[OT] Halogeny 230V vs 12V

Użytkownik Piotr C. wydusił z siebie co następuje:

Tańsze i trwalsze......, poza tym masz komfort że to 12V a nie 230 - czyli bezpieczeństwo - niech cię zaleje sąsiad...

Reply to
Danny
Reply to
Marcin Osiniak

faktycznie te na 12V sa latwiejsze do kupienia, ale wynika to chyba z tego, ze te na 220V dopiero zaczynaja sie pojawiac i byc stosowane...

dodatkowo te na 220V nie sa produkowane przez znane firmy, tylko jakies niskobudzetowe - stad tez ich cena jest podobna do 12V...

niskie napiecie - owszem, bezpieczne, ale prady tez wieksze - 50W to juz

4A, na wyjsciu trafa wielokrotnosc...

AG

Reply to
AdamG ---

jezeli oczywiscie jest :-) bo w tych starych schronach (blokowiskach- Fallout sie udziela :-)) to raczej nie bedzie, u mnie jest TN-C i bez roznicowki :-) budowali w latach 70tych

Roman:

mam od roku halogeny na 230V i jak na razie problemów nie mam. Żarówki

40W z tych to wiszą i grożą, znaczy Osram. W domu mam też kilkanaście instalacji na 12V i tu mam większe problemy (wypalają się oprawki) Mimo to, w łazience zrobiłem (i zawsze bym robił) instalację na 12V. Mam lampkę nad wanną (no prawie w wannie, bo kibelek mały) i tam 230V nie chciałbym mieć.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok