PCM2702 i wydajność USB

w ogólnym przypadku, przy uniwersalnych sterownikach WinXP,
po podpięciu PCM2702 do USB, na ile prądu można liczyć z portu
USB -- 100 czy 500 mA?

--
pzdr.
JR

Re: PCM2702 i wydajność USB

to zależy od przewodów połączeniowych, ale spoko ok 0,5A
pójdzie, przecież pracują dyski zewnętrzne.

pawell

Re: PCM2702 i wydajność USB

Użytkownik "pawell32" :

tuż obok otrzymałeś już odpowiedź w czym tkwi problem;
pytanie brzmi:
ile prądu z USB wynegocjowuje PCM2702?

================== OT =======================
zapewne dyskusja o powyższym problemie mogłaby się też rozwinąć
jak np. poniżej :))

"Jasne. Bąki nie latają - to fizycznie niemożliwe.

Też wymyślił. Dobrze, że moje stare APC BackUPS nie potrafią czytać,
bo by mi strajk urządziły.

Kupuj porządne UPSy a nie badziewia - nie będzie problemu 15 minut.

I tak obdarzasz go zbytkiem łaski. Nawet na PLONKa trzeba sobie choć
trochę zasłużyć."

rzeczywiście zbytkiem łaski jest poświęcanie takiej ilości uwagi
autorowi powyższych złotych myśli ... ale akurat dla niego, dojrzałego(???)
przecież mężczyzny, to może kolejna, ostatnia już szansa (jedna już padła)
na powrót do krainy bezgranicznej akceptacji na p.m.e. :))

Pozdrawiam
JR
--
*PLONK!*, Best regards, RoMan :)

Re: PCM2702 i wydajność USB

oficjalnie tyle, ile zażądał PCM2707 od systemu. A to możesz sprawdzić
programikiem Microsoftu usbview (był do ściągnięcia np. na stronie FTDI).
A nieoficjalnie to chyba mało który kontroler USB sprawdza, czy to co
pobierasz mieści się w limicie tego ile zażądałeś..

--
Pozdr.
Michał

Re: PCM2702 i wydajność USB

Użytkownik "Michał Baszyński" :

ja to wiem, ale składam w tej chwili DACa na PCM2702 (to ten starszy, ale
lepszy parametrami typ) i chcę dołożyć wzmak słuchawkowy na TPA6120A2,
wszystko zasilane z USB;
oczywiście zasilanie miałoby być robione na trzech fajnych kostkach MAXMa,
plus skuteczna filtracja...
... w tej chwili nie mam jeszcze czego podłączyć :)

--
pzdr.
JR

Re: PCM2702 i wydajność USB

dobra dusza mi podesłała dla PCM2702:

bmAttributes: 0x40 (Self Powered )
MaxPower: 0x00 (0 Ma)

Niestety PCM2702 przyjmuje model Self-powered lub inaczej zasilanie
aktywne,
czyli dla PCM2702 jest przewidziane zewnętrzne zasilanie.
Na porcie USB można więc oczekiwać (zgodnie ze standardem)
pewnych max. 100mA :-(, co obwieszczam ku pamięci potomnych.

--
pzdr.
JR

Re: PCM2702 i wydajność USB

Jeżeli jeszcze jesteś na etapie wyboru scalaka USB, skieruj się w takim
razie ku innym z rodziny PCM270x, poczytaj dokumentację - może w jakimś
można dowolnie skonfigurować deskryptor albo chociaż wybrać bus-powered
i określić prąd?
http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/pcm2702.html

Re: PCM2702 i wydajność USB

Użytkownik "Adam Dybkowski" :

tak znam te nowsze kostki, niektóre mają nawet wbudowany wzmak słuchawkowy;
jednak PCM2702 mimo że starszy, jest akustycznie/parametrami lepszy
(lepszy oversampling i filtr cyfrowy); no i go fizycznie mam :)

wprawdzie nie sprawdzałem swoich kompów pod kątem wydajności
prądowej _poza_ standardem USB, ale przynajmniej notek chyba nie ma w tym
względzie ograniczeń, bo w miarę szybko ładuje nierozpoznane przez
system urządzenia :-) typu wyłączony GPS;
a DAC ma być właśnie do notebooka;

nowsze kostki PCM270x biorę pod uwagę w odleglejszej konstrukcji
DAC'a na AD1955, ale np. PCM2707 będzie jedynie zaangażowany w konwersji
danych via USB na sygnał SPDIF

dzięki wszystkim za pomoc :)

--
pzdr.