[OT] sukces tylko w zjednoczeniu europy

mam pytanie, zostałem dziś ugoszczony czekoladą w kształcie płytki drukowanej, były na niej oporniki, scalaki, złącza...

czy Ktoś wie gdzie taką czekoladę można kupić?

Dzisiaj jest Pauliny, Rafała i Balbiny, czyli nie z okazji imienin.

To ile już wiosen masz na karku? Życzymy pomyślności dużo sprzedaży kabelków i innych osprzętów do atari. Radzę jednak się przekwalifikować, bo atari upadło.

Reply to
Vernon L. Pinkley

nie to nie to... ja po prostu nie zasłużyłem... nie to co wy, europejczycy... słyszałeś, że popis/eu planuje przymus nauczania dwóch języków obcych w szkole? to będzie wysyp powskich intelektualistów wychowanych na europejskich dżołkach...

Idzie nowe. Od przyszlego roku szkolnego zaczynaja uczyc arabskiego. Na poczatek cyfr arabskich.

Reply to
Zenek Kapelinder

Nie przesadzaj, na retro robią biznesy, a fora o C64 i Atari są bardziej oblegane niż ten zapomniany zakątek internetów.

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 2016-12-02 o 21:05, HF5BS pisze:

PRINT 10/10 ;]

Reply to
Robert Zemła

W dniu 2016-12-03 o 01:22, HF5BS pisze:

Hmm przepraszam. Powinno być PRINT "10 / 10" Miało być zaakcentowaniem dla Twojej poprzedniej wypowidzi :-)

Reply to
Robert Zemła

co Wy pierdolicie, jakby dał przecinek to by grantu nie dostał!

W dniu 03.12.2016 o 12:45, HF5BS pisze:

Mario

Użytkownik "Mario" snipped-for-privacy@w.pl napisał w wiadomości news:o1umur$6qk$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

A... Teraz wszystko jasne...

Reply to
HF5BS

Dnia Sat, 3 Dec 2016 01:22:11 +0100, HF5BS napisał(a):

Hm, jesli w C64 nie spieprzyli czegos mocno, to wynik nie powinien bardzo odbiegac od 0.2. Co jak co, ale odleglosci powinny sie liczyc dosc dobrze.

Nawiasiem mowiac - wspolczesne procesory, zgodne z IEEEcostam, czyli

8087, to liczb dziesietnych tez nie przechowuja dokladnie. Dokladnie do jest 0.5, 0.25, 0.125 itd, a takie 0.2 ma nieskonczone rozwiniecie binarne.

Dnia Sat, 3 Dec 2016 19:26:45 +0100, HF5BS napisał(a):

Ok, ale to glownie swiadczy o kiepskim zdefniowaniu zadania :-)

Mozna, bo wychodzi np 0.1999999999999

Nie, tam faktycznie byl blad, ale dopiero po 16 bitach znaczacych i tylko w niektorych liczbach. Dla wiekszosci ludzi blad nieistotny i niezauwazalny, ale niektorym moze np zaliczyc polozenie do nieistniejacego obszaru :-) A innym samolot spadnie, no ale to juz bardzo malo prawdopodobne.

A ja tu o zwyklym rozwinieciu binarnym - nie da sie w tym systemie zapisac 0.2 dokladnie, bedzie zapamietane w przyblizenu. Ale to tylko ostatni bit - 24-ty, 48-my, czy 64-ty mantysy, wiec sporo cyfr dzietnych dokladnie.

Nie. Problemy z zapiszem liczb dziesiętnych w formie binarnej mantysy pochodzi z IEE754. Pozostałe systemy kodowania (jak Motoroli) cierpią na podobne problemy. Rozwiązano to wprowadzając dziesiętna mantysę w IEEE754-2008. Obecnie czekamy na hardware który to zaimplementuje. Współczesne algorytmy stosują różne sztuczki aby nieciekawe rozwiniecia pokazać "lepiej" stąd pozorna poprawa jakości.

Bug w Pentium dotyczył dzielenia i nie ma nic z tym wspólnego. Ma natomiast dużo wspólnego z dziadostwem QA:

Sebastian Biały