[OT] zmywarka - Page 4

Re: [OT] zmywarka

    A ty myślisz, że ta moja jak działa? Też nie leje do prania samej
ciepłej wody.
Najpierw napuszcza przez kilkanaście sukund samą zimną, pomiesza praniem i
leje wodę ciepłą rónocześnie z zimną. Tak więc po napuszczeniu ta woda i tak
jest co najwyżej letnia (około 25 st. C), ale chyba przyznasz, że jest
różnica (szczególnie zimą) w nagrzewaniu wody od temp. 25 st. do 30-40 st.,
a np. nagrzewaniu od 10 st. ?

Re: [OT] zmywarka

10 litrow wody podgrzac o 15K, to jakies 0.2 kWh. Wielka roznica, o
8gr. Ale podgrzana w kranie tez nie jest za darmo, wiec tylko 4gr.

Straszna oszczednosc, uzywajac pralki raz na tydzien przez 10 lat
mozna zarobic na drugie przylacze :-)

J.

Re: [OT] zmywarka

U mnie pranie to tak co trzeci dzień.
Nalać ciepłej to także krótszy czas prania i z 40 minut kręcenia silnikiem robi
się 20minut. Krótszy czas to także wygoda dla użytkownika.

Re: [OT] zmywarka

Program prania w  wyższych temperaturach poprzedzony jest praniem wstępnym w
wodzie zimnej aby wypłukac białka. Dopiero następny cykl to pranie zasadnicze w
wyzszej temperaturze. W pozostałych programach np. dla 30stC jest wsio rybka bo
białko ścina się dopiero powyżej 40stC. Dochodzi jeszcze fakt że pralka jest
zimna i w pierwszym cyklu prania nabranie cieplej wody to rozgrzanie zimnego
wsadu i bębna.

Marek

Re: [OT] zmywarka

Ale fajna definicja inteligencji. Można ją stosować również w innych
przypadkach?

Re: [OT] zmywarka

jak wolisz, ja tego co napisalem ze smiertelna powaga nie biore? To napiszmy ze
producent ceramiki/zastawy stolowej powinnien miec troche inteligentniejszych
projektantow tak aby przewidzieli rozwiazanie problemu "stania" wody w roznych
czesciach naczynia w zmywarce.

Re: [OT] zmywarka

Na dwoje babka wróżyła. Czytać co producent zaleca - są takie co można,
są takie co się nie nadają.

--
P. Jankisz
Re: [OT] zmywarka

Bzdura - nie każdy ma wielką rodzinę. Mam 45cm i kłopot, gdy po 2
dniaach jeszcze nie jest zapełniona na tyle, żeby ją włączyć.
Jestem bardzo zadowolony, że nie dałem się zakrzyczeć zwolennikóm 60
cm - ja nawet nie mam 12 kompletów naczyń, które trzeba włożyć do
dużej maszyny ;P

Teflonowe są zazwyczaj aluminiowe a aluminiowych nie wolno w ogóle
wkładać do zmywarki.

Masz ciekawe fantazje...

Re: [OT] zmywarka

U mnie robi się sezonowo przetwory w słoikach. Zawsze zmywarka pełna słoików
które na końcu mycia są w niej wyparzane. Ekstra sprawa. Gorzej z przykrywkam bo
są lekkie i cisnienie wody je podnosi ale znalazłem na nie sposób.

Ja tam wkładam małe patelnie i nic się nie dzieje.

Marek

Re: [OT] zmywarka

Kwestia mycia na gorąco...

Hm... większość "nowoczesnych" szklanek z duralexu ma takie wgłębienie
w denku...

Że też chce Ci się pucować przed wyniesieniem na stłuczkę... Są duże
szanse że to trafia potem na klasyczny śmietnik.

Po jakimś czasie może się teflonik wytrzeć

--
DJ

Re: [OT] zmywarka

45/55C raczej u mnie te temperatury tylko wlaczam, jakis trybow prawie jak
"autoklaw" nigdy nie odpalalem bo i po co?

No tak, nie wszystkie sa przemyslane? Bo co szkodzi szczerbinka, kanalik czy
jak zwal w denku? Kubki nie pekaja od tego! :)

na TVP lecial jakies 2 tygodnie temu material. Sa dwie super nowoczesne linie
do sortowania szkla w Polsce. Stluczka niby ma byc jenorodna ale jak to w
Polsce. Np na osiedlu do kontenera na plastik kretyn wrzucil kupe styropianu i
siatki z wlokna szklanego choc jak wol jest napisane co wrzucac a czego nie...
styropianu i tworzyw piankowych nie chca. Ocieplal dom kutafon i mu sie do
kubla nie chcialo wrzucic.

Styropian da sie przerabiac? Nikt tego oficjalnie nie zbiera, troche tego
moglbym tez odsiewac.

No ale jak zagladam do szkla to ogolnie znaczna wiekszosc to szklo i to
bezbarwne jak chca, czasami ktos wrzuci ciemne. Wracajac do tej linii -
technolog mowil ze skupuja KAZDA ilosc szkla bezbarwnego szczegolnie. Linia
tlucze szklo i uklad wielu kamer + dzialek na sprezone powietrze zdmuchuje
szklo kolorowe, na koncu lini jest usypywany kopiec i samo szklo biale zostaje.
System dziala. Szklo mozna w nieskonczonosc przerabiac tak jak aluminium.
Dlaczego ktos mialby marnowac $$$$ ktore mu ludzie za frajer wrzucja? Mieszkam
we Wroclawiu i mamy sortownie odpadow, wierze ze to uzyje ktos ponownie. Nie
mam ochoty smiecic wiecej niz musze. Nawet ostatnio splonala u nas sortowania
plastikow. Ile bylo dymu...

Sortuje tez papier, WPO dalo mi bezplatnie kubel na papier, wiekszosc luda na
ulicy to ma. U mnie kubel jest po miesiacu praktycznie pelen, a ubijam kartony
by wiecej wlazlo. Zbieram wszystko - opakowania po lekach, jakeis tekturki od
jogurtow, smiej sie ale nawet karteczke od chleba :-) Po prostu mam mini
kubelek na papier w kuchni i zbieramy wszystko. Rolki od sraj tasmy tez :-) I
ja jestem dumny z tego, roboty nie wiele a mam satysfakcje.

Wiesz mam znaomych w Szwajcari - tam bys bulil tyle za wywoz smieci nie
posortowanych ze bys sie szybko nauczyl, zdaje sie ze posortowane smieci to za
darmo zabieraja. Pelna kultura. To w ogole ciekawy kraj bo moga Ci dac mandat
za brudny samochod nawet :-)

Na ogrodzie mam juz tyle kompostu z odpadkow organicznych ze moge to
sprzedawac.... no i obecnie wywalam do kubla resztki z jezdenia.

Re: [OT] zmywarka

Popytaj u samych producentów styropianu.

U nas tez przerabiają

Robię dokładnie to samo, Papierek z chleba, paragon ze sklepu. Aluminium puszki
po piwie oraz alu po dezodorantach po usunięciu plastików jadąc raz na 2-3
miesiące zawożę do skupu obok supermarketu i dzieciak dostaje kilkanaście zł na
zachciankę. Niech uczy się że to nie śmieć cywilizacyjny lecz coś co można
wykorzystac powtórnie i ma swoją wartość.
Z kartonów na mleko odrywam plastikowe zamknięcia i trafiają do plastiku a sam
karton leci do zwykłych śmieci bo tego akurat u nas nie zbierają i zastanawiam
się dlaczego w Austrii to robią a u nas nie.

W Nowym Sączu też jest darmowa zbiórka, dają kolorowe worki i raz na miesiąc
przyjeżdzają i zabierają. Dzięki temu wystarczy mi tylko jeden kubeł na śmieci
oprózniany co miesiąc. Ale w okolicznych wioskach już nie zbierają.  Były w
kilku takie kontenery podstawiane gdzies centralnie we wsi ale wójtowie
zrezygnowali z finansowania bo wieśniactwo wrzucało do nich zwykłe śmieci. Teraz
wsioki buraczane (tak trzeba nazwać tych brudnych capów)  jadąc do pracy do
sącza podrzucają worki ze szkłem, puszkami po konserwach wzdłuż drogi. czuli
wszystko czego nie da się spalić w piecu. Przy drodze obok lasu przy którym
mieszkam regularnie co jakiś piątek jakiś   j...ny  %@#%$   podrzuca zużyte
pampersy.
Jak myślisz co będzie gdy taki wsiok wyjedzie mieszkać do miasta?  Choinkę
wpierdzieli do kontenera na plastik a pampersy do plastików. Burak nie
wykształcił mózgu na wsi to nie oczekiwałbym tego od niego w mieście.

Marek

Re: [OT] zmywarka

paragony od termodrukarek sie nadaja? Hmm tez wrzucam :)

Ja sie zastanawiam czy takie rzeczy jak opakowanie po piance do golenia tez
przerabiaja? Jako ze jestem ciekawski to rozwalilem pusta puche i w srodku jest
foliowy worek (gruby) a w nim pianka, powietrze/gaz jest miedzy tuba (/Fe\) i
sciskajac worek wypycha zawartosc. Otwarcie tuby zajelo mi troche i o malo sie
nie pochlastalem do krwi. Nie wiem co z takim smieciem robic :)

Raz wystawilem kubelek nakretek i roznych katownikow - zlomiarze zabrali. W
sumie odpadow metalowych nie ma jak sensownie zbierac, nawet troche brudna i
przypieczona folia ALU moglaby byc doskonale przerabiana ponownie...

Metal sie czesto sam zanosi do skupu zlomu. Wystarczy go wystawic przed plot.
Na newsach czytalem o wypadku we Wroclawiu (policja wjechala w knajpe i skosili
po drodze plot stalowy) - za chwile pojawili sie zlomiarze i zabrali skoszone
barierki na zlom ;-) Jak mrówki.

To ja teraz powiem ze nie wierze by takie male elementy plastikowe bez oznaczen
(ala PET, HDPE) ktos odsiewal? Czasami mam w lapie taki maly plastikowy element
i zero oznaczen... czy to odsiewaja i wywalaja czy cos z tym robia? Nie wierze
by w sortowni bylo 100 ludzi z lupami szukajacych oznaczenia na bzdecie z
plastiku. Nakretki i butelki PET sa charaktersytyczne i chyba z tego samego
robione. A jak metodami fizycznymi zbadac co jest co z takiego "zlomu"
plastikowego? Wydaje mi sie to bardzo trudne ale moze ludzkosc opanowala taki
proces i jednak sie da na skale masowa odroznic co jest z PET z co z HDPE?

a to wlasnie tez plus mojej roboty, nie musze zlazic tak czesto ze smieciami,
czesc "smieci" ktora jest po prostu tworzywami do przerobki czeka w szafie i
tyle.

wioskowy czy miastowy wszystko zalezy od wychowania, jak zapyzialy polaczyna co
tylko wypic potrafi i ogladac tv to co sie dziwic :( Kolomnie widzialem w rowie
lodowke wywalona. Co to za fiut musial zrobic tego sie nie dowiem. Po prostu
porazka.

O popularne, czesty proceder chyba... prawie jak spalarnia

masakra, kara - komando 88 lapie takiego zlamasa i mu wklada papmersa na glowe
Inaczej niz batem do cepa nie przemowisz, ja w edukacje u podstawa nie wierze.
Male dziecko juz powinno wiedziec ze do lasu sie smieci nie wywala. Gosc wie ze
zle robi ale ma to w dupie wiec tylko silowe rozwiazania. Tylko to nie do
zrealizowania.

takie spoleczenstwo, jak mi znajomi mowia jak jest w Szwajcari to Panie, gdyby
nie wiza i jezyki dziwaczne to dawno bym tam chcial mieszkac. Tam ludzie dabaja
o swoje obejscia a wioski wygladaja jak z obrazka. A u nas zapadle stodoly,
gospodarze bez zeba na przedzie, zarost tygodniowy, "mocne" w gebie i zasuwa po
blotnistym podworku z micha strawy dla psa uwiazanego na 1m lancuchu.

Duzo by mozna pisac o tym kraju ale coz, zawsze moglismy urodzic sie w Afryce
:)

Re: [OT] zmywarka

Nie rozbieram.  W skupie nie robia problemów. Gdy tylko na oko widac że to alu
od razu ląduje w worku ma alu. Często na opakowaniu jest znaczek ALU.

Taki rzeczy we Wrocławiu ? :)

Myślę że widac to z daleka na oko że to plastik a więc nie spada z tasmy.

Razu pewnego jak mieszałem jeszcze w bloku mieliśmy zamykane śmietniki ale
czasem były otwarte i wiesniactwo wykorzystywało ten fakt i przywozili w
reklamówkach swoje smieci i podrzucali. Gdy jedną paniusię wypatrzyłem prosiłem
kilka razy grzecznie że my za te smieci płacimy w określonej ilości i na koniec
miesiąca przez takich jak ona śmietnik jest przepełniony a śmieciarze nie
sprzątaja biora tylko kubły a reszta wala się po ziemi az do czasu jak posprząta
sprzątaczka. Nie pomagały prośby więc pewnego dnia gdy tylko zauwazyłem
podbiegłem szybko i zamknąłem ją na kłódke w śmietniku. Ale wrzasku robiła a ja
spokojnie udałem się do pracy.

Marek

Re: [OT] zmywarka

Metoda pewnie skuteczna była?... jednakże jakby nie patrzeć podpada pod
KK, więc mogłeś mieć większe kłopoty niż owa paniusia.

--
DJ

Re: [OT] zmywarka

Myślę że na takiego wsiura nie podziałało. Znalazła sobie napewno inny
śmietnik.  Inni są trochę mądrzejszymi wieśniakami i wybierają różne pory
przez co trudniej ich namierzyć. Niektóre mendy wsiuńskie jak śmietnik był
zamknięty to zostawiali reklamówkę pod drzwiami śmietnika albo wpychali do
kosza na śmieci na przystanku obok. Wieśniactwo jak robactwo.

Marek

Re: [OT] zmywarka

Tylko że takie wieśniactwo podjeżdża pod nasz śmietnik tegorocznymi
modelami mercedesa, audi, i innych "tanich" autek. Coś w tym
wieśniactwie musi być.

--
DJ

Re: [OT] zmywarka

Mam na to odpowiedź. Kradną ile się da i gdzie się da. A podrzucanie śmieci to
dowód na to.

Marek

Re: [OT] zmywarka

Mają 15 kredytów na karku i nie stać ich na opłaty za wywóz śmieci.

--
P. Jankisz
Re: [OT] zmywarka

Bo nie chcą plastiko-alu-kartonu. Nie ma tego na co przerobić...

--
DJ