[OT] zmywarka - Page 2

Re: [OT] zmywarka

I wyobraź sobie że zmywanie naczyń też może być hobby... tak samo jak i
gotowanie. I tysiąc innych.

--
DJ

Re: [OT] zmywarka
Hello DJ,

ciebie.

Kłamstwa na temat zuzycia wody przy zmywaniu również są twoim hobby?
Bo ja naprawdę chciałbym zobaczyć, jak myjesz 12 kompletów naczyń i
sztućców łącznie z płukaniem w 10 litrach wody.

Re: [OT] zmywarka

ciebie.

A czy to że inni robią coś, co wykracza poza Twoje wyobrażenia jest
takie okrutnie niemożliwe? Aż tak niemożliwe żeby nazywać kłamstwem?
A posiedź przy zlewozmywaku, tyle ile siedzisz przy przetwornicach, a
przekonasz się, że rzeczy które wydają Ci się niemożliwe wcale takimi
nie są.

--
DJ

Re: [OT] zmywarka

Masz rację, zmywanie naczyń może być hobby a ty jestes tego przykładem.

Marek

Re: [OT] zmywarka

naczynia z 5 osób po obiedzie

Trzeba umieć. Wszystko trzeba robić z głową, i pomyśleć. I się da.

Wyparzeniu? Po co? Przecież nie przygotowuję butelek dla niemowlaka...
To są kolejne bzdety, wciskane klientowi przez producenta?

--
DJ

Re: [OT] zmywarka

Zawsze masz sterylne naczynia co nie jest bez znaczenia.
Spróbuj umyć ręcznie deskę plastikową po krojeniu mięsa, cebuli i paru tam
innych składników a po wyschnięciu powąchaj ją.
Tylko się nie zrzygaj. Choćbyś szorował szczotką i tak jej nie domyjesz a
ten zapach pozostanie.
Inny przykład to słoiki które przed robieniem przetworów mam wyparzone i
wiem że nic się nie zepsuje.

Marek

Re: [OT] zmywarka

Zapominasz jeszcze o tym, że chwilę potem wkładasz je do szafki, gdzie
na dzieńdobry masz roztocza i grzyby. Bo nie przypuszczam że w szafkach
masz UVC, tlenek etylenu, bądź inne wyczyny sprzyjające utrzymaniu
sterylności?

Drewniane deski u mnie poszły do lamusa, po tym jak się wypaczały.

Przetwory i tak się pasteryzuje, już po zamknięciu. Przed - nie ma
głębszego sensu.

--
DJ

Re: [OT] zmywarka

    No rotfl, jakby ślepy z głuchym rozmawiał o kolorach. :)

Re: [OT] zmywarka

No właśnie.  Ja celowo napisałem plastikową bo z doświadczenia wiem że po jakimś
czasie używania plastikowa jest na tyle zrysowana że w zakamarkach sporo
teletubisiów się schowa.

Zastanawiam się dlaczego podobno sanepid zabrania stosowania plastikowych
klocków w masarniach i muszą być drewniane. W sumie te i te są upierdliwe w
utrzymaniu czystości.

Marek

Re: [OT] zmywarka

Drewno ma działanie bakterio- i grzybobójcze.

Pozdrawiam,
Michał

Re: [OT] zmywarka

Jak to dobrze, że te wszystkie huby w lesie nie mają dostępu do Usenetu.
A tak w ogóle, to jak będę coś budował, to zamiast wydawać kasę na sole
do impregnacji drewna, zainstaluję w więźbie dachowej czytnik newsowy.

Re: [OT] zmywarka

Popełniłem za duży skrót myślowy.
Nie dotyczy to wszystkich gatunków mikroorganizmów, ale w zagłębieniach
w drewnie mikroorganizmy rozwijają się wolniej niż w takich samych w
plastiku czy nawet szkle.
Będę musiał zapytać żony, bo to ona jest fachowcem w tej dziedzinie.

Pozdrawiam,
Michał

Re: [OT] zmywarka

Zjadają tam szkło i plastik? W takiej jaskini łatwo zgromadzić dość
odpowiedniej żywności, by siedzieć tam długi czas i nie obawiać się,
że prowiant wsiąknie gdzieś w szpary. Takie mikroorganizmy, to one
swoje gusta kulinarne mają. Te co się przyzwyczaiły do wołowiny, byle
deski chrupać już nie chcą.

A to by było bardzo wskazane.

Re: [OT] zmywarka
Hello Michal,

Nie każde.

Re: [OT] zmywarka

Robię osobiście przetwory i wiem że się mylisz :)  Aby wytrzymały kilka miesięcy
musi być absolutna sterylność inaczej po jakiś czasie część spleśniałych
wywalisz do kosza.

Marek

Re: [OT] zmywarka

No popatrz, a myślisz że ja tylko przy lutownicy, i o przetworach nie
mam bladego pojęcia?

Tylko meisięcy? słabo jakoś...

Nigdy jeszcze nie wywaliłem...
I z tą absolutną sterylnością zmyślasz. Bynajmniej przed zamknięciem
słoika/butelki. W powietrzu lata masę  bakterii czy przetrwalników
grzybów. Dlatego wspomniałem o pasteryzacji, _po_zamknięciu_

--
DJ

Re: [OT] zmywarka
Hello DJ,

Bzdury opowiadasz. Zmierz to kiedyś tak naprawdę, bez oszukiwania. I
wyjdzie Ci 15-20 litrów na małe mycie.

Odmienne to jest Twoje postrzeganie świata. Domyślam się, że zmywarki
nie masz, bo byś takich rzeczy nie pisał.

Zmywarka zmywa naczynia w temperaturze i środkach nie do zniesienia
dla rąk. Zmywa naczynia nie dotykając ich i robi to zazwyczaj
dokładniej niż jesteś w stanie zrobić to ręcznie w tym samym czasie.

Nie wolno w zmywarce myć drewna - to dość oczywiste. To zmywarka do
naczyń a nie do drewna.

Lecę do gości i ich zabawiam a za pół godziny mam czyste naczynia, w
których mogę im podać kolejne dania. Nie pieprzę się przy zlewie przez
godzinę, niszcząc ręce, tłukąc w pośpiechu kieliszki i denerwując się,
że goście mnie obgadują. Mogę przyjąc gości w kuchni nie strasząc ich
stertą brudnych garów w zlewie.

Re: [OT] zmywarka

A naczynia sa blyszczace i bez zaciekow... estaetyczne. A gdzie suszyc te
naczynia, tj kto ma taki wielki ociekacz w domu? Stanie, niszczenie rak i
marnowanie czasu to juz kazdy pisal. Zmywarka to jest obecnie takie samo
wyposazenie kuchni jak lodowka czy piekarnik. Mozna trzymac maslo za oknem albo
zakopane gleboko w ziemi a kurczaka piec na ognisku z kartonow ale jak kto
woli, przypominam ze mamy 21 wiek :)

Re: [OT] zmywarka

Niektóre gatunki drewna znoszą mycie w zmywarce bardzo ładnie. Ja od
dwóch lat myję noże i deski w zmywarce i drewno się nie niszczy.
Straciło tylko swój ciemny kolor - wygląda jak po ługowaniu.

Drewniane deski do krojenia na których krojono mięso po pobycie w
zmywarce pozbywają się zapachu mięsa.

Po myciu drewno musi trochę podeschnąć w sposób tradycyjny.

Krzywdę można zrobić drewnu lakierowanemu - lakier schodzi, drewno nie
schnie.

Pozdrawiam,
Michał

Re: [OT] zmywarka

Mierzyłem. I to Ty bzdury opowiadasz....

Pewnie że nie mam. Używałem, doświadczyłem, i wiem że nie kupię.
Świadomie, nie z przypadku.

--
DJ