PC jako "device" i protokół PS/2 (czy możl iwe?)

Witam

Potrzebuję "zaemulować" klawiaturę wykorzystująca interfejs PS/2. Problem
w tym, że według standardu to klawiatura (czyli w tym przypadku device)
jest źródłem sygnału zegarowego, natomiast komputer (host) może tylko
odbierać/nadawać dane. Domyślam się, że nie ma możliwości ustawienia go
jako device przez co mógłby udawać klawiaturę, a może jednak?

Jeśli jednak nie ma takiej możliwości to jak w najprostszy sposób
zrealizować odpowiednią przejściówkę ?
Z wykorzystaniem tylko protokołu PS/2, czy np. między PC, a przejściówką
zwykły RS232 (tak chyba było by prościej)??

Pozdrawiam. Michał.

--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail /

Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (czy możliwe?)

Nie do końca jestem pewien czy wiem co chcesz osiągnąć. Jeżeli (jak się
domyślam) masz COS (jakieś
urządzenie) z wejsciem na klawiaturę ps/2, i chcesz ta klawiaturę zastąpić
komputerem emulującym
klawiaturę (czyli połączyć ps/2 w komputerze i tym czymś kablem) to tak sie nie
da (wedle mojej
wiedzy).

Gdybym ja miał taka potrzebę, to skleciłbym na atmelku przejściówkę rs232 - ps/2
(albo usb - ps/2).
Od strony atmela oba rozwiązania są równie proste, od strony pc obsługa atmela
po usb może być
troszkę bardziej skomplikowana. Ale tylko troszkę. Głównie zależy to od systemu
operacyjnego na tym
pc.

Pewnie dało by się też zrobić to bez atmela - podłączyć ps/2 COSi'a do portu
drukarki PC i
programowo emulować transmisję ps/2. Teoretycznie powinno się udać.

pozdrawiam
Jacek Kłapacz.

Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (czy możl iwe?)
Zapewne przejściówka z uC była najsolidniejsza. Z tym, że pomysł z LPT
wydaje się szybszy do realizacji.
W związku z tym pytanie: czy poza implementacją programową wymagana jest
ingerencja w sprzęt, tj. przykładowo pull-up'y po stronie LPT do 5V, czy
wystarczy bezpośrednie połączenie LPT(1,2)-PS/2(data,clock)?

Nawiązując też do USB, czy nie dało by się wykorzystać przejścióki
USB-RS232 i linie RTS, DTR zaadaptowac na data, clock?

Pozdrawiam. Michał.

--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail /

Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (czy możliwe?)

Trzeba by zerknąc do specyfikacji ps/2. Strzelam, że bezpośrednie połączenie
powinno działać, ale to
tylko moje gdybanie.

Raczej napewno nie. Skoro bywają kłopoty z programatorami podłączanymi przez
przejściówki usb-rs232,
to tutaj też widzę problem z timingami. Żeby zmienić stan rts trzeba pewnie
wysłać cały pakiet po
usb (to tez moje gdybanie, nie interesowałem się tym zbytnio).

Działałoby pewnie podłączenie pod rs232 (o ile taki jeszcze jest w komputerze).
Tyle, że będzie
potrzebna konwersja napięć.

Osobiście wątpię, czy 'pomysł z LPT' będzie szybszy w realizacji. Przykładów
realizacji emulatora
klawiatury na mikrokontrolerze jest w necie multum (chociażby na tej grupie 4
wątki wstecz). Mała
przeróbka czyjegoś projektu i masz co chcesz. A na LPT będziesz to robił od
początku.

--
pozdrawiam serdecznie
Jacek Kłapacz

tyle, ze DATA jest dwukierunkowa, pamiętacie o tym, nie ?

@

Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (czy możliwe?)

ja pamiętam (autor wątku chyba też, skoro o pullupy pytał).

Tak przy okazji - jeżeli Michał zdecyduje się kombinować z emulacją ps/2 na LPT
to chyba warto by
było zobaczyć jak jest robiona emulacja I2C za pomocą LPT. Rozwiązanie układowe
powinno być
identyczne. A kilka takich rozwiązań pewnie sie w sieci znajdzie.

pozdrawiam

Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (c zy możliwe?)

powinno działać, ale to

Nie będzie działać, sygnał CLK jest jednokierunkowy. O ile w mostku południowym
w którym jest
zintegrowany interfejs klawiatury być może da się zrobić tak aby to PC nadawał
ten sygnał,
to nie ma odpowiedniej funkcji API i trzeba omijać warstwę HAL aby dostać się do
sprzętu.
Chyba możliwe do zrobienia, ale mniej roboty będzie ze zrobieniem jakiego uC na
zewnątrz,
podpiętego przez RS lub USB.
K.

Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (c zy możliwe?)

Uzylesz tyle madrych skrotow... :)
Jedyny problem to dostep do IO pod systemami z ochrona pamieci, da sie
to zrealizowac za pomoca stosownej dllki, tu masz przyklad jak to
zrobiono VC++:
http://electrosofts.com/parallel/parallelwin.html
Generalnie nie jest to zadnym problemem, o czym swiadczy np. ponyprog
(dostep do zrodel jest).

http://idom.sourceforge.net/
Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (c zy możliwe?)
Ale mam nadzieję, że w Tym Towarzystwie całkowicie zrozumiałe. Bez podtekstów.

Obawiam się, iż dostęp do dokumentacji mostka południowego nie będzie już
takim banałem. Można by wzorować się na starej dokumentacji PCAT, zakładając
kompatybilność, ale jak nie będzie działać, to nie będzie wiadomo dlaczego.
K.

Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (c zy możliwe?)

Bedzie dzialac, to jest standard.

http://idom.sourceforge.net/
Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (czy możl iwe?)
W tym momencie kombinuję z przejścióka USB-RS232, z tym, że już nie
sterownie liniami RTS, DTR jak pisałem wczesniej (np. za pomocą funkcji
EscapeCommFunction i flagi SETRTS, CLRRTS) ale wykorzystaniu trybu Bit
Bang. Tylko tu pojawia się problem transmisji dwukierunkowej -
teoretycznie dany pin może pracować jako wieście lub wyjście, ale czy da
sie zrobić z tego magistralę tego jeszcze nie wiem.

Tak też pewnie zostaje LPT (na bazie emulacji I2C na LPT o której
wspominał Jacek) i wykorzystanie trybu bajtowego PS/2 (?)

--
Pozdrawiam. Michał

Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail /

Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (c zy możliwe?)

A którą to końcówke możesz w RS232 zadeklarować dowolnie jaki wejście lub
wyjście?
K.

Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (czy możliwe?)
wyjście?

Żadną. Ale co za problem połączyć końcówkę 'wyjście' z inną 'wejście'. Tak się
na przykład robi
przejściówki rs232 - 1wire.

pozdrawiam
Jacek.

Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (c zy możliwe?)
wyjście?
na przykład robi

Żaden problem połączyć, tylko dalej nie masz łączności dwukierunkowej, bo
wyjścia nie
postawiłeś w "trzeci stan".
K.

Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (czy możliwe?)
się na przykład robi
wyjścia nie

dobrze, że najprostszy adapter rs232 - 1 wire o tym nie wie i działa ;)

adapterowi lpt - i2c (np takiemu:
http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/an_pk/3230 ) też nie powiem,
że nie może działać, bo jeszcze przestanie

Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (c zy możliwe?)

się na przykład robi
wyjścia nie
http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/an_pk/3230 ) też nie powiem,

A oto wyjaśnienie dlaczego działa (z ww. strony):
The 74HC05 contains six inverters with open-collector outputs.

Nadal pozostaje otwarte pytanie o RS232 i Twój pomysł bezpośredniego połączenia
wyjścia z wejściem celem zrobienia obustronnej komunikacji. Kombinuj dalej.
K.

Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (czy możliwe?)

ano właśnie. Więc jednak Twoje 'Żaden problem połączyć, tylko dalej nie masz
łączności
dwukierunkowej, bo wyjścia nie postawiłeś w "trzeci stan" ' nie jest prawdą.
Można z dwóch
jednokierunkowych lini (wejście i wyjście) zrobić linie dwukierunkową. Za pomocą
invertera,
transystora, czy wreszcie w wariancie minimalistycznym opornika. Nie jest
koniecznie niezbędny stan
trzeci. Sie przydaje, jest wygodny, ale można się obejść bez niego.

http://klapacz.linuxpl.eu/img/ds9097e.gif

To bardzo popularny adapter rs232 - 1wire. Czy połączenie Rx i Tx za pomocą
opornika i diody zenera
jest wystarczająco bezpośrednie?

pozdrawiam i nie dzielmy juz włosa na czworo.

--
pozdrawiam serdecznie
Jacek Kłapacz

To już tyczyło sie kostki FT232R i trybu Bit Bang.

--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail /

Site Timeline