[OT] wentylacja ?

Witam

Czy przy wentylacji PC'a, szaf sterowniczych itp. wazne jest czy wysysymy cieple u gory robiac we wnetrzu lekkie podcisnienie czy lepiej jesli wtlaczamy chlodne od dolu robiac nadcisnie.

W PC'tach zazwyczaj wysysa sie cieple. W szafach rakowych zwykle tez wentylatory sa pod sufitem.

Jednak przy chlodzeniu szaf sterowniczych widzialem zalecenia, zeby wentylator byl na dole i wtlaczal chlodne.

Nie moge znalezc dobrego wytlumaczenia dlaczego.

Reply to
Andy

Według mnie to zalezy od tego, czy masz dziury w obudowie oprócz tej na dole do wtłaczania. Jak będą to zimne powietrze może uciec bokami, w przypadku peceta gdzie dziur było mnóstwo, wysysanie jest chyba najlepszym pomysłem.

Pzdr. L.

Reply to
lisciasty.pl

Roznica miedzy turbulentnym i laminarnym przeplywem. Ten pierwszy lepszy do radiatorow.

Reply to
Jerry1111

I mowisz ze w tej szafie byly otwory, a w nich wentylatory ?

Bo cieple jako lżejsze samo idzie do góry. To dlatego albo się wyciąga cieple u góry albo wtłacza zimne na dole. Odwrotnie nie ma sensu.

Reply to
kogutek

a widziałes kiedyś naftową lampę górniczą używaną w kopalniach węgla?

Reply to
Michał Baszyński