[OT] plexa

czym tnie się plexe? tylko nie piszcie, że kątówką...
znacie kogoś kto mógłby wyciąć mi prostokąt z plexy a w nim kilka otworów?

Re: [OT] plexa
Amatorsko - brzeszczocik i do roboty.

Są chyba specjalne tarcze do cięcia tworzyw, ale to chyba nie do kątówki
raczej, nie wiem
jakie tam prędkości są potrzebne...

Otworki zwykłym wiertłem, byle ostrym i raczej wolne obroty...

Jeśli bardzo dokładnie - waterjet

Re: [OT] plexa

próbowałem, ale krawędź plexy (w miejscy cięcia) dość mocno mi popękała w
niektórych miejscach...

Re: [OT] plexa
Masz kiepską piłę, technikę lub umiejętności.

Re: [OT] plexa
wiadomości grup dyskusyjnych:iv7ctt$27g$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

I znowu debil z pytaniem bo mu sie poszukac nie chce,a gdziez tam. Nie
naumial siem.
W dodatku debil mysli ze jak napisze OtT to juz mu wszystko wolno.
Nie ta grupa debilku

Re: [OT] plexa

wal się pedale

Re: [OT] plexa
widzę, że chłopaczkom dupowlazcom już elektroda nie wystarcza... coż wygląda
na to, że niedługo grupa będzie służyła do wymiany pozdrowień... jak "o
wielka" elektrodo...

moje pytanie pozostaje otwarte, czym ciąć plexę? poza "obróbką ręczną"...

Re: [OT] plexa

Idź do jakiejś\ agencji reklamowej i Ci wytną. Jak chcesz sam to nie zawracaj
sobie dupy z pleksą. Weź PCV albo poliwęglan. Cienką plekce tak do milimetra
grubości tnie sie tak jak szybę. Nacina nożykiem posiadającym kształt haka (
jeden ząb z piłki do metalu) i przełamuje.

Re: [OT] plexa
Fri, 8 Jul 2011 19:42:15 +0000 (UTC) "kogutek"

Płyty 4mm też tak ciąłem, wystarczy odpowiednio głęboko zarysować i
równo obciążyć przy odłamywaniu (krawędź stołu, dodatkowa deska itd).

Poliwęglan pięknie się tnie na nożycach gilotynowych, nożycami do
blachy (ząbkowanymi tez dobrze idzie).

BTW faktycznie można zlecić robotę firmie która się tym zajmuje. W
Warszawie na Lwowskiej (bliżej pl.Politechniki) jest punkt gdzie można
kupić PC i PMMA, docinają, można też zamówić wycinanie na CNC. Mają
różne skrawki które można od ręki kupić. Ze dwa razy korzystałem.

Re: [OT] plexa
Tylko laserem.
Zrób projekt w Corelu.
Zaznacz co ma być wycięte , a co tylko wygrawerowane. Grubość i kolor plexy.
Wyślij projekt do firmy zajmującej się cięciem laserowym (w warszawie
np.Kastler Laser).
Nie warto bawić się w amatorszczyznę.

Re: [OT] plexa

pierwszy link z google:
http://www.cnc.info.pl/topics73/ciecie-plexi-vt3473.htm

PW

--
Włodek

Re: [OT] plexa
Nożem i łamie, frezem, wodą, piłką włośnicową... zależnie do czego.

Pewnie fachowiec od frezarki z dowolnej pracowni reklamy, która coś robi
z pleksi/pianki/styropianu. Mi ładnie docięli otwór w obudowie i psujące
do niego okienko z pleksi. Ogólnie liczą sobie 10zł/metr frezowania, ale
szef powiedział, że o drobnicy mam gadać bezpośrednio z pracownikami -
"jak im się chce w to bawić".

Re: [OT] plexa
W wiadomości:iv7ctt$27g$ snipped-for-privacy@news.onet.pl,

laserem

--
VSS

Re: [OT] plexa

Plexi bardzo ładnie sie tnie zwykłą piłka ale musisz chłodzić wodą.ja to
robie tak:
- rysuje na plexi linie ciecia ostrym narzędziem
- biorę gąbkę z wodą
- ostra włośnice i powolutku tnę obficie zwilżając wodą
- można przykleić papier z obydwóch stron tak żeby nie porysować
Od czasu komputera nikt nie potrafi nic ręcznie zrobić ? Kiedyś to sie
robiło płyty czołowe i było OK a teraz  ? młodzi .......  komputer laser i
plasma .... a jak prądu zabraknie to nie zapali nawet ogniska ...

Re: [OT] plexa

U nas w firmie cięło się ją "gilotyną" - czymś na wzór gilotyn do
papieru (tak naprawdę, są to nożyce, gdzie rusza się jednym ostrzem, a
drugie to brzeg stołu). Tylko, że było to duże (ostrze miało z 1m
długości)...

  Konop

Re: [OT] plexa

Zacznijmy więc nową dyskusję, od kiedy
gilotyna to nożyce?
;-)

JK

Re: [OT] plexa

Nożyce gilotynowe:
http://allegro.pl/nozyce-dzwigniowe-gilotynowe-gilotyna-zeliwne-90kg-i1701767621.html
http://allegro.pl/gilotyna-do-blachy-i-pretow-nozyce-gilotynowe-i1711194933.html

To też nożyce:
http://allegro.pl/nozyce-gilotynowe-cnta-3150-16a-0-604-480-750-i1700523706.html

Jedni nazywają gilotyną, inni nożycami, jeszcze inni - nożycami
gilotynowymi - IMO wszystkie nazwy poprawne.

Re: [OT] plexa

Chyba Ci się pomyliło z poliwęglanem. Plexi przy potraktowaniu
nożycami gilotynowymi popękałoby.

Site Timeline