oszczedne zarowki do domu

Witam! Przegladalem posty dotyczace zarowek energooszczednych (mam kilka w domu) ale:

  1. faktycznie te tansze sie szybko pala
  2. nie podoba mi sie ich swiatlo

Wiec moje pytanie: czy sa dostepne jakies inne oszczedne zarowki? W sklepie sie dowiedzialem ze podobno halogenowe sa w same w sobie oszczedne. Czy to jest prawda? Jakiego typu, firmy ewentualnie wybrac do oswietlenia pomieszczen?

Pozdrawiam Jedrek

Reply to
Jedrek

On Wed, 12 May 2004 13:03:54 +0200, "Jedrek"

to kup drozsze :-)

Halogenowe zarowki sa efektywniejsze od zwyklych, ale to jest czynnik rzedu 1.5x. Swietlowki jednak 4..5x. No i zazwyczaj sa duzej mocy i wymagaja transformatora.

Ale jesli potrzebujesz ladne swiatlo - beda w sam raz.

Z gwintem E27? Nie wymagają. I są od 60W.

Dokładnie. Ale lojalnie uprzedzam - tylko matowe. Te z przeźroczystą bańką świecą może trochę jaśniej ale przypadkowe spojrzenie na żarówkę jest bardzo nieprzyjemne.

Z mojego przykrego doswiadczenia: kupowalem n poczatku tanie (np 21W jakiejs nieznanej w TESCO) - padly 4 i to po ok 2 tygodniach. Myslalem ze to slaba jakosc i kupilem PHILIPSA - dalem za jedna ok 23 PLN i mialem ich 5 sztuk - padly po miesiacu ... ostala mi sie tylko jedna i to w korytarzu ... Mylalem co jest nie tak - kupilem jeszce OSRAM na probe. Pewnego wieczorka - a mam zwyczaj wietrzyc pomieszczenia - zrobilo sie zimno jakies 13 stopni (poczatek lata) wchodze do pokoju i wlaczam swiatlo a tu bach! Przypomnialem sobie ze poprzednie zawsze padaly wlasnie po tym jak wietrzylem pomieszcenia... Wiec wedlug mnie te zarowki nie cierpia zimna albo wilgoci - juz ich nie kupuje bo :

  1. Dlugo sie nagrzewaja do pelnego swiecenia
  2. Nieprzyjemne dla mnie swiatlo ktore mexczy oczy PZDRo BUKE

Reply to
buke

A dlugo swieca ? Bo halogeny lubia gruby drut a nie cieniutki :-)

Dłużej niż zwykłe żarówki. Jak tylko mam gdzieś okazję kupić matowe, to kupuję. Ale są nieprzyzwoicie drogie i coraz rzadziej dostępne w sklepach :-(

Hm, ale czy te po 4zl sa nowoczesne ?

Co do starych ... tato 30 lat spedzil z olowkiem przy desce, biuro oswietlone rurami, na wzrok nie narzekal, teraz oczywiscie rece ma za krotkie ...

Dlatego mowie - nie meczyly wzroku. A rak to kazdemu zabraknie w koncu :-)