Pastylkowa bateria i lutowanie?

Witam, jest bateria CR2025, trzeba do niej przylutowac 2 przewody , jak to
zrobic. Z tego co wiem takie baterie sa czule na cieplo, a lutowanie , jak
wiadomo..........
Moga wybuchnac:(
Jakies rady?
Pozdrawiam
PILNE!!!.

--

snipped-for-privacy@post.pl  gg: 207344
http://picasaweb.google.pl/Jacek23333

Re: Pastylkowa bateria i lutowanie?

Kupić gotową z przyspawanymi doprowadzeniami, np.:
http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru34%24&menu87%&menu290%6
Na tej stronie można znależć inne, podobne

Re: Pastylkowa bateria i lutowanie?
A jak się już nie da niczym przylutować to ja biorę dwie blaszki miedziane lub
inne - mogą być sprężynujące 3x3 mm z przylutowanymi przewodzikami, na nie
kładę kawałek szmatki o trochę większej średnicy nasączonej klejem
dwuskładnikowym distal a na to kładę kawałeczki cienkiego plastiku czy
preszpanu o więszej jeszcze średnicy na przykład o średnicy baterii aby
odizolować klej od imadła i skręcam to na noc w to imadło! Koniec.

[...]

było! 2 razy już! DA się to przylutować. weź starą baterie, załóż
okulary, zabezpiecz sie, i zobacz kiedy wybuchnie. weĹş oszlifuj miejsca
lutowania, uzyj kwasu (albo czegoś podobnego co przyśpiesza proces)
postaw pastylkę na mokrej chusteczce jednorazowej. Pobiel kabelek,
nagrzej lutownice i jednym dotknięciem przylutuj. W sekundę musisz dać
radę.

mnie sie to dziesiatki razy udawało, ale raz bateria wybuchła i blaszkę
wyciagałem z czoła, a zawartość baterii z oka... Bolało.

ToMasz

Re: Pastylkowa bateria i lutowanie?
Jak maly prad do pobrania (a raczej na pewno maly) to ja zrobilem to tak,
kondensator jakies 4700uF do okolo 30V i drucik miedziany tak fi 0,1mm albo
mniej (moze byc z linki miedzianej). Jeden biegun kondensatora do styku
bateryjki, drugi do drucika i drucikiem w baterie. Pstryk, bum i gotowe. Dla
pewnosci mozna posadzic kilka drucików. Do tych drucików przylutowalem
kabelek a calosc kropelka kleju dwuskladnikowego zalalem, zeby sie nie
urwalo i koniec. Ew w koszulke zapakowac calosc. Tak robia w niektórych
laptopach.

Re: Pastylkowa bateria i lutowanie?

Dodam swój sposób:  przyklejanie cienkiej lineczki (tzw. lica) klejem
przewodzacym (ta srebrzanka do naprawy sciezek ogrzewania szyb
samochodowych). Potem mozna to jeszcze wzmocnic kropelkami epoksydu dodajac
np. sztywne blaszki/wsporniczki.

Pozdrawiam
Roman

Site Timeline