paranoja mikrofalowa

dla paranoikow :

http://www.youtube.com/watch?v=R_DKblzdbJI&feature=related

;)

--

Re: paranoja mikrofalowa

Znaczy się co? Wyjęli magnetron z mikrofalówki i mamy się dziwić, że
pewne przedmioty w jego pobliżu zachowują się tak, jak w mikrofalówce? ;)

Dla mnie prawdziwymi paranoikami są ludzie, którzy na Youtube
zamieszczają odcinki videoblogów, w których dzielą się swoimi obawami
względem komórek i telefonów DECT. Rozbawiła mnie kiedyś wzmianka o tym,
jak to stacja bazowa DECT wytwarza promieniowanie z "ogromną mocą".
Skoro 10 mW na kanał tak ich przeraża, to co by powiedzieli mieszkając
koło Gąbina przed 1991, albo w okolicy Babic przed wojną... ;)

W najnowszym "Świecie Nauki" jest fajny, krótki tekst podkreślający
irracjonalność tego rodzaju fobii.

Re: paranoja mikrofalowa

pisalem _dla paranoikow_ ;p ludzie obeznani z fizyka raczej sie takich
zabawek nie boja ;)

tia, to dokladnie dla takich paranoikow filmik ;)
sa ludzie ktorzy sie boja wifi, ze np. jak 1mln ludzi wlaczy routery wifi w
calym miescie to krowy przestana mleko dawac, itd ;p

--

Re: paranoja mikrofalowa

Fakt, miałem kiedyś klienta, człowieka wykształconego i zamożnego, który
wyraźnie zarzekał się, że nie chciałby mieć w domu routera WiFi, bo to
niezdrowe (notabene był to lekarz :)....

Re: paranoja mikrofalowa

"Niechciałby", to jeszcze nic. Kilka tugodni temu jeden lekarz opowiadał
mi jak to kazał u siebie w domu zdemontować WiFi.

Re: paranoja mikrofalowa
UBF%ytkownik sundayman napisaB3%:
nego, ktF3%ry

Routera WiFi to ja nie chce mieE6% bo to dodatkowa, pozostajB1%ca poza mo=
jB1%20
kontrolB1% droga wcinania mi siEA% do sieci - trzeba pilnowaE6%,20%
zabezpieczenia konfigurowaE6%,, nigdy czB3%owiek nie ma pewnoB6%ci czy gd=
zieB6%20
jakiejB6% dziury nie ma i bad boy siEA% nie podB3%B1czyB3% - na ethernec=
ie widzEA%20
ile mam kabli i nikt mi na lewo wtyczki nie wetknie. Na dokB3%adkEA% nie =

lubiEA% mieE6% nadmiaru BC%rF3%deB3% promieniowania EM w domu - bo czasem=
 lubiEA%20
posB3%uchaE6% co z eteru przychodzi a lokalne BC%rF3%dB3%a promieniowania=
 potrafiB1%20
odbiF3%r zakB3%F3caE6%.
A o lekarzach to juBF% sB3%yszaB3%em takie historie BF%e radiolog odczeki=
waB3%20
parEA% minut zanim w pomieszczeniu z aparatem rentgenowskim promieniowani=
e20%
zaniknie...

--20%
Darek

Re: paranoja mikrofalowa

Ja na szczęście dysponuję "naturalnym" zabezpieczeniem w postaci luźnej
zabudowy oraz pasa pól i sadów dzielących poszczególne domy. Gdyby ktoś
chciał się bawić w łamanie zabezpieczeń - musiałby siedzieć na widoku.
Do domów sąsiadów sygnał raczej nie dociera, a nawet jeśli, to trudno
podejrzewać ich o znajomość technik hakerskich. ;)

Niestety do ethernetu nie podłączysz pewnych urządzeń - smartfonów, PDA
itp. Znika również wygoda, jaką daje posiadanie w domu laptopa/netbooka.

Tu się zgadzam. Jednak jak na razie nie zauważyłem, żeby router mi
cokolwiek zakłócał. Słuchając pasm amatorskich albo radiofonicznych na
własnoręcznie skleconych urządzeniach nigdy go nie słyszałem. Dużo
więcej problemów sprawiają zasilacze komputerowe, ładowarki komórek,
świetlówki kompaktowe itd. Bazę mojego Gigaseta słyszałem w radiu AM, na
szczęście zestaw posiada opcję ECO+, po jej włączeniu baza przestaje
praktycznie nadawać poza rozmową.

Kupując nowe urządzenie korzystające lokalnie z łączności radiowej
również kieruję się tym, by nie promieniowało za bardzo. Chodzi mi
jednak nie o kwestie rzekomej szkodliwości, ale o energooszczędność i
czystość eteru.

Re: paranoja mikrofalowa

i ten radiolog miał rację, ale teraz się uczy głupcuf że wystarczy wująć
ftycczkę z gniazdka i fszystko znika:O)

Re: paranoja mikrofalowa

jak widać po Twoich słowach masz 100% racji, uczy się głupców, z tą
różnicą, że się niczego nie uczą.

Re: paranoja mikrofalowa

Ale to naprawde czy na pokaz ?

Bo juz slyszalem o takich co utrzymywali najstarszy aparat w oddziale
- przyslugiwal im wtedy dodatek za warunki szkodliwe.
Moze tu udowadnial ze moze zrobic gora 20 zdjec na godzine.

A swoja droga - nie ma jakiegos zjawiska "flurescencji rentgenowskiej"
? Albo chocby w niebezpiecznym UV ?

J.

Re: paranoja mikrofalowa
UBF%ytkownik J.F. napisaB3%:

Po pierwsze nie fluorescencji (czyli przemiany promieniowania o wyBF%szej=
20%
energii na promieniowanie o niBF%szej energii, czas zaniku w20%
nanosekundach) a fosforescencji. Po drugie - nie ma, za niski poziom20%
energii BF%eby w strukturach jB1%dra albo gB3%EAbokich powB3%okach groma=
dziE6%, na20%
zewnEA%trznych powB3%okach elektronowych to szybko siEA% pobudzi i szybko=
20%
odda... BF%eby promilowa fosforescencjEA% uzyskaE6% to trzeba siEA% ciEA%
BF%ko nad20%
technologiB1% materiaB3%u fosforescencyjnego napracowaE6%  - ani zaprawa =

murarska ani farba klejowa takich wB3%asnoB6%ci nie posiadajB1%.

--20%
Darek

Re: paranoja mikrofalowa

niestety to jest na poważnie, najśmieszniejsze że to nawet wynika z teorii
oddziaływania promieniowania z materią:O)
a jak myslisz skąd zna się lokalizację tajnych radzieckich bunkrów w polsce
w kturych przechowywano głowice atomowe?:O)
gowic jusz daaawno nie ma a promieniowanie jest nadal i to nieliche:O)

Re: paranoja mikrofalowa
To może zacytuj tę teorię?

Twierdzisz, że to promieniowanie wynika z "napromieniowania" terenu a
nie z rozrzuconego po okolicy materiału promieniotwórczego? Chyba znamy
(nie po raz pierwszy zresztą) inną fizykę.

Re: paranoja mikrofalowa

poszykaj sobie w google, co ja tfoja mama jestem że mam cię uczyć?:O)

a co niby powoduje promieniowanie poza zaczernianiem kliszy?:O)
fizykę pewnie mieliśmy podobną, tylko tobie zabrakło rozumi i odwagi żeby
obalić prawdy objawione tfojefo śfiontobliwego psora:O)
bunkty atomowe to nie były fabryki ani laboratoria, skąd tam niby miały się
wziąć porozrzucane po okolicy materiały promieniotfurcze?:O)
pszeciesz ten materiał w głowicach był chyba chermetycznie zapuszkowany:O)
jak się zainteresujesz tematem to się dowiesz że w owych miejscach nie ma
nawet śladowych ilości materiałuf promieniotfurczych, a promieniowanie jest
nie byle jakie:O)

Re: paranoja mikrofalowa
Ale czego mam szukać? "Trollowana fizyka dla nietrolli?" i "alternatyfna
fizyka materialuf promieniotfurczych" nie przynoszą rezultatu.

Na całe szczęście nie. (Powinienem chyba demonom jakąś ofiarę
dziękczynną złożyć.)

Ogrzanie otoczenia, wyblaknięcie farby i inne tego typu zjawiska.

Pudło. Odwagi do zadawania pytań mi nie brakuje...

...tylko cholery jedne zazwyczaj nie chciały dać się obalić. Pod tym
względem informatyka jest lepsza.

Promieniowanie to wiele różnych emisji. Jego część może zostać
przechwycona przez otoczenie i podnieść w ten sposób bilans energetyczny
danego atomu czyniąc go promieniotwórczym.

Proces polega na wytworzeniu materiałów promieniotwórczych w otoczeniu a
nie gromadzeniu samego 'promieniowania'.

Przez analogię do prądu elektrycznego - łapiemy elektron i dostajemy
'jony' a nie 'zgromadzony ładunek elektrostatyczny'.

E-e. Są materiały promieniotwórcze - to one promieniują.

Re: paranoja mikrofalowa

poszukaj ofizyjalnych teorii oddziaływania promieniowania z materią, co ja
nie wyrażnie piszę czy jak?:O)

to spytaj się śfiontobliwego psora co się dzieje jeśli coś napromieniujemy i
wyłączymy źródło promieniowania, czy ppromieniowanie zniknie, czemu takiego
prostego pytania nie zadałeś ważniaku?:O)

no, może coś w końcu zaczynasz kumać, czyli jednak dochodzimy do tego ze ten
medyk maił rację z tym promieniowaniem (nikt o żadnym przechwytywaniu
promieniowania nie pisał:O)

wiesz, wszystko promieniuje, każda substancja, ja mam na myśli trwałe
substancje promieniotfurcze (bardzo długie okresy rozpadu), a takowych w
owych bunkrach nie ma, natomiast promieniuje beton, czy beton tfoim zdaniem
jest substancją promieniotfurczą?:O)

Re: paranoja mikrofalowa
Też pisałem już, że czytałem chyba inną wersje niż Ty.
Tak, strasznie literki Ci się na siebie nakładają.
JAKIE promieniowanie?

Jak wyłączam źródło promieniowania elektromagnetycznego kryptonim
"lampka biurowa" to promieniowanie w podczerwieni tego na co ona
promieniowała ustaje w ciągu kilku minut. Gdy tylko "mignę" tą lampką to
tego promieniowania nie jestem w stanie zarejestrować.
Promieniowanie X to podobnie jak promieniowanie gamma emisja energii a
nie cząstki. Atomy wzbudzone w ten sposób wypromieniowują energię bardzo
szybko, bo nie mają niczego co by się dało wbudować w ich strukturę.
Więc tak, doktor miał prawidłową teorię, która sugeruje, że
"promieniowanie po wyłączeniu źródła promieniowania nadal jest
rejestrowane w pomieszczeniu" tyle, że przy czasie ekspozycji zdjęcia to
promieniowanie nie będzie mierzalne już po milisekundach.

Materiały promieniotwórcze w otoczeniu gdzie przechowywano głowice to
już ztcw inne zjawisko.

W tym ujęciu beton nie jest substancją a mieszaniną. I tak, w wyniku
"napromieniowania" powstały w nim substancje promieniotwórcze. Skoro po
długim czasie promieniowanie jest nadal wykrywalne to substancje o
relatywnie długim czasie rozpadu.

Re: paranoja mikrofalowa

i co te literki ci pszeszkadzają tak ze samodzielnie nie potrafisz znaleźć
teorii oddziaływaia promieniowania z materią, czy po prostu zakumać tego nie
potrafosz?:O)

alfa, beta, gamma, delta:O)
takie co go nie widać o ono jest, czysta magia, nikt f to nie uwierzy:O)

to teras pokombinuj z tym magicznym promieniowaniem, tylko jak ty je
zobaczysz bidaku, skoro nie widać to go pewnie nie ma:O)

tak stfierdził śfiontobliwy psor co lał linijką po łapkach?:O)
skąd wiesz ile czasu wzbudzony atom będzie promieniował?:O)
skąd wiesz czy na skutek promieniowania doszło wyłącznie do wzbuidzenia?:O)

więc teraz jakoś tfierdzisz że możliwe jest powstawanie substancji
promieniotfurczych na skutek promieniowania, więc jednak gdy wyłączysz lampe
to to promieniowanie tak szybko nie zniknie!:O)

Re: paranoja mikrofalowa
Sprawiasz, że dostosowywanie się do tfojego poziomu staje się tródne. A
ponieważ karmienie trolli traktuję jako rozrywkę - coś jak dokarmianie
łabędzi - to jak czytanie stanie się zbyt irytujące to sobie pójdę.

Nie potrafię znaleźć teorii zgodnej z tym co ty twierdzisz. Teorię
zgodną z tym co ja opisuję można znaleźć.

Ale zrozum, że promieniowanie jest różne. Uran wali naokoło
promieniowaniem alfa - to są m.i. całkiem spore cząstki. Lampa
rentgenowska promieniuje czystą energią. Znana mi fizyka opisuje
możliwość wkomponowania rozpędzonej cząstki w strukturę atomu tym samym
czyniąc go promieniotwórczym z czasem rozpadu liczonym
sekundami..godzinami..latami. Zna też możliwość wzbudzenia atomu falą
energii - w takiej sytuacji atom wypromieniowuje ją bardzo szybko.

Bo ktoś napisał teorię która wydaje mi się spójna.

Jeżeli uważasz że ta teoria jest błędna to podaj w końcu tą właściwą.

Walidacja eksperymentalna jest połowicznie banalna
- Włączasz lampę próżniową położoną na bloczku betonu, bierzesz licznik
Geigera-Müllera i słyszysz, że trzeszczy. Wyłączasz lampę i przestaje.
- kładziesz uran na bloczku betonowym, bierzesz licznik Geigera-Müllera
i słyszysz, że trzeszczy. Zabierasz uran i nadal trzeszczy, tylko słabiej.

Jak już wyjaśniłem wyżej - twierdzę od początku, że tam gdzie były
głowice promieniowanie jest spowodowane powstaniem materiałów
promieniotwórczych, a nie "napromieniowaniem". Tam gdzie działa lampa
rentgenowska to zjawisko nie zachodzi. (Jedyna możliwość to rozbicie
czegoś promieniowaniem gamma i dopiero w efekcie tego rozpadu uzyskanie
substancji promieniotwórczych, co oczywiście jest możliwe, ale w
znacznie mniejszej (niemierzalnej) skali.)

Re: paranoja mikrofalowa

nikomu łaski nie robisz tempaku ktury wyzywa innych a pojęcia o fizyce nie
ma, jak masz jakiś problem to nawet nie czytaj, a jak ktoś ci każe czytać to
niech ci pszynajmniej więcej płaci, albo zmień robotę, ponoć w wolnum kraju
rzyjemy!:O)

ta teoria nie mówi o zgodności z moimi czy tfoimi tfierdzeniami, ona mówi
konkternie o oddziaływaniu promieniowania z materią i co się z tą materią
dzieje na skuutek tego to jusz tszeba niestety własną głufką ruszyć bo
śfiontobliwy psor ci nie pomoże:O(

to że promieniowanie jest różne to mnie tego tłumaczyć nie musisz bo sam ci
to napisałem, a
co do wzbudzania to jednak zaczynasz śpiewać że wzbudzony atom może
promieniować, czemu fcześniej ręcami i nogami się wypierałeś (szare komurki
ci się budzą czy jak?:O), co do czasuf wypromieniowaia to mierzyłęś je czy
poftarzasz prawdy objawione?:O)
myślałęm że jesteś na tyle rozgarnięty że pszynajmniej samodzielnie coś
pszeczytać potrafisz, ale widzę że i z tym jesteś cienki więc ci zacytuję
mondrość głupcuf, czyli wikipedię:

"odziaływanie promieniowania gamma z materią: /ciap/ reakcje fotojądrowe - w
tym oddziaływaniu promieniowanie gamma oddaje energię jądrom atomowym
wzbudzając je, i przy odpowiednio wysokiej energii fotonu, produkując nowe
cząstki. Wzbudzone jądro atomowe może wypromieniować kwant gamma, ulec
rozpadowi lub rozszczepieniu./ciap/"

wyglda na to że fizyka jest ci mało znana:O(

wykazujesz się całkowitą ignorancją i brakiem znajomości nawet tej teorii,
ktura nie jest błędna, tylko ty jej nie znasz i opowiadasz brednie w postaci
śfientych prawd objawionych:O)
powyżej zacytowałem ci tylko wyrywek oddziaływania i to tylko jednego z
wielu rodziajuf promieniowania, i tylko ten wyrywek potfierdza to co piszę i
to co opowiadał ten bardziej rozgarnięty medyk od rędgena:O)

kurcze, powoli zaczynasz gadać z sensem potfierdzając to co pisałem, tylko z
tym rendgenem musisz jeszcze popracować:O)
powinieneś tylko jeszcze pszyjąć do wiadomości że licznik gaigera choć
detekuje szerokie spektrum promieniowania, to reaguje wyłącznie na
promieniowanie jonizujące, promieniowania niejonizującego nie widzi:O)

ale w tych bunktrach jeśli pofstały materiały promieniotfurcze to wyłącznie
na skutek napromieniowania, tak więc promieniowanie jest w stanie wywołać
całą masę reakcji powodujących promieniowanie, lampa rendgenofska tesz!:O)

p.s. z ciekawości to gdzie tak uczą że po wyłączeniu źródła, promieniowanie
znika jak od dotknięcia czarodziejskiej różdźki, w przedszkolu?:O)

Site Timeline