Oszczednosci zarowkowe - Page 9

Re: Oszczednosci zarowkowe

Swietlówki zapewne idą wprost do zwykłego śmietnika. Wiem ile tego się
zbiera z przeciętnego budynku, pojemniki zapełniają się przez kilka
miesięcy. To z jednego budynku. A zobaczcie gdzie zwykły człowiek ma to
wyrzucać, nie ma pojemników na osiedlach i dobrze bo by rozbijali. Ale
jakby każdy wrzucał w supermarkecie, to dziennie by zebrało się z 10
pojemników na bidę.
Moim zd anie komuna trwa w najlepsze.

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: Oszczednosci zarowkowe

No nie wiem - pi razy drzwi bedzie tego tyle samo ile sprzedaja.
W najblizszym supermarkecie ruchu wielkiego w swietlowkach nie widac, ale
skoro dowoza towar, to czemu maja samochody wracac puste ?

J.

Re: Oszczednosci zarowkowe
On Sun, 18 Dec 2011 17:56:14 +0100, "J.F."

Bo tzreba meic zaklady utylizacji takich rzeczy. A jak nie ma, to
owszem, ludnosc zbieara do pojemnikow, w poczuciu dobrze spelnionego
obowiazku,a  potem te rzeczy laduja na tym samym wysypisku co reszta

A.L.

Re: Oszczednosci zarowkowe

Nie wim czy te pojemniki w sklepach, to dobry pomysł. Przecież jak się
ciepnie w taki kubeł, to przynajmniej część świetlówek się rozbije. To
już lepiej walnąć do śmietnika gdzieś pod gołym niebem -- truć będzie
bardziej demokratycznie, całą okoliczną ludność, a nie tylko tych co
akurat byli w sklepie.

Re: Oszczednosci zarowkowe

ale takie zaklady sa. Byc moze nawet unia sypnela groszem i dofinansowala
je.

Ciekaw jestem co prawda na ile sa skuteczne :-)

J.

Re: Oszczednosci zarowkowe

To zabiera firma specjalistyczna do utylizacji. W zamykanych pojemnikach.

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: Oszczednosci zarowkowe

Do białej gorączki doprowadza mnie fakt,
gdy komuś brak argumentów (albo woli myślenia)
 wyciąga "komunę" o której z "jakiś powodów"
 rodzice mu nie opowiadali (a na czytanie "nie miał czasu")
- i nie ma o niej "zielonego pojęcia".

Artur(m)

ps. z takich ortodoksyjnych krytyków
najczęściej wyrastają neofici "nowej wiary"
(gdyby komuna miała rzeczywiście wrócić).

Re: Oszczednosci zarowkowe

Całą młodość przeżyłem w komunie to wiem co nieco. Uważasz, że coś się
zmieniło?
W czym konkretnie się poprawiło?
- wolny rynek? (zakaz handlu żarówkami powyżej pewnej mocy)
- biurokracja zmalała?
- są fachowcy w sejmie?
- listonosz ma sprawdzać czy masz telewizor ;)

Zresztą nie ta grupa, szkoda czasu na te dyskusje.

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: Oszczednosci zarowkowe

Czy ta mlodosc wypadla przed 1976r. czy po?

Jezeli po to nie wiesz co to komuna.
S*

Re: Oszczednosci zarowkowe
Hello Szczepan,

Skąd Ci się ten 1976 akurat wziął? Bo ja bym stawiał na 1970.

Re: Oszczednosci zarowkowe

To był przełom, ale ogólnie po Radomiu "zelżało",
 bo alternatywy brakło.

Artur(m)

Re: Oszczednosci zarowkowe
Użytkownik "Artur(m)"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:je3rpl$eot$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Zelzalo wiele razy. po 56, przed 68, w 83, 87,

Towarzysze z Jaruzelskim na czele w 81  znalezli :-)

J.

Re: Oszczednosci zarowkowe

Oni zaczeli wlasnie w 1976r.
S*

Re: Oszczednosci zarowkowe

Mnie się wydaje, że nawet grubo przed 70 to już był komunizm z ludzką twarzą
w porównaniu z jego wersją z czasów zaraz powojennych. Mojego dziadka w 1951
wzięli na przesłuchanie i po tygodniu wrócił z pękniętą śledzioną i po
następnych kilku dniach zmarł.
Jak byłem młodszy to myślałem - stare dzieje. Ale teraz to tak sobie myślę -
był mniej więcej w moim wieku. Przerażające musiało być życie w kraju, o
którego wolność się w czasie wojny walczyło, ze świadomością, że ten kraj w
nagrodę systematycznie morduje takich jak ty.
P.G.

Re: Oszczednosci zarowkowe
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4f05a651$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Przy czym to sie w pojedynczych przypadkach zdarzalo az do 1984.
A moze i pozniej, choc po Popieluszce troche sobie dokrecili srube.

J.

Re: Oszczednosci zarowkowe

Zadna komuna nie pozyczala w prywatnych bankach na wysoki procent.
Pozyczanie zaczelo sie po 1976r.
Czauczesku nie zaczal.
Teraz kazdy prezydent grzecznie pozycza.
S*

Re: Oszczednosci zarowkowe
Hello Szczepan,

Bajdurzysz. Gierek pożyczał od początku.

A co on ma wspólnego z naszą komuną?

Re: Oszczednosci zarowkowe

1976 można powiedzieć, że początek młodości. Oczywiscie zgadzam się, że
nie można porównać pewnych spraw z przeszłości z teraźniejszością. Ale
ogólne podejście jest dość podobne. Na dodatek można to zaobserwować w
duĹźych firmach prywatnych teĹź.

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: Oszczednosci zarowkowe

Komune obalili Rosjanie. U nas testowali procedury.

Przed nalezalo wzbogacic elite. Po to wymyslono w 1972r. export wewnetrzny
(sprzedaz wodki bez akcyzy).

Typowa operacja; "A tak poważniej - masz rację - z jednych takich
miesięcznych wakacji (tydzień handlu w jedną, tydzień z powrotem, plus dwa
tygodnie autentycznego wypoczynku w Bułgarii, tyle że też się handlowało)
przywieźliśmy raz 1000 dolarów. Przy ówczesnym kursie, paru wyrzeczeniach i
pensjach rodziców, starczyło na wybudowanie domu, z którego teraz piszę.".

Po 1976 obowiazywala forma "Panie Sekretarzu", "Panie Konsulu" (do konsula
ZSSR).
S*

Re: Oszczednosci zarowkowe

Przeczytaj swoje argumenty uważnie, jeszcze raz.
Jeżeli jesteś bystry zauważysz błyskawicznie
ich miałkość.
Jesteś rozbrajający w kontekście
"Całą młodość przeżyłem w komunie "
Nie znam Twojego życiorysu,
... i chyba nie chcę znać.

Artur(m)
ps.
Ktoś kto przeżył młodość w komunizmie,
(szczególnie głębokim, Bierut, Gomułka),
a nie przeżył go (z jakiś powodów)
beztrosko lub bezmyślnie -
NIGDY nie postawi
znaku równości między tymi formami rządzenia
NIGDY!!!

Site Timeline