Pasta termoprzewodząca do procesora AMD AM2 która? P rzewodność termiczna, lepkość, twardnienie po czasie

Oryginalnie w zestawach box AMD na radiator nanosi szarą pastę
termoprzewodzącą.
Nie wiem ile jest warta ta pasta? Jakieś jej parametry?
Osobiście się na nią wkurzyłem, bo po jakiś 2 latach próba demontażu
radiatora zamocowanego na podstawce AM2 spowodowała, że radiator zdjął się
razem z przyklejonym do niego na stwardniałej już oryginalnej paście od amd.
Mimo zatrzaśniętej wjachy na procesor w podstawce proces został "wyrwany" z
podstawki - bardzo mi się to nie podobało.
Widzę, że nowsze, mniejsze radiatory teraz w amd nie przykrywają całej
powierzchni metalowej procesora. Mały wicinek 4 krawędzi metalowej czapki
procesora amd prześwituje w 4 nacięciach - pewnie żeby się nie przyklejał
tak mocno procesor po latach grzania.
Jak wypada jej przewodzenie cieplne w stosunku do popularnej białej
silikonowej z AG Chemia.
Ta biała z AG Chemie po kilku latach nie robi się taka stwardniała jak ta
szara amd. Nie wiem czy przez to jest gorsza co do przewodności cieplnej?
Co w ogóle warte są te wystawione na allegro:
http://allegro.pl/pasta-term-do-procesorow-strzykawka-1g-silver-rohs-i1233937495.html

http://allegro.pl/pasta-term-do-procesorow-strzykawka-rohs-heat-iso-i1233937497.html

A to?
http://allegro.pl/pasta-do-procesorow-thermal-grease-srebro-1-5ml-i1234414124.html
Warto za to tyle płacić czy chwyt marketingowy z tym srebrem? I niewarta
skórka za wyprawkę?
Co polecacie?
Wolałbym obecnie po wyczyszczeniu procesora posmarować go tą białą z AG
Chemia żeby w przyszłości procesor zostawał w podstawce a zdejmowany był
tylko sam radiator.
Za co warto płacić, a które w ogóle omijać szerokim łukiem pasty
termoprzewodzące?

Re: Pasta termoprzewodząca do procesora A MD AM2 która? Przewodność termiczna, lepkość, twardnienie po czasie
Prawdopodobnie ceramiczna.

Tego raczej nie zgadniemy. Ale ja jestem zadowolony - smarowałem pastą
ceramiczną (najtańszą jaką znalazłem) kilka C2D w laptopach, kartę
graficzną, i zauważyłem wystarczają poprawę - mój compal przegrzewał się
(90*C) wcześniej na intensywnych obliczeniach, w spoczynku miał koło
50*C. Po wymianie pasty odpowiednio 75/43.

Wg opisu na tubce:
akasa 455
przewodność cieplna > 2.4 W/mK
zakres temperatur -50 ~ 240
opór termiczny 0.087 cm^2 C/W

Może za dużo dałeś? Pasty powinno być tylko tyle żeby połączyć obie
powierzchnie. Chociaż o ile pamiętam to przy AMDk5 "odkręcałem" radiator
bo oderwać się nie dawał (duża powierzchnia styku).

Mieliśmy kiedyś z kumplem teorię, że pasta robi się sucha i twarda
celowo - zostaje ceramika o dużej przewodności cieplnej a odparowuje
plastyfikator zmniejszając pojemność cieplną. Czy mieliśmy rację jakoś
nigdy nie wygooglałem. ;)

Re: Pasta termoprzewodząca do procesora AMD AM2 któr a? Przewodność termiczna, lepkość, tward nienie po czasie

Nic sam nie dawałem, bo to była oryginalna warstwa naniesiona fabrycznie
przez producenta procesora - był to radiator z zestawu box amd. Przy montażu
nic już dodatkowo nie smarujesz, zdejmujesz tylko plastikową ochronną osłonę
z tego kwadratowego placka pasty i zakładasz na proc.

[...]

Gdzie w ogóle znalazłeś takie "promocje"?
Porządna pasta to np. taka:

http://www.cooling.pl/arctic-cooling-mx3-pasta-termoprzewodzaca,produkt,551946.html

albo chociażby:

http://www.komputronik.pl/index.php/product/49153/Podzespo_y_PC/Modding_i_akcesoria/Noctua_pasta_termoprzewodz_ca_NT_H1.html

Na Allegro pewnie znajdziesz je nieco taniej.

Re: Pasta termoprzewodząca do procesora AMD AM2 któr a? Przewodność termiczna, lepkość, tward nienie po czasie

Jak to gdzie? :) Wszedłem i dałem wyszukaj, bez zastanawiania się co tak
naprawdę są warte te pasty.

http://www.cooling.pl/arctic-cooling-mx3-pasta-termoprzewodzaca,produkt,551946.html

Cena też porządna jak za taką maleńką tubeczkę :))
Czy w porównaniu do typowej "białej" z AG Chemia te wskazane to jakiś
kosmos? Bo nie chcę przepłacać za coś co mi obniży temperaturę o 2 stopnie.

Site Timeline