niedziałający laser (

Witam,

mam zestaw Philips Micro Theatre MCD, ktory przestal odtwarzac plyty cd/dvd. Zatrzymuje, ze podczas fazy "Reading..." i nie chce grac. Probowalem czyscic specjalna plyta czyszczaca, ktora swietnie sie spisala w przypadku innych problemow, jednak tutaj bez skutku.

Macie doswiadczenie z tym sprzetem? Stawiam, ze zepsul sie laser. Identyczna sytuacja miala miejsce w tym samym zestawie mojej znajomej (nie naprawiala go).

Co jeszcze mozna samemu sprawdzic/naprawic "chalupniczo"?

Jesli to laser, to czy jest sens bawic sie w naprawe? Ew. gdzie w Warszawie w rozsadnej cenie mozna dokonac naprawy tego sprzetu?

Pozdrawiam

EDIT: Co ciekawe uruchomilem teraz jakis film z gazety na dvd i smiga (co prawda dluzej sie uruchamial niz powinien, ale zaskoczyl) - a wczesniej probowalem 10 roznych plyt tloczonych, wypalanych i nic. To wina slabiutkiego lasera?

Reply to
Waw

Waw pisze tak:

Nie ma sensu. Lepiej kupić sobie player bez cześci ruchomych. Są juz takie małe, tanie i nawet z wyjściem HDMI

Reply to
PiteR

W dniu 2012-01-18 00:58, PiteR pisze:

BTW gdzie mozna sprawdzic model tego modulu z laserem i ew. go kupic?

Reply to
Waw

Użytkownik PiteR napisał:

"Bez części ruchomych" do płyt? Możesz dać jakiegoś linka albo przynajmniej nazwę? Maciek

Reply to
Maciek

W dniu 2012-01-18 22:45, Maciek pisze:

Przeciez nie moglo mu chodzic o plyty, tylko o odtwarzacze z pamiecia itp.

Reply to
Waw

A modul lasera do odtwarzacza znalazlem w Internecie, tylko, ze te wszystkie tasiemki w srodku sa tak niekorzystnie i niewygodnie podlaczane, ze szkoda gadac. Ciezko je wyjac, wlozyc z powrotem, a niektore sa dodatkowo dolutowane.

Reply to
Waw

Maciek pisze tak:

Nie no mam na myśli player który czyta z portu USB (pendrajw) lub z karty SD a płytę dvd mamy zgraną kompem do pliku.

Reply to
PiteR

Użytkownik PiteR napisał:

No właśnie, a płytę zgra się na komputerze na pamięć USB. Eee ... tam.

Reply to
Maciek

Maciek pisze tak:

Płyty dvd też trzeba przegrywać co parę lat. Nie zdziwiłeś się jeszcze? To uważaj :)

Reply to
PiteR

Użytkownik "PiteR" snipped-for-privacy@fauszywy.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@localhost.net...

Ja tam zwykłą cedeczkę bezproblemowo odtworzyłem po 12 latach, a tę "lepszą" hmm... rzeczywiście, najwyżej 5 lat minęło... Ale też poszła. Ale inna już nie chciała, mimo braku porysowania i sprawnego napędu. Jednak się utlenia chyba...

Reply to
L501 aneryS

Akurat sprawdziłem płytę demonstracyjną CD, którą dostałem z moim pierwszym odtwarzaczem w roku 1982. Działa bez problemu.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Użytkownik "Waldemar Krzok" snipped-for-privacy@zedat.fu-berlin.de> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@mid.uni-berlin.de...

Może z początku przykładano się do ich robienia, a potem, to różne Chińczyki tłukli masówkę, padającą po 5 latach najdalej...?

Reply to
L501 aneryS

Użytkownik PiteR napisał:

Fabrycznie tłoczoną? Bez przesady. Trochę ich posiadam i jakoś żyją a bywają dość stare.

Reply to
Maciek

Dnia Sat, 21 Jan 2012 14:11:38 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

Z tym ze to plyta tloczona. Do nagrywalnych nie ma co porownywac, a i tloczone nie wiadomo czy nadal tak samo porzadnie robione, czy ktos zaoszczedzil. W koncu wydawcom jak najbardziej zalezy na utrzymaniu sprzedazy :-)