Pentax MZ5n i kod DX

Czołem.

Temat jak najbardziej elektroniczny. Pentax MZ5n *losowo* gubi odczyt czułości filmu z kodu DX kasety. Ustawia się na ISO5000, to jest gdy wszystkie pola kodu DX są odkryte, czyli kontakty *zwarte* do masy. Nie próbowałem żadnych serwisowych delt Diraca, na razie ustawiam czułość ręcznie. Nie wiem jak do tematu podejść, aparat odczytuje kod dopiero po zamknięciu tylnej ścianki. Jakieś pomysły ? Chciałbym staruszka analoga utrzymać przy życiu, ale nie za wszelką cenę.

Reply to
PeJot