[OT] W czym piszecie programy do konfiguracji Waszych urządzeń - Page 2

Re: [OT] W czym piszecie programy do ďż˝

Nie pomyliłes się :)? W watku chodzi o programy komunikujace sie z uC a
nie na uC.

PS. tak, z java na uC walcze.

Re: [OT] W czym piszecie programy do ďż˝

No ale watek zszedl na manowce (znaczy na LabView).

Mozesz cos blizej? Jak to wyglada w praktyce? Rozumiem ze nie ma zadnej
maszyny wirtualnej, tylko java jest bezposrednio kompilowana do
asemblera ze wzgledow wielkosci i szybkosci uC?

--
Jerry1111

Re: [OT] W czym piszecie programy do ďż˝

Wręcz przeciwnie, jest VM. Pracuje teraz nad sensownym algorytmem
kompresji pamięci (taki rozdzaj GC który nie zostawia dziur). Na razie
efektow nie ma za duzo, to tylko zbiór idei w części zaimplementowanych.
Zaczeło się od koncepcji nanoVM ale ja chce to zrobic bardziej
abstrakcyjnie (nie tylko VM java istnieje na świecie ;)

Re: [OT] W czym piszecie programy do konfiguracji Waszych urządzeń

Ja może już trochę za bardzo zlinuksiałem, ale uważam, że najlepsza
konfiguracja jest w zwykłym, edytowalnym pliku tekstowym, a protokół
komunikacji z urządzeniem jasny i jawny. O zaletach tego rozwiązania nie
muszę chyba pisać, natomiast w przypadku innych wynalazków zawsze mam
wrażenie, że ktoś się czegoś wstydzi, coś ukrywa albo boi się, że ktoś
napisze lepszy program od niego.

Mirek.

Re: [OT] W czym piszecie programy do konfiguracji Waszych urządzeń

Będzie jasny i jawny gdy to będzie protokół tekstowy. Ja też najczęściej
tak robię żeby dało się konfigurować ze zwykłego terminala. Ale czasami
urządzenie ma mieć modbusa lub coś w tym rodzaju. Wtedy trzeba sofcik.
Owszem może być po  linuksowemu. Czyli zapuszczenie programu cfgdtupdtr
uploadującego dane z pliku konfigurującego do urządzenia :)
Udała mi się nazwa nie? Tylko jedna samogłoska :)

Re: [OT] W czym piszecie programy do konfiguracji Waszych urządzeń

 > Ale czasami urządzenie ma mieć modbusa lub coś w tym rodzaju. Wtedy
trzeba sofcik.

Przecież modbus jest jasny i jawny i jest do niego sofcik.

Ja nie twierdzę, że masz nie pisać swojego, tylko fajnie by było, żeby
użytkownik nie był na niego skazany.

Mirek.

Re: [OT] W czym piszecie programy do konfiguracji Waszych urządzeń

Ja nie piszę że protokół ma być ukryty, ale zapakowanie liczb hex przy
pomocy darmowego crapowatego softu do obsługi modbusa nie jest jawne i
jasne dla użytkownika ani dla serwisanta. Program w cmd/cli + plik
konfiguracyjny to minimum. A z tym prostym dostępem do konfiguracji
przez klienta tez nie przesadzajmy. Czasami zwierzchnicy nie chcą żeby
pracownik obsługujący urządzenie wiedział jak w prosty sposób zmienić
jego parametry.

Re: [OT] W czym piszecie programy do konfiguracji Waszych urządzeń

No to jest jasne - czasem takie są wymogi bezpieczeństwa, ale od tego są
mechanizmy autentykacji, tego nie załatwisz "tajnym" protokołem i
schowaniem płytki z programem do szafy pancernej.

Mirek.

Re: [OT] W czym piszecie programy do konfiguracji Waszych urządzeń

Modbus to krap. Pod każdym możliwym względem. Napisanie uniwersalnego
programu do modbusa jest awykonalne sadząc po wesolych features
implementowanych przez niedzielnych programatorow uC (próbowałem,
poddałem się po parunastu urzadzeniach z modbusem). Ma tylko ta zaletę
że jest.

Re: [OT] W czym piszecie programy do konfiguracji Waszych urządzeń
Sebastian Biały denied rebel lies:

A co innego byś proponował?

--
<:>    Roger, MoonWolf Out   <:>|Blow the universe into nothingness

Nic innego powszechnego nie ma. Jak każda szeroko stosowana technologia
jest jedną z najgorszych jakie mozna było wybrać.

Site Timeline