PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

Chcialbym otwierac furtke przed domem zblizeniowa karta bankomatowa.
Mozecie polecic jakies niedrogie uklady RFiD?

Chodzi mi o komplet (uklad + antene), do ktorego podlacze AVR'a-
- no chyba, ze wykonanie anteny do scalaka RFiD nie jest az tak trudne.
Fajnie jakby taka zblizeniowka dzialala na jak najwieksza odleglosc.

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

Musi to być karta płatnicza, czy może być inna RFID?

Jeżeli inna, to za grosze kupisz karty i czytniki Unique, i w krótkim
czasie będziesz miał gotowe rozwiązanie.

http://allegro.pl/listing.php/search?change_view=1&order=p&sg=0&string=unique+karta
http://allegro.pl/listing.php/search?string=czytnik+125khz&category=0&sg=0&order=p&change_view=1

Używałem takich kart i czytników i nie ma żadnych kruczków, to po prostu
działa - masz od razu na porcie szeregowym 5-bajtowy kod karty.

Jeżeli koniecznie płatnicza (bo taką masz i nie chcesz nosić więcej kart),
czy np. kartą miejską Mifare, to zainteresuj się technologią NFC, ale nie
będzie to proste (chociaż wykonalne). Są do tego gotowe scalaki.

Są też czytniki bezprzewodowych kart płatniczych, podłączane do komputera.
Masz czytnik kart stykowych i bezstykowych w jednym. Nie mam pojęcia, jak
wygląda ich programowanie (używałem jedynie gotowych narzędzi), ale pewnie
jest wykonalne. Możesz też iść na całość, kupić czytnik np. PP1000se ctls
(albo inny, poszukaj pod nazwą ViVoPay i ViVoTech) i ustawić go w tryb
auto-poll (domyślnie jest w trybie poll-on-demand). Ale nie wiem, czy
znajdziesz jawną dokumentację do niego.

Sama komunikacja z kartą opiera się na tzw. APDU. To standard (ISO/IEC
7816-4), są w sieci wszystkie potrzebne dokumenty (biblią jeśli chodzi
o komunikację z kartami płatniczymi jest EMV book, też dostępna jawnie
w sieci). W rozwiązaniach płatniczych kartę identyfikuje (nie autoryzuje,
bo to co innego) się po numerze PAN, PSN i dacie ważności (tagi 0x5A,
0x5F34, 0x5F24), dochodzą też inne rozwiązania, jak Dynamic Data Auth
(żeby sprawdzić, czy karta nie jest podrobiona). Tobie wystarczy numer
PAN.

Reasumując, idź w Unique - dużo prostsze :)

2-3 cm.

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

A czytniki do platniczych drozsze ? W hurcie watpie.

P.S. Mam w notebooku della czytnik kart. A przynajmniej taki symbol na
obudowie. Ktos wie co to za karty i jak sie do tego dobrac od strony
programu ?

http://allegro.pl/listing.php/search?change_view=1&order=p&sg=0&string=unique+karta
http://allegro.pl/listing.php/search?string=czytnik+125khz&category=0&sg=0&order=p&change_view=1

P.S. Powinno to chyba byc zabezpieczone jakims szyfrem zmiennym, bo inaczej
latwo zasymulowac

J.

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

Czytnik kart chipowych czy RFID? Te pierwsze można wykorzystać np. do
uwierzytelniania przy logowaniu do systemu. Opisywano to kiedyś w
Chipie, z wykorzystaniem czytnika (składającego się tylko z
podstawki/gniazda) podłączanego do płyty głównej posiadającej taką
funkcję.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

Tego nie wiem, nie kupowałem. Na Unique robiłem gotowe rozwiązania od
początku do końca, a w płatnościach zajmuję się tylko softem.

W płatnościach elektronicznych jest coś takiego. Karta ma klucz prywatny,
terminal POS ma klucz publiczny. Terminal generuje liczbę losową i wysyła
ją do karty. Potem wysyła polecenie INTERNAL AUTHENTICATE, które powoduje,
że karta podpisuje wartość tej liczby i kilka innych tagów, związanych z
transakcją. Terminal pobiera podpis, weryfikuje go kluczem publicznym,
właściwym dla tej karty, i ustawia (a dokładniej - jeśli wszystko jest OK,
to zeruje) odpowiednie bity w tzw. TVR (wartość TVR jest drukowana na
paragonie, to 5 bajtów, są drukowane jako hex).

Pytanie przed kim autor chce się obronić - czy przed przypadkowym
włamwywaczem, czy przed kimś, kto jest w stanie odczytać kod jego karty.

Tak mi przyszło do głowy - może dałoby się zrobić taką pastylkę, która
po zbliżeniu do czytnika aktywowałaby keeloqa i wysyłała kod? A może
takie (lub podobne) już są?

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

A nie proB6%ciej jakiB6% kontaktron wkomponowany w krawEA%BFnik i magnes
neodymowy w bucie?
Na uBF%ytek sB1%siadF3%w i dla szpanu moBF%esz machaE6% jakB1%kolwiek kart=
B1% w
powietrzu, a nogB1% cichcem chyB3%kiem otwieraE6% zamek ;P

L.

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi
W dniu czwartek, 27 września 2012 13:29:28 UTC+2 użytkownik Lisciasty n
apisał:
tą w

Najprościej zaadoptować system antykradzieżowy ze sklepu. Duża odle
głość. A szansa że ktoś będzie miał ( o ile się samemu nie
wygada) nie skasowaną nalepkę wynosi zero.

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

No, noś taką nalepkę i tłumacz sie przy każdej wizycie w supermarkecie...

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi
W dniu niedziela, 30 września 2012 03:08:32 UTC+2 użytkownik Adam Wysoc

emu nie
arkecie...

To noś nalepkę o innej częstotliwości rezonansowej. Wykorzystaj zas
adę działania tamtego systemu.

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

chcesz sobie podłubać i sam poskładać klocki? czy może gotowiec by Cię
zadowolił? Na rynku jest wiele terminali mifare(bo to ta technologia)
służących do obsługi drzwi. Ino podłączyć dodać kartę i działa. Nie
pieprzysz się z obudową, szczelnością itp. Jak byś chciał są też zamki
na bloototha - rozpoznają telefon w pobliżu, albo odcisk palca.. Nie
jest to nawet strasznie drogie.

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi
"... Na rynku jest wiele terminali mifare(bo to ta technologia)..."

Nie dokladnie, Mifare korzysta z warstwy  ISO14443-3 (Layer 3) a
payPas / PayWave implementuje warstwe ISO14443-4 ( Layer 4) . Czytnik
dedykowany do Mifare moze tylko obslugiwac komendy Mifare, ktore sa
specyficzne dla np. biletow elektronicznych, ale nie pokrywaja sie z
tam, jak mozna komunikowac sie z kartami platniczymi.

Marcin

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

Ale Pytającemu chodziło o otwieranie furtki za pomocą czegoś co już ma
przy sobie, bez mnożenia kart(tak to zrozumiałem), no bo raczej chyba
nie chce sobie obciążać karty przy każdym wejściu do domu:). Czytnik
mifare w zupełności się do tego nada, potrafi odczytać nr seryjny karty,
a ten już jest w dużym stopniu unikalny. Zresztą te najprostsze czytniki
niewiele potrafią zrobić z kartą mifare.

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi
Użytkownik Albercik napisał:
[..]

A może i-button na 1-wire (nie ma to nic wspólnego z ogryzkiem jakby
co), jest to to w formie breloczka do kluczy a nawet jako sygnet,
jedynie nie spełnia wymogu działania na odległość bo trzeba przyłożyć.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Ale ma już w pęku kluczy czy musi dołożyć ? Bo ja musiałem na dwa
podzielić
by dało się normalnie nosić

Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi
[..]
przyłożyć.

No to sygnet i przybicie żółwika do sensora.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

Np. SL030 i SL031, testowałem z ATmega88.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /