OT: Discovery SC - wymiękłem...

Jak podali, że przy spawaniu w otulinie jest coś-tam-coś-tam 7000 (siedem tysięcy *1) stopni, to trudno, może taka technologia... Jak podali, że strumień plazmy do cięcia blach 2 cm ma 16000 stopni, to trudno, musi być gorąco, by było skutecznie. Ale jak podali, że kamerton drga 5000 razy na sekundę, to jęknąłem tylko "Kurwa, jakie bzdury pierdolą"... Ta... 70 razy szybciej, niżz koliber macha skrzydłami. Policzmy: Dla przykładu, koliber czarnogłowy, trochilus polytmus, macha 22-78 razy na sekundę. Daje to, przeliczając do kamertonu, 1540-5460 Hz... Japierpapierdolę... Tymczasem, oglądając dalej, jak byk na kamertonie jest

440... (na innych jest odpowiednio do struny, jak stroiciel fortepian stroi) To już chyba moja absolutnie antytechniczna Mama, nie zrobiła by takiego obciachu. Najgorsze, że mogła by uwierzyć w takie pierdoły... Dobra, jadę dalej, cobaczę, co zebżdżą... No i tu podali, że aby (...) muszą drgać z częstotliwością 440 Hz... Słucham dalej...Nie... to wszystko... co za ch.. im to tłumaczy? Pewnie to 440 zapodali, bo nie mogli się wyłgać, na ekranie był miernik czestotliwości (była to faza strojenia) i tu by sypnęli 5 tysięcy, a na ekranie 440? Wpadli by... I tak wpadli, kmioty jedne. Sorry, przepraszam za słownictwo... ale i tak ich łagodnie określiłem... No, nie mogłem, jakby się o 10% walnęli, to bym nawet się po głowie nie podrapał...

*1 IMAO przyz takiej temperaturze, materiał natychmiast by odparował, a nie się zespawał. Z tą plazmą zdanie niżej tez mi się wydaje absurdalnie wysoko.

Reply to
HF5BS

Sa kamertony co w ultradzwiekach drgaja. Kwarc to tez drgania mechaniczne.

Reply to
Zenek Kapelinder

Użytkownik "Zenek Kapelinder" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Tak, największy chyba mam 40 MHz, ale litości, nie kamertony do strojenia fortepianu, mające zresztą nabite 440 Hz... Musiał im jakiś kutafon, ignorant totalny tłumaczyć, a lektor cóż, przeczytał, co mu dali. Ty wiesz, że jebnęli jak łysy grzywą o kant kuli. Ja wiem, ty, ty, pan, pani, tamten pan, też wiemy. Ale, podłapie to ktoś, kto nie wie, więc przyjmie to za prawdę objawioną, puszczając w obieg. I tego puszczenia w obieg się obawiam, bo co, zechcesz kopać się z koniem, jak ci los jakiegoś na drodze postawi, co uparcie będzie twierdzić, że kamerton, to 5 tysięcy drgań na sekundę, choć ty słusznie będziesz wiedzieć co innego (kamerton do regulacji dalekopisów jeszcze inaczej drga i inaczej się z niego korzysta), ale nie przekrzyczysz... coś jak Pan Dowódca w wojsku PRL, gówno wie, ale inni mają wiedzieć jak on...

Reply to
HF5BS

W chuj jest takich przypadkow. Najczesciej to tlumaczenia robione przez dyletanta. Co tam jakies zagraniczne programy. W telewizji uzywaja jakiejs pojebanej i blednej odmiany liczebnikow. Na szczescie niezbyt czesto. Odmiana jest do tego stopnia pojebana ze nie jestem w stanie dac zadnego przykladu. Moj mozg nie jest w stanie tego zapamietac, tak jak by po chinsku bylo.

Reply to
Zenek Kapelinder

Osoba podpisana jako HF5BS snipped-for-privacy@t.pl w artykule <news:ojm5cs$6h1$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl> pisze:

Prawdopodobnie nie przeliczono stopni Fahrenheita – łuk elektryczny spawarki ma temperaturę około 4000 °C (z przeliczenia wychodzi 3781 °C), ale w niektórych zastosowaniach może się pojawić nawet 7000 °C.

Tu podobnie. Temperatura plazmy do cięcia musi być wyższa niż temperatura łuku do spawania. Z przeliczenia wychodzi około 9000 °C, ale w zależności od zastosowania może być to nawet do 30000 °C.

Owszem, to są bzdury. Kamerton ma 440 Hz[1]. Nie wiem, skąd tu im się przeliczyło, ale i tak dobrze, że nie wyszło 5 kilocykli.

Coś niejasno piszesz. Dobry stroiciel stroi najpierw jeden dźwięk (strunę w przypadku fortepianu) według częstotliwości wzorcowej kamertonu, a potem stroi pozostałe dźwięki tak, aby współbrzmiały z już nastrojonymi. Innych częstotliwości wzorcowych stosować nie musi. Do szybkiego strojenia używa się czasem kamertonu chromatycznego (dawniej zwykle dmuchanego, współcześnie też elektronicznego), który pozwala wydobywać dźwięki z zakresu całej oktawy, ale dokładne zestrojenie zawsze prowadzi się według kamertonu a¹, zaczynając od instrumentu najtrudniejszego do nastrojenia.

[1] W 1939 r. ustalono, że dźwięk a¹ (la) wydawany przez kamerton, który jest podstawą do strojenia instrumentów na całym świecie, ma mieć równe 440 Hz, wcześniej ten dźwięk strojono głównie na 432 Hz.
Reply to
Andrzej P. Wozniak

W dniu czwartek, 6 lipca 2017 22:09:02 UTC+2 użytkownik HF5BS napisał:

==========

Też kiedyś dowiedziałem się na Disco Very, że na Księżycu temperatura w cieniu spada do -400 st. Celsjusza :)) Innym razem przetłumaczyli "ultraviolet" jako podczerwień.

Reply to
stchebel

Użytkownik "Zenek Kapelinder" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Spoko, nie musisz szukać, co rusz takie przez uszy przelatują, najgorsze, że redachtóry w dzienniku nas tym szprycują, pewnie dlatego, że im ktoś to pisze, a oni nie mają czasu na autokorektę, bo jak skorygują, to zabrną w ślepą uliczkę i zaliczą wpadkę. Najczęściej mylenie dopełniacza z biernikiem, mylenie ilości z liczbą (aż ja sam chyba zacznę się mylić), mylenie słów masakra i makabra, itd. Wystarczy, że telewizor włączę, poczekam kilka minut, to błąd na pewno się pojawi. I to zupełnie co innego, niż sypnięcie się lektora przy czytaniu normalnego tekstu.

Reply to
HF5BS

W dniu 2017-07-07 o 09:59, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Ciekawe co się dzieje z nadprzewodnikami w takiej temperaturze :)

A swoją drogą przyszło mi do głowy czy jakaś sonda kosmiczna mogłaby się osłonić od słońca parasolem i mieć jakiś pożytek z wykorzystania nadprzewodników. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl.invalid> napisał w wiadomości news:595f0c58$0$5164$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Pewnie tak... Ale sam przyznasz, że ktoś powinien to sprawdzić. Mnie np. drażni, że jak gdzieś jest poruszona wielkość np. 35 mil na godzinę, to uporczywie, lektor gada 50 kilometrów na godzinę.

Tylko to do cięcia raczej, gdzie jak jest wysoko, to materiał jest... no, odparowuje. Choć nie wiem, czy to takie zdrowe dla otoczenia.

To jeszcze plazmę zrozumiem. Ale 7 tysięcy przy spawaniu? Gdzie nawet wolfram wrze poniżej 6000 stopni...

Otóż właśnie. Sądząc po wielkościach, ktoś im zapodał, że koliber macha te kilkadziesiąt razy na sekundę, ktoś inny, że kamerton jest razy 70, przeliczyli i wyszło 5 tysięcy.

Już tłumaczę - produkowali zestaw kamertonów, na poszczególne dźwięki w granicach oktawy, stąd było ich, nie zdążyłem policzyć, ale pewnie 12, tyle, ile półtonów w oktawie, a strojenie pozostałych oktaw wiadomo, na współbrzmienie odpowiednich dźwięków. Mam koleżankę, która zajmowała sie tą specjalnością, no, fortepianina stroiła, ale nie wiem, czy ją złapię, bo ona na drugim końcu Polski mieszka i nie mam do niej namiarów. Nienajłatwiejsze zajęcie, z tego co pamiętam, co mi mówiła. Podpytałbym ją o szczegóły. Kojarzę niuanse względem poszczególnych gam, drobne, acz istotne różnice w nastrojeniu, zwłaszcza chyba półtonów (czarne klawisze, białe w klawesynie).

To może pozostałe kamertony były do wstępnego zestrojenia, a ostatecznie robiono to "po bożemu"? Trzeba brać poprawkę na bzdurowatość tych programów (to był, z angielskim tytułem "How do they do it"), więc nie zdziwię się (zwłaszcza wobec tego, co co rusz widuję w nich, oglądam bardziej dla ciekawości, niż wiedzy), jeśli rzeczywistość jest inna, niż przedstawiają. W każdym razie coś tam pitolili, że firma zajmuje się tym prawie 200 lat...

Wiesz może co się stało, że zaszła taka zmiana?

Reply to
HF5BS

W dniu 2017-07-06 o 22:08, HF5BS pisze: Temperatury są dobre z kamertonem pojechali, ale discovery już dawno zeszło na psy, oglądanie tego to strata czasu.

Reply to
Janusz

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com... (7000 stopni)

UV..IR.. Oni to chyba notorycznie robią. A te minus 400 "gradusow Cel'sja"? Aż spróbuję poszperać, pomyśleć, czy w urojonym środowisku, gdzie przekroczono prędkość światła, jest to możliwe...? (w tym środowisku, jak zimne przytuli się do ciepłego, to staje się jeszcze zimniejsze, a ciepłe jeszcze cieplejsze) Pieprznie tłumacz, pieprznie redaktor, w eter pójdzie... A korektora mają? Czy Pani Zosia sprzątaczka w chwilach wolnych od machania miotłą sprawdza? Inny, nietechniczny przykład - serial Renegade, czyli Renegat, emitowany także z dubbingiem, jako Mściciel na Harley'u. W którejś z pobocznych telewizji, zapowiadany jako (nie powtórzę dokładnie, ale nie jest to konieczne) "...niesłusznie oskarżony policjant, Ricky Yeger". Kto oglądał, wie, jaką dużą wpadkę popełnili "redachtóry", którzy pchnęli to do emisji. I to nie było jednorazowo, przez kilka miesięcy tak zapowiadali. Już nie chodzi o to, że gość nazywał się Reino Ranes.

Reply to
HF5BS

Użytkownik "Piotr Gałka" snipped-for-privacy@cutthismicromade.pl napisał w wiadomości news:ojnk77$a0u$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net...

No, pewnie stają się supernadprzewodnikami, zapodajesz waść z płaskiej bateryjki, takiej:

na wyjściu dostajesz co najmniej
:))

To mi sie wydaje zbyt piękne, by było prawdziwe... ale kto wie?

Reply to
HF5BS

Użytkownik "Janusz" <janusz snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:ojnlft$kbu$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

7000 do spawania? Wolfram wrze przy 5900 około, więc co tam wyżej będzie, to odparuje...

Dlatego ja oglądam już nie jako wiedzę, a jedynie inspirację. Ja jednak nie chciałbym później zobaczyć na Allegro spawarki, być może nawet działającej, która "Spawa błyskawicznie, bo wytwarza temperaturę aż 7000 stopni", cos jak ogniwa AA 4900 mAh. Albo 5500 -

tu mi kaktus ten tego...

Reply to
HF5BS

W dniu 07.07.2017 o 06:16, Andrzej P. Wozniak pisze: [...]

W praktyce wygląda to tak, że przychodzi facet, wyciąga laptopa, podłącza mikrofon, odpala program do strojenia, ustawia co chcesz i jedzie po kolei.

Każdy stroi jak sobie chce. Zależy to od tradycji, preferencji kapelmajstra czy szefa zespołu. Tu masz przykład, w którym w nazwie kapeli jest częstotliwość strojenia. Nietypowa, jak widać.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz .

Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:595f8c43$0$644$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 07.07.2017 o 06:16, Andrzej P. Wozniak pisze: [...]

Jak jest teraz to nie wiem, ale dawniej dobry fachowiec przychodzil bez laptopa :-) I stroil na "dobre brzmienie".

Fortepian mozna nastroic dosc dowolnie. Skrzypek sie dostosuje, ale z niektorymi instrumentami moze byc klopot przy tak duzym odstrojeniu.

Powitanko,

No widzisz, bo chcieli naukowo. Gdyby zrobili to w swoim stylu, to by powiedzieli, że kamerton drga ileś tam razy szybciej, niż skrzydła kolibra. I potem weź człowieku szukaj, jak szybko drgają skrzydła kolibra, tak jak trzeba znać mase słonia, żeby zrozumieć jednostki wagi by Discovery, pojemność basenu olimpijskiego, bo to u nich standardowa jednostka objętości, czy powierzchnia boiska piłkarskiego.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

W dniu 07.07.2017 o 15:41, J.F. pisze:

Zespoły grające muzykę dawną na starych instrumentach zwykle nie stroją na 440Hz. Nawiasem mówiąc, Wrocław ma świetną orkiestrę barokową :-) Zwykle stroi się do instrumentu, który stroi się najtrudniej, lub nie stroi w ogóle. Popatrz, jak stroi się orkiestra symfoniczna, nikt tam nie używa kamertonu. Kamerton jest natomiast często używany przy podawaniu tonu dla chóru.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz .

W dniu 2017-07-07 o 12:30, HF5BS pisze:

dla 1A temp łuku jest od 4700 do 5700, przy większym prądzie będzie więcej bo i energia większa, kanał burzowy osiąga 35tys stopni, stąd grzmot od gwałtownie rozprężającego się powietrza.

Ale się uczepił, temp łuku a temp spoiny to dwie różne rzeczy.

Reply to
Janusz

Zaden z materialow uzytych w produkcji tlokow, pierscieni, zaworow, cylindrow itd nie ma temperatury topnienia wyzszej niz temperatura jaka sie wytwarza w cylindrze silnika wysokopreznego w cyklu pracy. I sie silniki nie topia. Idz tym tropem a moze dojdziesz dlaczego kilka tysiecy stopni w luku elektrycznym moze byc. Kit z lukiem elektrycznym. Sa spawarki plazmowe. Temperatura plazmy jest w okolicach od 20 000 stopni Celsjusza. Spawanie laserowe to temperatury nie do wiary, duzo wyzsze niz przy spawaniu plazmowym. I blache 0,2 mm z jakiej robione sa puszki na konserwy tym sie spawa.

Reply to
Zenek Kapelinder

temperatury topnienia wyzszej niz temperatura jaka sie wytwarza w cylindrze silnika wysokopreznego w cyklu pracy. I sie silniki nie topia. Idz tym tropem a moze dojdziesz

Zenek nie bądź euro burak - napisz dlaczego?