[OT] zmywarka - Page 6

Re: [OT] zmywarka
Hello Papkin,

Na mój rozum - najpierw plucze na gorąco a potem na dno wlewa odrobinę
_zimnej_ wody. Tuż przed wyłączeniem coś jest wypompowywane a zimna
woda na dnie w połączeniu z gorącą resztą powodowałaby wykraplanie się
pary wodnej do kałuży a nie na naczynia. Wewnątrz i tak para nasycona
- po otwarciu resztki wysychają błyskawicznie.

Re: [OT] zmywarka

Brzmi logicznie i tak chyba działają suszarki z suszeniem kondensacyjnym tyle że
tam nie ma kałuży ale wymiennik ciepła z zimną wodą. Niestety ale często
zmywarkę podłączamy do ciepłej wody i tu ta technologia nie nada.
U mnie akurat jest dość prymitywnie? Po wyparzaniu nie słychać aby cokolwiek
nabierała wodę, natomiast przez kilka minut tylko od czasu do czasu włącza się
pompa wydalająca. W instrukcji obsługi pisze że na kiniec należy uchylić lekko
drzwiczki zmywarki ale w wielu przypadkach niszczy to blaty kuchenne - puchną w
tym miejscu.

Marek

Re: [OT] zmywarka

Niektórzy producenci zmywarek dołączają do nich kawałek grubej
aluminiowej  folii samoprzylepnej.

--
P. Jankisz
Re: [OT] zmywarka

Musiałaby być lekko wywinięta aby skroplona  wilgoć nie wchodziła w blat miejscu
styku laminatu z papierowym spodem.

Marek

Re: [OT] zmywarka

Bardzo rzadko, np. mocno zaschnięte albo przypalone.

Sporo ludzi używa 45 w rodzinach 2+2 i daje radę. To nie jest kwestia
tych głupich 15 cm do 60, tylko *większej* ilości garów i szkła które
trzeba mieć pod ręką, aby gotować w nich a potem załadować 60.

Przy 45 gary nie mają czasu pozasychać :)

--
P. Jankisz
Re: [OT] zmywarka

Przy zakupie sugerowałem się zużyciem  i pamiętam że 45 tylko niewiele mniej
wody i prądu pożerała niż 60.
Ilość naczyń u mnie wzrosła do 20 kompletów, nawet kawowych i deserowych ale
warto było bo miewam imprezy rodzinne i tak np. 40tkę miałem w 20 osób w domu

W zamknętej zmywarce przez dzień nie zaschnie. U mnie średnio co 1,5 dnia trzeba
ją odpalać.

Marek

Re: [OT] zmywarka
Kupuj. Od zmywania w zlewie dostaje się miesiączki.

Re: [OT] zmywarka
http://en.wikipedia.org/wiki/Dishwasher

dla ciekawych, jak widac rondli i patelni niektorzy producenci nie zalecaja myc
w tym urzadzeniu, ciekawe sa informacje nt powstawania mlecznego osadu (ja nie
zauwazylem tego), moge potwiedzic ze szklo o szklo moze cie ocierac jak sa
ustawione zle naczynia, to widac na kubkach szklanych. No i opisali proces
schniecia, na howstuffworks teog nie bylo) ale tez nie dokladnie, tj co sie
dzieje z ta wilgocia.

Krysztaly ze szkla olowiowiego jak dobrze rozumiem tez nie mozna, aluminium to
juz wiemy (i kobieta to mi sprawdzila w prawniu ;) wyciskacz do czosnku
wlozyla). Nie wkladamy tez sreber po babci albo innych cennych przedmiotow "z
kredensu". Ale zwykle naczynia, zwyklych ludzi, do zwyklego zarcia - zmywarka
to wygoda i nie ma co pisac ze jest inaczej. Kupuj.

p.s
Comparison with washing by hand - niektorzy tu sie sprzeczali ze soba, moja
zmywarka chyba ma jakies cus co magazynuje cieplo, kilka dobrych godzin po
zmywaniu nadal w srodku jest cieplo? Gdzie cieplo jest akumulowane? Woda z
plukania czeka do nastepnego mycia? Nie kupowalem najdrozszej zmywarki i nie
wiem nawet czy na to zwrocilem uwage.

Site Timeline