?:Papier kredowy... - Page 2

Re: ?:Papier kredowy...

W czasopismach jest papier kauczukowany czy jak to sie nazywało, nie
kredowy. Używam, ale w ostatecznoości, jak chcę zrobić coś na szybko,
a nie mam kredy. U mnie nie zdaje egzaminu. Tak właściwie płytkę się
da zrobić, ale nie daje takich ostrych krawędzi i powtarzalnych
cienkich ścieżek jak normalny papier kredowy z papierniczego. No i z
moich doświadczeń kreda, pomimo tego, że znacznie grubsza, odchodzi
pod wodą znacznie szybciej. Delikatnie drapię paznokciem wierzchnią
warstwę mokrego papieru i po góra minucie mam czystą płytkę, a
impregnowany papier gazetkowy namaka strasznie wolno.

Re: ?:Papier kredowy...

A ja uważam że jest OK. Namaka szybko, często sam się odkleja w całości nie
ruszając ścieżek.
Może to kwestia temperatury i docisku? Ja mam maszynkę zrobioną z fusera
kserokopiarki.
Płytki wychodzą tak. SMD 1206
http://fotoo.pl/show.php?img50%1619_pa-ytka.jpg.html

Re: ?:Papier kredowy...

Kup laminator i wydłub termostat, polecam.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: ?:Papier kredowy...

A ja sobie prasę zrobiłem ze starego fusera z kserokopiarki.
Poszedłem na złom elektroniczny i mi za darmo dali wałek gumowy pokryty
teflonem i grzałkę. Dostałem jeszcze u nich za 5zł silnik na 12V z
przekładnią który wykorzystałem do napędu wałka.
Grzałka jest napylana warstwowa na płytce ceramicznej o szerokości kartki A4
i schowana pod takim obrotowym rękawem z teflonu. Wzdłuż niej napylony na
całej długości termistor. Grzałka jest na 90V. Przerobiłem zasilacz
impulsowy 12V/16A na napięcie 90V a termistor włączyłem w sprzęzeniu
zwrotnym TL431 wraz z podkówką. W ten sposób mam regulowaną stabilizację
temperatury. Ustawiłem około 180stC i maszynka prasuje ekstra.

Marek

Re: ?:Papier kredowy...

Troche OT:
A sa jakies atramentowki, ktore mozna wykorzystac do robienia plytek?
Czy w ogole to nie ma sensu, bo atrament zejdzie w kwasie?

Re: ?:Papier kredowy...

Zdecydowanie nie. Dlaczego - chyba przy każdym opisie robienia płytek jest
to wspomniane, musiałbyś jakoś przenieść atrament na płytkę, zapewnić
niezmywalność, nie jest mi znany żaden projekt (a sporo przeszukałem), gdzie
używało by się atramentu, poza tym, ilość atramentu pry drukowaniu jest tak
nikła, że chyba by siły międzyatomowe, czy jakie tam, przeszkodziły, nawet
gdyby udało się wydrukować... Absolutnie tego nie widzę. Co do drukarek 3D
nie wypowiem się, ale z tego, co na filmach YT widać, precyzja ich druku
jest za mała do bardziej skomplikowanych projektów. Może jakieś mało
skomplikowane układy by poszły, jednakże nie mam pojęcia, czy materiał "3D"
trzymałby się płytki odpowiednio mocno i stabilnie.
A jeśli nawet już atrament - to zdecydowanie taniej by wyszło kupić
najtańszą laserówkę (byle toneru nie skąpiła), stare żelazko, ryzę papieru
kredowego, lub pobawić się takowym z babskich czasopism, albo sklepowych
gadzinówek. Z informacji, które pozyskałem drążąc temat nie znalazłem
rozróżnienia na papier błyszczący/matowy, pozyskałem też, z grupy, sugestie
i uwagi co do szczegółów, za które dziękuję - jest w archiwum. Sposoby,
włącznie z filmami YT są w necie.

Re: ?:Papier kredowy...

A jak jest z drukarkami, które drukują stałym (nie płynnym) wodoodpornym
atramentem, i potrafią to robić na sztywnych płaskich powierzcniach
w rodzaju płyt CD? Temat chałupniczego robienia płytek jest mi całkiem
obcy, więc tak tylko teoretycznie pytam.

Re: ?:Papier kredowy...

Jeśli, to przypuszczam, że koszt tego będzie taki, iż bardziej opłaci się
full-wyopas super hiper duper 6-kolorowa laserówka.
Wszędzie, gdzie czytałem, było absolutne zaparcie się wobec wydruku
atramentem.

Re: ?:Papier kredowy...

Drukuję (w sumie mało i dość rzadko) wyłącznie na drukarkach laserowych.
W ogóle słabo rozumiem motywację kupowania atramentowych i ani trochę się
nie orientuję w tym, co teraz jest na rynku. Ale dobrych kilka lat temu
ktoś mi gadał, że kupił właśnie taką na stały atrament. Coś w rodzaju
wosku to chyba było. Chwalił, że to dobrze drukuje na jakichś plastikowych
tabliczkach czy czymś podobnym. Kosztowało zupełnie normalne pieniądze.
Ale czy teraz takie sprzedają -- nie mam pojęcia.

Jeszcze jedno mi się przypomniało. Są drukarki do drukowania na paznokciach.
W jakiejś galerii handlowej widziałem taki punkt usługowy -- wsadzało się
paluszek w jakąś dziurę i można było dowolny wcześniej zaprojektownyy wzorek
sieknąć na damskim paznokciu (na męskim pewnie też, jeśli kto chętny).

Re: ?:Papier kredowy...

Fotografia.

Pozdrawiam,
P.P.

Re: ?:Papier kredowy...

Dlaczego fotografia miałaby motywować do takich zakupów?
Zresztą to chyba nie może być główny powód -- drukarek
atramentowych sprzedaje się zadziwiająco dużo.

Re: ?:Papier kredowy...

Ta technologia daje przyzwoitą jakość za niewielkie pieniądze.

To fakt. Zadziwiająco.

P.P.

Re: ?:Papier kredowy...

Coś się ostatnio zmieniło? Bo jak ostatnio miałem styczność z tą
technologią, to pieniądze były nieprzyzwoite. To znaczy tusz kupiony
za sporą kasę zaraz się skończył. Przy drukowaniu fotografii właśnie,
bo przy tekstach (ok. 5% zapełnienia strony), to się pewnie jeszcze
da wytrzymać. Jeśli ktoś już ma taką idee, by w domu drukować fotki,
to technologia laserową wyjdzie taniej. Mam w jednym miejscu drukarkę
laserową z opłaconym serwisem, który wymienia tonery, bębny i co tam
potrzeba, a za kolorową fotkę A4 na liczniku bierze zdaje się 29 groszy.

"Co to ja głupi jestem, by płacić za czarnobiałą trzy stówy, skoro
mogę wziąć kolorową za 199,90" -- tak sobie ten fenomen tłumaczę.

Potem jak się u kogoś w domu zapyta, czy można coś wydrukować, to
słychać odpowiedź, że "w zasadzie to mam drukarkę, ale tusz się
skończył".

Re: ?:Papier kredowy...

Tusze kupuję w półlitrowych butelkach w Agawa.pl, wychodzi kilkanaście
groszy na stronę A4. Przy przyzwoitym papierze jakość jest bardzo dobra,
nawet na tanim Canonie iP4500. Na Epsonie R285 jest już ekstra.
Oczywiście zarządzanie kolorem, bez tego porażka.

I jakość mieć do wyboru: Bee Gees lub M.Jackson (Tragedy or Horror).

Nic dodać, nic ująć.

P.P.

Re: ?:Papier kredowy...

Czyli zakup drukarki atramentowej ma sens tylko wtedy, gdy się planuje
"przekręt na tuszach". Nie żebym miał coś przeciwko temu, wręcz przeciwnie.

Że niedobra jest z lasera? Ja jakoś jestem w stanie zaakceptować. To te
plujki mi wydaja się podejrzane, zwykle coś pomoczą i pomarszczą. I chyba
nie da się drukować obustronnie. A jakbym chciał w ramke oprawić, to i tak
lepiej po prostu naświetlić.

Re: ?:Papier kredowy...
przeciwnie.

Jeśli nie robisz przekrętu na tonerach to 4 kartridże dla M351A (3 kolor
na 2600 str.  + bw na 2200 str)  kosztuje 2179 zł.

Jakość chyba jednak lepsza z atramentowej - nawet na 3 kolorach.
Mam i laser i atrament - ten drugi bo potrzebowałem urządzenie
wielofunkcyjne (kopiarka/faks/skaner). Używam zazwyczaj laserowej bo
odporne na wodę.

Re: ?:Papier kredowy...

Prawie złotówka. To są pewnie liczby stron w odniesieniu do druku tekstu.
Czyli za zdjęcie wyjdzie jakaś dycha albo lepiej. Jakoś tak trochę drogo.

Re: ?:Papier kredowy...

To już chyba folia termotransferowa wyjdzie taniej (a podobno wydruki są
bardzo dobre, albo jeszcze lepsze), czytałem zestawienie, wychodziło jakieś
2-3 zyla za stronę...

Re: ?:Papier kredowy...

Obawiam się, że tak właśnie jest...

Na dwustronnym papierze bez problemu.

Jakość porównywalna. Moim zdaniem z lekkim wskazaniem na drukarkę.

P.P.

Re: ?:Papier kredowy...

A drukarkę porównujesz do czego?