OTV Sony KV-29FX20K nie uruchamia się

Witam
Pacjent jak w nagłówku. Tu: http://www.voila.pl/115/u768d/ zbliżony
schemat, ale nie to chassis. Nawiasem mówiąc, nie umiem znaleźć na płycie
nazwy chassis. Po włączeniu wyłącznikiem sieciowym przez jakieś kilkanaście
sek. jest napięcie na kondensatorze filtrującym napięcie zasilania, potem
pstryka przekaźnik, napięcie znika a dioda sygnalizująca na frontpanelu TV
miga seriami po 4 zgaśnięcia (mignięcia). Ekran się nie rozświetla, czasem
daje się słyszeć cichy dźwięk nastawionego kanału. Płytę dokładnie (pod
lupą) obejrzałem od spodu i wierzchu, żadnych pękniętych lutów, przypaleń
czy innych uszkodzeń nie znalazłem. Nic nie dymi ani nie śmierdzi
spalenizną. Sprawdziłem też stan tranzystora BU2520DX ochylania H, jest OK.
Trafo wysokiego też jest na oko OK. Wyczytałem że 4 mignięcia to brak
odchylania V. No i tyle umiałem zrobić  a teraz bym prosił o podpowiedź
gdzie kopać dalej.
Ten post jest też na Elektrodzie i jakby ktoś miał pomysł to może
odpowiedzieć tu lub tam.

--
Jacek

Re: OTV Sony KV-29FX20K nie uruchamia się

--------

Wiele ci nie pomogę ale może cos zasugeruje.
Chyba mam cos w podobie tego telewizora albo nawet taki sam?
Otóż miałem tez podobne hocki-klocki. Też coś sie działo z odchylaniem ale w
poziomie chyba i telewizor się wyłączał.
Wymontowałem płytę i przejechałem ją lutownicą dokładnie.
Wszystkie luty jakie miał na płycie głównej a nawet w PK przelutowałem
tinolem.
Efekt jest taki,  ze gra juz z 5 lat chyba bezawaryjnie. Ja wcześniej też
nie widziałem zimnych lutów czy pęknietych ścieżek.
Czasami lubia tez wysychać kondensatory elektrolityczne wiec tym też by się
trzeba zainteresować.
Jeśli to by nie pomogło, to juz trzeba by fachowo sprawe potraktować i
znaleźć uszkodzenie, a tutaj ci nie pomogę.

pzdr. Janusz

Re: OTV Sony KV-29FX20K nie uruchamia się

Miałem kiedyś SONY, tylko inne chassis. Po 3-4 latach działy się cuda z
odchylaniem pionowym, głosem, uruchamianiem, itp. Przelutowalem płytkę
zasilacza i wymieniłem kondensatory elektrolityczne po stronie wtórnej
zasilacza i w okolicach układu sterowania odchylaniem pionowym. Po tych
zabiegach TV działał 12 lat bez usterki aż padł kineskop (utrata emisji).
:-)

Re: OTV Sony KV-29FX20K nie uruchamia się

pewnie któryś z kondensatorów elektrolitycznych w zasilaczu robi
zwarcie tak jak w KV-21T5K

--
Piter

Re: OTV Sony KV-29FX20K nie uruchamia się

Sprawdź gałąź R515-D513-C515 (zasilanie IC 501-odchylanie V).
Ma tam być +15V cudnie wyfiltrowane :)
Miałem kiedyś padnięty elektrolit C515 i efekt był taki sam.