parametry elektryczne a zmysł sł uchu - Page 4

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu

Z aluminium roznie bywa - mialem latarki z ktorych "sreberko" zeszlo w
pare miesiecy. Ale mam tez plyty sprzed 20 lat na oko i ucho w
swietnym stanie. W koncu to jest pod lakierem ochronnym.

a jesli plyta tloczona ... to w zasadzie mozna aluminiowac poraz
drugi.

J.

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu
Dlaczego?

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu

A dlaczego dwa plus dwa na kalkulatorze ma sie różnić od 2+2 na liczydle?
Wypalana jest IDENTYCZNA z tłoczoną co do INFORMACJI.
Może się różnić rozmieszczeniem fizycznym sektorów, ewentualnie.
Ale jak kopia 1:1 to nie ma pojęcia "brudny dźwięk, brudne pieniądze".

Feromon

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu

Heh, to nie takie proste jak w przypadku płyt z danymi.
Płyta CD Audio _nie jest_ płytą z danymi. Zresztą proszę rzucić okiem na
standard Red Book opisujący format zapisu na takiej płycie.

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu

To kopia zrobiona programem kopiującym
 z tłoczonej na CD-R nie jest identyczna fizycznie? Czyli nie jest kopią?
To dziwne, bo baza CDDB rozpoznaje ją jako oryginał i ściągam listę utworów.

Feromon

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu
Hello Adam,

Co Ty opowiadasz? Bez względu na to, czy jest to typowa płyta z danymi
czy Audio-CD, to jest to ściśle określony strumień bitów. Czasy, gdy
problemem był jitter danych minęły jakieś 10 lat temu - już od dawna
same napędy synchronizują odczyt kolejnych porcji danych tak, żeby nie
było tego problemu. Wcześniej robiło się to programowo.
I dopóki płyta nie jest uszkodzona w sposób uniemożliwiający odczyt
danych, kopia zawsze będzie identyczna z oryginałem.

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu
Chyba ze producent specjalnie naniesie bledne dane, ktore podczas
odtwarzania zostana skorygowane, a podczas kopiowania 1/1 juz wplecione
w stumien..oczywiscie wszystko da sie obejsc:)

Co do dobrego stumienia audio...
Polecam posluchac jakikolwiek material w formacie dts lub ac3..tylko co
by byl 24bitowy, najlepiej z probkowaniem 96k lub wyzszym.
Tylko chyba "blue-ray" to odtworzy, zwykly cd raczej nie..

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu
Hello wchpikus,

Tylko, że one również zostaną skorygowane podczas normalnego odczytu
CD-audio.

DVD odtwarzają wyższe formaty. Nie zapominaj, że standard DVD-audio
jest właśnie m.in. z 24-bitowym próbkowaniem 96kHz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/DVD-Audio

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu
Racja zapomnialem o DVD..
Od kiedy juz nie odtwarzam filmow z dvd, zapomnialem o jego isnieniu:)
Kiedys probowalem nagrac taka plyte audio dvd, jakos sie nie udalo..
Zwykle cd owszem, ale dvd..bylo by milo, miec kilka plyt na jednym krazku:)

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu

Ale inny w obu przypadkach. Ale tych bitow korekcyjcych w trybie data
nie ma znow tak duzo, a jednak dane czyta sie zasadniczo bezblednie.

Ten jitter to w ogole jakas podejrzana sprawa byla.

Swoja droga to z jego powodu nie zrobilem testu ktory mi zawsze
chodzil po glowie - zripowac pare razy plyte audio i porownac pliki.
Beda rozne czy nie beda, zadajac klam roznym twierdzeniom.

J.

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu

Jak płyta idealna, to może i będą. Kiedyś usiłowałem zregenerować mocno
już sfatygowaną płytę i ripowałem po kilka razy myśląc, że mi w końcu
wyjdzie dwa razy to samo - nic z tego. Poprawiłem ostatecznie w jakimś
programie do audio, bo "stukało".

Mirek.

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu

Wystarczy jednak plyta w "zwyklym" stanie i ona w czasie odtwarzania
nie stuka. Wiec pewnie i bledow ma malo.

J.

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu

Tamta w CD też nie stukała. W jednym krytycznym momencie tylko cichutko
i nie za każdym razem. Po zripowaniu stukała praktycznie bez przerwy. Co
ciekawe: na wykresie wyglądało to jak odstająca jedna próbka, natomiast
porównanie dwóch zripowanych plików pokazywało różnice w znacznie
większych blokach.

Mirek.

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu

Ale to sugeruje ze naped/program do d*.

Przy efekcie jitter to nawet nie takie dziwne.

J.

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu
Może głupie pytanie, ale zgrywałeś na pewno jako dane a nie jako audio?
Bo znaczne różnice brzmią jak przejście przez DAC i ADC.

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu

Na pewno.

Nie koniecznie przejście - karta dźwiękowa ma zdajesie możliwość zapisu
tego co _wchodzi_ na przetwornik DA.

Nie analizowałem tego dokładnie, ale podobny efekt dało by zgubienie
jednej próbki - do pewnego momentu dwa ripy były identyczne, potem same
(prawie) różnice do końca, albo znów od pewneo momentu identyczne.
Trzeba by zrobić od nowa eksperyment, bo to było dawno i nie pamiętam
nawet jaki miałem wtedy system i oprogramowanie.

Mirek.

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu

Tak "STAŁO NAPISANE". Jeśli kłamstwo, to cóż....
Pozostaje WIARA, że 10 razy droższe jest TROCHĘ lepsze....

Feromon

Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu

No bo w Chinach powstały miejscowości o nazwie Germany, Japan, USA.