[OT, weekendowo] "przydasie"

Nie kojarzę zupełnie takiego tematu tutaj, więć pozwólcie, że,
inspirowany wątkiem o dyskietkach i zip-drives zapoczątkuję:

Ograniczyłem już trochę wyluty "ciekawych i starych" US, oprócz tych,
których mają wartość już czysto historyczną i są zupełnie niedostępne
(w
rozsądnych cenach, bo NOS zawsze sie znajdzie), wyleczyłem się z wylutów
cewek o nieznanych parametrach z rdzeniami o nieznanych parametrach (tu
głównie zasługa czytania postów Romana - że to wszystko da się kupić za
parę złotych a przynajmniej jest pewne), ale...

Co robicie z elektroniczno-informatycznymi zabytkami typu mój zdechły
zip100 parallel, jakieś działające c64, spektrumna, atari "któreśtam",
zupełnie sprawny streamer sprzed 20 lat, któryś z komputerów na 8080 i
inne "zabytki techniki" praktycznie już nieprzydatne zupełnie, no ale
żal "zutylizować"? Ogólnie, gdzie jest granica "przydasie"?

--
butek
Re: [OT, weekendowo] "przydasie"

Opchnij entuzjaście staroci. Ewentualnie wymyśl jakieś ciekawe zastosowanie.
Niech taki C64 coś robi, steruje jakimiś wyświetlaczem czy coś.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Mógby np. sterować sekwencerem, jak stosował to polski zespół "Kombi"
(przez
jedno "i")

Re: [OT, weekendowo] "przydasie"

Przyjmę dowolną ilość[*] takiego złomu w dowolnym stanie :)

[*] no wiadomo, w ludzkich granicach.

U mnie tez jest problem "przydasię", ale na szczęscie ostatnio się
przeprowadziłem i mam jakieś 25m2 na przydasię.

Re: [OT, weekendowo] "przydasie"

Dwa tygodnie temu gmina zrobiła akcję zbierania elektrozłomu. Ogłaszali
przez księdza z ambony :-)
Zebrali trzy ciężarówki, jedna trzecia to były właśnie takie zabawki.
Możesz spróbować ;-)

Pozdrawiam,
Paweł

Re: [OT, weekendowo] "przydasie"

Tam gdzie się kończy powierzchnia magazynowa :)

P. Jankisz
Re: [OT, weekendowo] "przydasie"

Tak jest.
Przy czym jak jakis naped jest zepsuty, to juz czystym sumieniem mozna
rozebrac na silniki - tego sie nie naprawi.

J.

Re: [OT, weekendowo] "przydasie"
/.../

Mam dosyć spore zapasy szpejów rowerowych, zwykle używek. Jest tego
trochę, bo serwisuję kilka rowerów w rodzinie i jeszcze po znajomych.
Zwykle mam ochotę zachomikować kolejnego grata, ale cena złomu
aluminiowego skutecznie rozwiązuje problem :>

--
P. Jankisz
Re: [OT, weekendowo] "przydasie"

Może jakieś tryby do tego:
http://dino.inosak.org/dokumentacje/korba.jpg

--
Włodek

Re: [OT, weekendowo] "przydasie"

Miało być OT no i jest :>

OIDP koronka 22 i 34 w tym standardzie gdzieś mi tam zalega w
przydasiach. Koronki 42 czasem bywają na A., z tym że trzeba nieco
rozpiłować otwory mocujące( w STX stosowano nietypowy standard BCD ). A
w ogóle myśl raczej o wymianie korb i osi, np. na współczesną Acerę +
wkład 116-118 mm, wyjdzie taniej. Nie będziesz się martwić o koronki, bo
te leżą po sklepach i nie zanosi się żeby Shimano wymyśliło jakiś nowy
standard.

--
P. Jankisz
Re: [OT, weekendowo] "przydasie"

Moze sie dogadamy, juz na priv.

Wkład już tam jest (podarowany przez kogoś z p.r.r)
Rowerem posługuje się mój lżejszy syn, niezbyt intensywnie, wymiana koronek
załatwiłaby
sprawę do czasu wyłączenia roweru z eksploatacji (jeszcze jeden sezon i
pewnie wyrośnie ;-)

BTW wszystkie moje rowery to "feniksy" uratowane od przetopienia ;-)

--
Włodek

Re: [OT, weekendowo] "przydasie"

Odezwę się z domu, adres powyżej jest ślepy.

A ile syn ma wzrostu ( serio pytam ) ?

OK, ale trzeba pamiętać że STX wyleciało z katalogów producenta jakieś
15 lat temu, stąd wybór części zamiennych jest żaden.

--
P. Jankisz
Re: [OT, weekendowo] "przydasie"

Ale Twój  powyższy też odbija :)

--
P. Jankisz
Re: [OT, weekendowo] "przydasie"

oj sie mi nie klikło

q --> t (w adresie)

--
Włodek

Re: [OT, weekendowo] "przydasie"

Też odbija, proszę o korespondencję na p_jankisz@podwojne_m.pl

--
P. Jankisz
Re: [OT, weekendowo]

Czasem hobby zmienia forme stajac sie obsesja, wtedy jest problem:)
http://ngc.gazeta.pl/pl/tabu/galerie/zbieracze/2

Re: [OT, weekendowo] "przydasie"

Jak najbardziej moim zdaniem jest sens trzymać takie rzeczy, o ile rzecz
jasna są sprawne i mamy kawałek przestrzeni w której zapakowane nie będą
nikomu przeszkadzały. Największym problemem jest to, że gdy taki sprzęt
kończy swoją służbę ma status złomu. Minie kilka dekad i stanie się
zabytkiem techniki o wartości muzealnej (co oczywiście wcale nie musi
przekładać się na jakąś specjalnie dużą wartość finansową). ;)
Sęk w tym, że musi gdzieś tych kilka dekad bezpiecznie przeleżeć. :)

U mnie tak np. leży większość moich starych komórek. Obieg zwykle
wyglądał następująco: trafiały do mnie jako nowe (lub prawie nowe)
urządzenia. Posłużyły mi chwilę, aż nie kupiłem nowej. Wtedy
przechodziły w ręce któregoś ze członków rodziny. Po jakimś czasie cykl
się powtarzał, a stary telefon (wart wtedy już < 100 zł) wracał do mnie,
a ja stwierdzałem, że nie warto nawet bawić się w wystawianie go na Allegro.

A co do wylutów to wśród starych elementów są elementy warte szukania
-np. kondensatory o różnych współczynnikach temperaturowych. Tylko po co
bawić się lutownicą, skoro co jakiś czas spory zestaw można kupić na
Allegro?

Site Timeline