[OT] Znowu mechanizm VCR Panasonic G

Przepraszam za ponowne zaśmiecanie grupy mechaniką, ale jak narazie to jedyne miejsce gdzie udało mi się czegoś dowiedzieć.

Jest magnetowid z mechanizmem G-REV. Ustawiłem go wg instrukcji do G-II, założyłem nowy przełącznik funkcji, nasmarowałem, paski były niedawno wymieniane, tarcze i czujniki obrotów czyste - niby wszystko działa dobrze poza jednym - jeżeli zrobię cykl:

PLAY-STOP-FF

lub:

PLAY-STOP-REW

Magnetowid przewija taśmę opasaną na bębnie, następnie zwalnia po czym silnik capstana pracuje przez kilka sekund i maszyna przechodzi sand-by. Czasem zdarza się to również przy EJECT. Po dokładnych badaniach wytropiłem, że przyczyna tkwi w niewłaściwym ruchu listwy sterującej na dole mechanizmu - zamiast wykonać pełny ruch cofa się szybko i odsuwa popychacz elektromagnesu nie dając mu szansy na wysterowanie mechanizmu. Próbowałem regulować moment działania wyłacznika pozycyjnego tej listwy - bez skutku. Sprzęgiełka rewersu wydają się OK.

Pomocy - brakuje mi już koncepcji !

Reply to
Maciek Szymanski

słychać.

tak.

Składałem już 3 razy. Ręcznie zasadniczo działa. Niewłaściwy jest ruch listwy napędzanej krzywką od silnika rewersu - jak sam pisałeś w tym mechaniźmie nic się nie ustawia. Teraz jeszcze mi przyszło do głowy, czy nie może być to sprawa napięcia taśmy - jedno ze sprzęgiełek rewersu jest związane z napięciem taśmy ?

Reply to
Maciej Szymanski