Oswietlenie UV

Witam. No szukam , szukam i znalezc nie moge :) Chodzi mi o jakas tania ,ogolnodostepna NAJZWYKLEJSZA zarowke UV 360-410 nm nie musi byc duzej mocy. Bo mam do zrobienia doslownie pare ukladow tylko i na tym koniec Nie ma sensu kupowac jakis duzych po 150W halogenowych po 30zl Pomocie mi bo juz caly dzien szukam czegos dla siebie

Reply to
TomS

Sa takie w praktikerze. Tylko .. zarowka emituje UV jakies znikome ilosci. Zdecydowanie sensowniej kup swietlowke UV [taka fioletowa, "dyskotekowa"]potrzebnej mocy.

A jesli to ma byc do naswietlania positivu, to moze jednak lepiej zarowke halogenowa.

a niewiesz jaka cena? i jak dlugo trzeba naswietlac positiv?

bo swietlowki drogie

Pozdrawiam AzaZeL

Reply to
AzaZeL

Nie byly jakos bardzo drogie. ponizej 20zl.

A nie wiem, nie kupowalem, patrzylem na to jak na kuriozum kompletne :-)

Eee, wydaje mi sie ze te na UV-A [dyskoteki, banknoty], to nie sa takie drogie. Za to jakby kto wiedzial gdzie kupic ta UV-C [254nm, przezroczysta] tanio, to prosze o info.

Nie kupuj żarówki. Wczoraj właśnie kupiłem Paulmann 75 W i lipa. Nap[isane Schwarz-licht . Trzeba naświetlac z 20 minut i to z odległości 10 cm. Do tego Uv takiej długosci że banknoty się nawet nie świecą. Na skraju widzialnego dosłownie. kup coś takiego co ma opisaną długość fal lub świetlówki co jest dokładnie napisane UV A bo to juz mówi o zakresie

Reply to
szlovak

szlovak snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):

Nie mozesz uzyskac zamierzonego efektu bo uzywasz urzadzen nie do tego celu przeznaczonych. Schwarz-licht lub ang, Black Light - sluzy do wykrywania roznego rodzaju przeciekow plynow w instalacjach lub objektach np: przecieki w wys. cisnienia instalacji olejowych, proba wodna szczelnosci pojazdow samochodowych podczas procesu produkcyjnego lub w naprawach.Do cieczy (oleju lub wody) dodawany jest specjalny fluorescencyjny preparat, ktory z latwoscia jest dostrzegalny przy oswietleniu ta wlasnie lampa i pzwala wykryc nawet znikomy przeciek. Lampa ta nie nadaje sie do produkcji domowym sposobem PCB. Idealnym wyjciem jest naswietlanie pozytywu pod zwykla swietlowka - taka zwyczajna sluzaca do oswietlenia w domu lub biura. Wczoraj wlasnie potrzebowalem zrobic mala PCB. Metoda jest wyjatkwo prosta, bez nakladow na zadne urzadzenia. Akurat mam lampe na moim biurku ze swietlowka i ona posluzyla do naswietlania pozytywu efekt wyszedl zaskaujaco - profesjonalny. Jedynie co ci potrzeba extra to film na ktorym mozesz wydrukowac swoj ulkad. Uzylem folie transparentowa HP (ta do rzutnikow) dostosowana do drukarek atramentowych.

Dalem czas naswietlania 8 min.... reszta mniejwiecej jak nizej. Cala metoda opisana jest tu:

tam rowniez przecztrac FAQ. a takze ogladnac krotki film demonstracyjny - to pomaga w zorientowaniu sie w wymaganiach.

Zycze powodzenia dla tych ktorzy chca probowac tej metody a takze dla tych upartych chcacych pozostac przy metodzie termotransferu.

Reply to
Eric Wilson