[OT] Przebicia prądu w ścianie - Page 2

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie
Pan Grzegorz Kurczyk napisał:

[...opis zbrodni komunistycznych...]

Trzeba pamiętać, że zdarzały się czasem przejściowe trudności obiektywne
na odcinku zaopatrzenia w kable określonego asortymentu. Fabryka
gwoździków mogła też przekroczyć plan dla uczczenia któregoś zjazdu.

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

Tak jakbyś widział onego:).
Czyli zgodnie z prawem mogli ubić naszego majstra:).
Myślałem, że to radosna tfurczość komunistycznych  fachowcóf.
bo jako żywo przypominał 300 ohmowy kabel TV
A teraz poważnie, przecież taki przewód to proszenie się o kłopoty!

Może Karol ma podobną instalację.

Artur(m)

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie
[ciach]

Ale chyba tego typu przewod:
http://tnij.org/przewod-ydyt-300-500v-3x ?

Bo tak wlasnie kiedys je kladziono :)

Qwinto

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

Takie przewody istnieja nadal i instaluje sie je, choc rzadko. Na ogol w
budynkach zelbetonowych. Tylko trzeba wiedziec, gdzie wbijac gwozdzik. Jak
majster jest napity, to wiadomo, co moze byc.

Waldek

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

Ręce mu się mniej trzęsą?

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

tak, tylko te szesc drutow w przewodzie cos nie pasuje.

Waldek

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

Komunistyczni? Typowe poprawno-polityczne myślenie. Winien jest system,
firma. Nigdy konkretny człowiek. Za komunizmu zatrudniałem murarza, który
pracował do pierwszej wypłaty. Następnie kilka dni przerwy na picie i
trzeźwienie. Po zmianie systemu zatrudniam tego samego murarza. Jak myślisz?
Coś się zmieniło w jego zachowaniu?

Remek

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

Oczywiście, że się zmieniło.
Trzeźwiał o dwa dni krócej, ponieważ w Twojej firmie zarabiał mniej niż
wcześniej :)

Zbyszek

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

U mnie akurat było dobrze przycelowane gwoździkiem, ale izolacje popekały ze
starości. Wilgotna ściana i żarówkę zaświecałem dotykając z jednej strony za
rurę CO a z drugiej do tynku.

Po wymianie instalacji problem znikł.

--
Irokez

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

nie zostawiaj tego tak.
jesli przewod do tych halogenow jest dosc gruby , to wystarczy kupic
transformator 'elektroniczny' do halogenow (~10-50pln), zmienic halogeny na
takie na 12V i transformatorek wbudowac gdzies zaraz za przelacznikiem.
jesli ma byc pod tynkiem w puszce to radzilbym wybrac taki z zapasem ~200%
mocy i raczej za 50 ziko.

jesli przewod do tych halogenow jest za cienki , to jeszcze nic straconego,
mozna kupic 'halogeny' zrobione z LED'ow - pobieraja bardzo malo pradu.
reszta tak samo, z tym ze transformatorek moze byc tanszy (ale tez trzeba
przetestowac przed zakupem/upewnic sie czy z nimi zadziala, niektore
elektroniczne maja problem)
jesli problemem jest koszt to mozna probowac nie wymieniac wszystkich
halogenow na led'y , a tylko tyle 'ile trzeba' zeby nie spalic kabla.

ile jest tych halogenow i jakiej mocy?

jesli wiecej niz cztery 50W to radzilbym rozkuc jednak te sciane.
--

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie BĘDĘ ROZK UWAŁ
Cześć wszystkim.

Macie jakiś patent od czego zacząć, żeby nie rozwalić profilaktycznie całej
ściany?

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie BĘDĘ ROZKUWAŁ

całej

Jeśli możesz zdemontować oprawy tych halogenów to pewnie da się
zajżeć za tą gipsówkę czy przewody są połączone w jakiejś puszcze czy
radosna twórczość "drutociąga" nie zakończyła się połączeniem przewodów
na "raupe". Być może jest słabo zaizolowane połączenie, wilgoć i wali sobie
do gipsówki . Może któraś z opraw ma jakiś upływ na ściankę.
Wymontuj oprawy, mogą luźno zwisać z otworów w ściance i sprawdź czy
sytuacja nadal występuje.

Pzdr

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie BĘDĘ ROZK UWAŁ

A zacząłeś tak jak radziliśmy? kupiłeś próbnik?
Najpierw na spokojnie obmierz wszystko, sprawdź i przemyśl.

Żeby nie było tak jak kiedyś miał pewien pan: zgłosił mi telewizor do
naprawy, przychodzę po kilku dniach i okazuje się że nie była włożona
wtyczka do kontaktu.

--
Desoft

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie BĘDĘ ROZKUWAŁ

Bardzo słuszna decyzja. Tylko trzeba się za to zabrać fachowo.

Zacząć trzeba od działań diagnostycznych. A później jakoś pójdzie.
Tutaj jest film instuktażowy:

http://www.youtube.com/watch?v=6jL4XqQQ1es

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie
Proponuję tez sprawdzić (neonówką) ewentualne gwoździe i haczyki w ścianie.

Site Timeline