Panele słoneczne - Page 3

Re: Panele słoneczne

Nie wiem, skąd mi się wzięło te 20W :-) Chyba stąd, że w
pierwszym Twoim linku dołączają akumulator 20Ah :-) Ale panel i
tak ma 25W :-)

Oczywiście. Tam gdzie jest dodatkowe wyjście 12V, to można ładować.

Nie tak całkiem różowo jest jak byś chciał. To nie Era :-)
650W to on oddaje na wyjściu 230V. Na tym 12V może być tylko
ok.100W (tu nie podane). Ale nie problem, żeby ładować 2
akumulatory, w tym drugi przez zwykły prostownik z 230V.

Widzę, że na innych aukcjach są cichsze generatory. Np. 57dB.
3dB różnicy to aż dwukrotna różnica wartości natężenia dźwięku.
Być może wspomniane przeze mnie 95dB odnosiło się do
bezpośredniego otoczenia urządzenia. Tu i gdzie indziej podane są
wartości dla odległości 7m. Można takie bydle wstawić do
ziemianki, czy chociażby za jakąś osłonę, żeby hałas nie leciał w
naszą stronę. Bo hałas jest taki, że przy spokojnych warunkach
niesie się na co najmniej 1 km, czego byłem świadkiem nad morzem :-)
Absolutnie nie nadaje się z tego powodu do pomieszczeń.

Znajdziesz może odpowiedniejsze na Alledrogo, ten z linku to
tylko przykład. Nie wszystkie mają wyjście na 12V.

    Zbyszek
Re: Panele słoneczne

ok, ale rozumiem, ze przez godzine moge naładować powiedzmy 3
akumulatory do pełna?
Chodzi o czas. żaden akumulator nie laduje się ot tak.

Re: Panele słoneczne

No wlasnie - naladowanie akumulatora w godzine nie jest zdrowe.

J.

Re: Panele słoneczne

No więc proszę o odpowiedz. Czy naładuję z generatora
spalinowego akumulatory czy nie.
Zrozumcie laika. Ja potrzebuje konkretnej wiedzy, a co
poniektórzy bawią się ze mna w półsłówka.
Błagam przynajmniej w tym watku prosze o wyrozumiałośc i
prostsze wypowiedzi.

Re: Panele słoneczne

Naładujesz o ile kupisz odpowiedni sprzęt. Albo agregat do ładowania albo
uniwersalny plus prostownik. A ile czasu będziesz ładował to zależy od mocy
agregatu, prostownika, pojemności i dopuszczalnego prądu ładowania
akumulatora.
--
Jacek

Re: Panele słoneczne

Jesli ten generator ma zasilac cos waznego czesciej niz 2x w roku, to
polecalbym jednak cos na silniku Hondy. Chyba ze uzytkownik chce sie
niemile zdziwic, bo trwalosc taniej chinszczyzny naprawde nie jest duza.

--
Jerry1111

Re: Panele słoneczne

Dziekuje za informacje.
To musi byc niezawodne. Bo nie bedzie komu tego naprawiać.

Pytanie jak z tymi akumulatorami. czy da sie je ot tak doladowac
na szybko.

Re: Panele słoneczne
Witam

Do 2000 zł znalazłem tylko 1 nowy na Alledrogo. Za 1950 zł. Fakt,
że Hondy są większej mocy, ale mniejszych nie ma. Ten ma 2200W
ciągłej mocy i 42kg wagi :-) Nic o decybelach nie ma, ale to w
końcu Honda - musi być cicho.
Cena jest niemiła. Wszystko według potrzeb. Albo tanio, albo
solidnie. Nie ma i tanio i solidnie.

    Zbyszek
Re: Panele słoneczne

Raczej będzie to 0.3-5%.

Paweł

Re: Panele słoneczne

Dokładnie. Tak Pi razy oko.

    Zbyszek
Re: Panele słoneczne

Czyli jednak trzeba będzie kupic jden panel i sprawdzić jak to
się zachowuje w realu.
;(
To troszkę mnie zasmuciliście.

Re: Panele słoneczne

Zapomnij.
Taką moc panel ma przy idealnie prostopadłym padaniu promieni
słonecznych. Przy bezchmurnym niebie - musi być tzw. lampa.
Przy innym kącie padania moc gwałtownie spada.
Załóżmy pełną moc. Pierwsze straty na akumulatorze w który musisz
wpompować 1.4 raza więcej energii, czyli sprawność już 0.71.
Zamienić to potem na 230V to powiedzmy kolejne 0.8, co daje nam
już tylko 0.56 odebranej z panelu mocy.
Postawisz przy panelu regulatora, który będzie co 15 minut lub
lepiej częściej, ustawiał panel prostopadle do Słońca. Na Saharze
uzyskasz wtedy dziennie te 192 Wh. Czyli urządzenie pobierające
50W popracuje ze 4 godziny. Na Saharze. Hmmm... Wyszło
nienajgorzej :-) Ale przy idealnych warunkach. Chyba że gdzieś
się pomyliłem, więc nie byłoby tak różowo.
Zamiast człowieka pozycjonowanie może wykonywać dodatkowy moduł z
serwomechanizmem. A więc dodatkowy koszt i dodatkowy odbiornik
pozyskiwanej energii.

    Zbyszek
Re: Panele słoneczne

Mało się pomyliłeś.
Rodezja.

Teraz tylko powiedzcie jak przeliczyć te Ampery na Waty
Czasem komórka pisza pobiera tyle a tyle mAh
albo panel kieszonkowy daje 1200mAh (czyli tyle ile jedna bateria)

Do listy musze dorzucic CB-Radio.

Re: Panele słoneczne

Nie da sie.

W mAh podaje sie pojemnosc akumulatora...

1200mAh moze miec siedzacy w nim akumulator. I ta pojemnosc dotyczy
okreslonego napiecia. Jeden paluszek AA ma 2500mAh, dwa paluszki maja...
tez 2500mAh (przy 2,4V) albo (upraszczajac) 5000mAh przy 1,2V - zalezy,
jak je polaczysz.

Krotko - zapomnij o zasilaniu tego wszystkiego sloncem. Chyba, ze masz
ogromny budzet do stracenia.

k,

PS. Tak, chwilowo nie mam co robic. ;)

Re: Panele słoneczne

Nie ogromny , ale ci ludzie nie potrzebuja pradu na stale.
Laptop jest do napisania e-maila.
Tak czesto dziala tam telefonia! Albo do przekazania informacji
dalej przez CB.
Swiatlo, czy nagłośnienie tez by się przydało, cho raz na jakiś
czas.

To mu tutaj nie wyłączamy komputera i uzywamy go po kilkanascie
godzin dziennie. ;)

Bardzo Ci dziękuję. To dla mnie wazne.

Re: Panele słoneczne

Widzisz, problem w tym, ze temat nie jest prosty i jesli nie ma to byc
zabawka, to ostatecznej decyzji nie podejmowalbym na podstawie paru
odpowiedzi na grupie dyskusyjnej, czesto udzielonych przez niezbyt
kompetentne osoby, jak nizej podpisany. ;) Moze warto pomyslec nad
polaczeniem paneli z agregatem, dobrac odpowiedni sterownik i akumulatory,
a urzadzenia zasilac tak, by zminimalizowac straty - czyli np. TV LCD,
komputer czy CB zasilic bezposrednio z akumulatorow (albo za pomoca
odpowiedniej przetwornicy, ale bez wytwarzania 230V - zawsze to jakies
straty). Zwykly laptop wymienic na jakiegos netbooka w stylu EEE PC
(obnizysz pobor pradu do kilku W), dobrac dobre jakosciowo swietlowki,
ktore nie musza rozgrzewac sie przez 5 minut by osiagnac nominalna
jasnosc... i pamietaj o radiu na korbke i latarkach na dynamo. ;)
Pamietaj, ze istotna jest tez temperatura - ekstremalne warunki moga
zmniejszyc pojemnosc i zywotnosc aku.

k,

Re: Panele słoneczne

To jest dobry trop, kupiE6% urzB1%dzenia o moBF%liwie maB3%ym poborze mocy.
A co z ogniwami paliwowymi? sB1% juBF% do kupienia?

P.S.
Co z tym google? postF3%w mi nie publikuje.

Robert

Re: Panele słoneczne
Witam

Może będę się powtarzał, ale powiem: zapomnij :-)

No cóż, to tylko Google.

    Zbyszek
Re: Panele słoneczne

Do zabawek tak ;-)
Niestety nic więcej nie widziałem w rozsądnej cenie. Zreszta tam
wody nie ma za dużo.

Po za tym to juz kosmos. Sprzęt jest z darowizn, wiec nie licze
na to, że ot tak sobie wymienię komputer ;-)

Re: Panele słoneczne

Radia na korbke nie ma w Polsce. Jesli gdzies jest podaj adres.
Latarka raczej na ruch. Te sa lepsze, ale ostatnio też ich nie
ma nawet na allegro. Kiedys kupiwałem po 7-12zł.

A teraz najgorsze. Niestety pobór pradu EEE pc to 30W max i 14W
normalnie. Niestety nie podali, czy to z Wi-Fi czy bez. Po
drugie OLPC słynny X0 co to miał brać 2W pobiera 8W energii.
Więc nie tak znowu mało. Nie ma też trybu e-book, który miał być
(pobór mia byc 0.3-0.8W) Okazuje się zatem, że niewiele sie
zmieniło by w obliczeniach, a koszt ogromny. Lepiej juz kupić
drugi panel ;-)
Jak widac wcale nie jest łatwo wybrac rozwiązanie.

Site Timeline