PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

Chcialbym otwierac furtke przed domem zblizeniowa karta bankomatowa.
Mozecie polecic jakies niedrogie uklady RFiD?

Chodzi mi o komplet (uklad + antene), do ktorego podlacze AVR'a-
- no chyba, ze wykonanie anteny do scalaka RFiD nie jest az tak trudne.
Fajnie jakby taka zblizeniowka dzialala na jak najwieksza odleglosc.

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

Musi to być karta płatnicza, czy może być inna RFID?

Je┼╝eli inna, to za grosze kupisz karty i czytniki Unique, i w kr├│tkim
czasie b─Ödziesz mia┼é gotowe rozwi─ůzanie.

http://allegro.pl/listing.php/search?change_view=1&order=p&sg=0&string=unique+karta
http://allegro.pl/listing.php/search?string=czytnik+125khz&category=0&sg=0&order=p&change_view=1

Używałem takich kart i czytników i nie ma żadnych kruczków, to po prostu
działa - masz od razu na porcie szeregowym 5-bajtowy kod karty.

Je┼╝eli koniecznie p┼éatnicza (bo tak─ů masz i nie chcesz nosi─ç wi─Öcej kart),
czy np. kart─ů miejsk─ů Mifare, to zainteresuj si─Ö technologi─ů NFC, ale nie
b─Ödzie to proste (chocia┼╝ wykonalne). S─ů do tego gotowe scalaki.

S─ů te┼╝ czytniki bezprzewodowych kart p┼éatniczych, pod┼é─ůczane do komputera.
Masz czytnik kart stykowych i bezstykowych w jednym. Nie mam poj─Öcia, jak
wygl─ůda ich programowanie (u┼╝ywa┼éem jedynie gotowych narz─Ödzi), ale pewnie
jest wykonalne. Mo┼╝esz te┼╝ i┼Ť─ç na ca┼éo┼Ť─ç, kupi─ç czytnik np. PP1000se ctls
(albo inny, poszukaj pod nazw─ů ViVoPay i ViVoTech) i ustawi─ç go w tryb
auto-poll (domy┼Ťlnie jest w trybie poll-on-demand). Ale nie wiem, czy
znajdziesz jawn─ů dokumentacj─Ö do niego.

Sama komunikacja z kart─ů opiera si─Ö na tzw. APDU. To standard (ISO/IEC
7816-4), s─ů w sieci wszystkie potrzebne dokumenty (bibli─ů je┼Ťli chodzi
o komunikację z kartami płatniczymi jest EMV book, też dostępna jawnie
w sieci). W rozwi─ůzaniach p┼éatniczych kart─Ö identyfikuje (nie autoryzuje,
bo to co innego) si─Ö po numerze PAN, PSN i dacie wa┼╝no┼Ťci (tagi 0x5A,
0x5F34, 0x5F24), dochodz─ů te┼╝ inne rozwi─ůzania, jak Dynamic Data Auth
(┼╝eby sprawdzi─ç, czy karta nie jest podrobiona). Tobie wystarczy numer
PAN.

Reasumuj─ůc, id┼║ w Unique - du┼╝o prostsze :)

2-3 cm.

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

A czytniki do platniczych drozsze ? W hurcie watpie.

P.S. Mam w notebooku della czytnik kart. A przynajmniej taki symbol na
obudowie. Ktos wie co to za karty i jak sie do tego dobrac od strony
programu ?

http://allegro.pl/listing.php/search?change_view=1&order=p&sg=0&string=unique+karta
http://allegro.pl/listing.php/search?string=czytnik+125khz&category=0&sg=0&order=p&change_view=1

P.S. Powinno to chyba byc zabezpieczone jakims szyfrem zmiennym, bo inaczej
latwo zasymulowac

J.

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

Czytnik kart chipowych czy RFID? Te pierwsze mo┼╝na wykorzysta─ç np. do
uwierzytelniania przy logowaniu do systemu. Opisywano to kiedy┼Ť w
Chipie, z wykorzystaniem czytnika (sk┼éadaj─ůcego si─Ö tylko z
podstawki/gniazda) pod┼é─ůczanego do p┼éyty g┼é├│wnej posiadaj─ůcej tak─ů
funkcj─Ö.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

Tego nie wiem, nie kupowa┼éem. Na Unique robi┼éem gotowe rozwi─ůzania od
pocz─ůtku do ko┼äca, a w p┼éatno┼Ťciach zajmuj─Ö si─Ö tylko softem.

W p┼éatno┼Ťciach elektronicznych jest co┼Ť takiego. Karta ma klucz prywatny,
terminal POS ma klucz publiczny. Terminal generuje liczb─Ö losow─ů i wysy┼éa
j─ů do karty. Potem wysy┼éa polecenie INTERNAL AUTHENTICATE, kt├│re powoduje,
┼╝e karta podpisuje warto┼Ť─ç tej liczby i kilka innych tag├│w, zwi─ůzanych z
transakcj─ů. Terminal pobiera podpis, weryfikuje go kluczem publicznym,
w┼éa┼Ťciwym dla tej karty, i ustawia (a dok┼éadniej - je┼Ťli wszystko jest OK,
to zeruje) odpowiednie bity w tzw. TVR (warto┼Ť─ç TVR jest drukowana na
paragonie, to 5 bajt├│w, s─ů drukowane jako hex).

Pytanie przed kim autor chce si─Ö obroni─ç - czy przed przypadkowym
w┼éamwywaczem, czy przed kim┼Ť, kto jest w stanie odczyta─ç kod jego karty.

Tak mi przysz┼éo do g┼éowy - mo┼╝e da┼éoby si─Ö zrobi─ç tak─ů pastylk─Ö, kt├│ra
po zbli┼╝eniu do czytnika aktywowa┼éaby keeloqa i wysy┼éa┼éa kod? A mo┼╝e
takie (lub podobne) ju┼╝ s─ů?

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

A nie proB6%ciej jakiB6% kontaktron wkomponowany w krawEA%BFnik i magnes
neodymowy w bucie?
Na uBF%ytek sB1%siadF3%w i dla szpanu moBF%esz machaE6% jakB1%kolwiek kart=
B1% w
powietrzu, a nogB1% cichcem chyB3%kiem otwieraE6% zamek ;P

L.

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi
W dniu czwartek, 27 wrze┼Ťnia 2012 13:29:28 UTC+2 u┼╝ytkownik Lisciasty n
apisał:
t─ů w

Najpro┼Ťciej zaadoptowa─ç system antykradzie┼╝owy ze sklepu. Du┼╝a odle
g┼éo┼Ť─ç. A szansa ┼╝e kto┼Ť b─Ödzie mia┼é ( o ile si─Ö samemu nie
wygada) nie skasowan─ů nalepk─Ö wynosi zero.

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

No, no┼Ť tak─ů nalepk─Ö i t┼éumacz sie przy ka┼╝dej wizycie w supermarkecie...

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi
W dniu niedziela, 30 wrze┼Ťnia 2012 03:08:32 UTC+2 u┼╝ytkownik Adam Wysoc

emu nie
arkecie...

To no┼Ť nalepk─Ö o innej cz─Östotliwo┼Ťci rezonansowej. Wykorzystaj zas
adę działania tamtego systemu.

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

chcesz sobie podłubać i sam poskładać klocki? czy może gotowiec by Cię
zadowolił? Na rynku jest wiele terminali mifare(bo to ta technologia)
s┼éu┼╝─ůcych do obs┼éugi drzwi. Ino pod┼é─ůczy─ç doda─ç kart─Ö i dzia┼éa. Nie
pieprzysz si─Ö z obudow─ů, szczelno┼Ťci─ů itp. Jak by┼Ť chcia┼é s─ů te┼╝ zamki
na bloototha - rozpoznaj─ů telefon w pobli┼╝u, albo odcisk palca.. Nie
jest to nawet strasznie drogie.

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi
"... Na rynku jest wiele terminali mifare(bo to ta technologia)..."

Nie dokladnie, Mifare korzysta z warstwy  ISO14443-3 (Layer 3) a
payPas / PayWave implementuje warstwe ISO14443-4 ( Layer 4) . Czytnik
dedykowany do Mifare moze tylko obslugiwac komendy Mifare, ktore sa
specyficzne dla np. biletow elektronicznych, ale nie pokrywaja sie z
tam, jak mozna komunikowac sie z kartami platniczymi.

Marcin

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

Ale Pytaj─ůcemu chodzi┼éo o otwieranie furtki za pomoc─ů czego┼Ť co ju┼╝ ma
przy sobie, bez mno┼╝enia kart(tak to zrozumia┼éem), no bo raczej chyba
nie chce sobie obci─ů┼╝a─ç karty przy ka┼╝dym wej┼Ťciu do domu:). Czytnik
mifare w zupe┼éno┼Ťci si─Ö do tego nada, potrafi odczyta─ç nr seryjny karty,
a ten ju┼╝ jest w du┼╝ym stopniu unikalny. Zreszt─ů te najprostsze czytniki
niewiele potrafi─ů zrobi─ç z kart─ů mifare.

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi
Użytkownik Albercik napisał:
[..]

A mo┼╝e i-button na 1-wire (nie ma to nic wsp├│lnego z ogryzkiem jakby
co), jest to to w formie breloczka do kluczy a nawet jako sygnet,
jedynie nie spe┼énia wymogu dzia┼éania na odleg┼éo┼Ť─ç bo trzeba przy┼éo┼╝y─ç.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Ale ma już w pęku kluczy czy musi dołożyć ? Bo ja musiałem na dwa
podzieli─ç
by da┼éo si─Ö normalnie nosi─ç

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi
[..]
przyłożyć.

No to sygnet i przybicie żółwika do sensora.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

Np. SL030 i SL031, testowałem z ATmega88.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /