Peryskop ze swiatłowodu

Zastanawiam się , czy ze światłowodu + jakas optyka można zrobić peryskop.

Re: Peryskop ze swiatłowodu
A pewnie, ze mozna, endoskop to to sie nazywa, w domowych warunkach
raczej niewykonalne ;)

--
butek

Re: Peryskop ze swiatłowodu

widziałem coś takiego zrobione ręcznie, nawet niezłe było (długość 1m),
ale rozdzielczość niespecjalna (64x64 pix) i facio dość się przy tym
narobił. No i pixele były duże, bo używał światłowodów toslinkowych.
Po obu stronach miał macierze poklejone z cienkich rurek plastikowych,
do których wklejał ręcznie światłowody. Najdroższe były te 3km
światłowodu ;-). Tu chodziło o to, by obrazki przekazać do pacjenta
leżącego w rurze FMRI.

Waldek

Re: Peryskop ze swiatłowodu

A to tak przy okazji endoskopu. Mam taki światłowód - najprawdopodobniej
właśnie z endoskpu - długość około 2m, średnica ok 10mm, bardzo
elastyczny, zakończony z jednej strony taką oprawą ze sprężyną
zabezpieczającą przed nadmiernym zgięciem, z drugiej strony - krótka
metalowa oprawa (z obu stron tak jakby lustrzane szybki).

Czy na bazie tego czegoś jest szansa zrobienia "obrazowodu". Chętnie bym
coś takiego posiadał.

--
M.

Re: Peryskop ze swiatłowodu

Potrzebujesz obrazowód (taka "macierz" światłowodów).

Site Timeline