystać też do
projektów komercyjnych, ale upewnij się.

http://www.microchip.com/pagehandler/en-us/family/mplabx/
http://www.microchip.com/pagehandler/en_us/devtools/mplabxc/

Re: PICowanie

Przecież czytał będziesz tylko to, co sam napiszesz, a nikt Ci nie każe
używać dziwnych zapisów.
P.G.

Re: PICowanie
toż te zapisy to siła PO za co są ciągle nagradzani...

Re: PICowanie

A w sposób zrozumiały dla ludzi to jakby to brzmiało?

Re: PICowanie
Hello Piotr,

"Nie lubię".

 RoMan
Re: PICowanie

:-)
- Dlaczego nie lubisz ?
- Bo tak.

Re: PICowanie
Hello Piotr,

No widzisz - doskonale rozumiesz Karolka P. ;)

 RoMan
Re: PICowanie
potrzeba
programistyczne
środowisko
Proponuję zacząć od PIC serii 18.
Tak się składa, że Microchip zazwyczaj ma podobnie/identycznie wyprowadzone
sygnały w obu seriach
PIC18 i PIC16.
PIC16F877A ma zdaje się przełączanie BANKów danych RAM,
więc przy ASM ma to znaczenie.
Można na tym polegnąć już przy kodzie >1kB, a już przynajmniej przyprawić
monitor,
o wysłuchiwanie niecodziennych komend, lub zbicie matrycy :-)
No i MPLAB v. 8+ sobie poradzi z tym bez problemu.
Jednak konieczny jest debugger ICD2, ICD3 lub inny.

--
-- .
Re: PICowanie

Ja walczyłem dokładnie z tym prockiem w starym mplabie i w mplabx.
Spodobał mi się wbudowany w mplabx debuger, a asemblerze wstawki też się
całkiem możliwie robi. Używałem kompilatora od hi-techa, wymagało to
chwili na skonfigurowanie środowiska i poczytanie dokumentacji (hi-tech
i kompilator od mikrocipa nieco odmiennie rozumieją niektóre zapisy np.
dotyczące ustawiania rejestrów konfiguracyjnych procka).

Jakub Rakus

Site Timeline