ostatnie CRT

W którym roku były w sklepach jeszcze NOWE telewizory CRT?

Bo znalazłem tylko newsa że LG przestało produkować kineskopy w 2010r

Reply to
TheWarAgainstTerror

Użytkownik "TheWarAgainstTerror" snipped-for-privacy@org.pl napisał w wiadomości news:jbtaum$hip$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Ostatnio rozmawiałem z osobą, która mówiła, że kupiła nowy telewizor CRT dwa lata temu.

Na początku tego roku widziałem u jakiegoś dostawcy wyprzedaż nowych monitorów CRT do CCTV.

Reply to
yabba

Użytkownik "TheWarAgainstTerror" snipped-for-privacy@org.pl napisał w wiadomości news:jbtaum$hip$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

U mnie w Auchan leżą.

Reply to
Irokez

Użytkownik "TheWarAgainstTerror" napisał:

Były? W sklepie obok mnie jeszcze są, a pewnie w wielu innych i mogą być jeszcze przez 20 lat. Ja bym spytał kiedy zaprzestano ich produkcji.

Remek

Reply to
Remek

W dniu 2011-12-09 21:12, Irokez pisze:

ale chodzi mi o nowe 21" 29" produkcji znanych firm (SAMSUNG LG)a nie DUDUŚUDUŚ

Reply to
TheWarAgainstTerror

W dniu 2011-12-09 22:07, Remek pisze:

U mnie dokładnie tak samo. Wydaje mi się, że pewien niewielki segment klientów będzie wolał tradycyjną, szklaną bańkę. Mam wrażenie, że takowa szczególnie starszym użytkownikom kojarzy się z prostotą użytkowania. Widzę po moich rodzicach - zanim dali się przekonać do obsługi mojego telewizora woleli go nie ruszać. Kojarzył im się z trudnym w obsłudze (bo skomputeryzowanym*) urządzeniem, którego lepiej nie ruszać.

*Już parę razy miałem okazję się przekonać, że w średnim wieku i starsi, o ile nie nauczyli się obsługi komputera ze względu na własne zainteresowania lub wykonywaną pracę, wciąż jeszcze mentalnie tkwią w czasach Atari 800 XL. Doskonale ilustruje to wypowiedź mojego wujka, który stwierdził, iż woli nawet nie próbować uczyć się obsługi komputera, gdyż z góry wie, iż mu się nie uda. Dlaczego? Bo nie zna angielskiego i nie pamięta już większości rzeczy z matematyki ze szkoły. ;)
Reply to
Atlantis

Widać wujek ma programistyczne ambicje i zwykłe klikanie by go nie zadowoliło...

Reply to
Szyk

Dnia Fri, 09 Dec 2011 16:53:50 +0100, TheWarAgainstTerror napisał(a):

W tym roku jeszcze widzialem, ale czy nowe czy z zapasow magazynowych - ktoz wie.

Linie kupi jakis Chinczyk po cenie zlomu i kto wie - moze bedzie dalej trzaskal. Poki sa klienci.

Co prawda odkad LCD potanialy to nie bardzo widze na to sens, a dodatkowa cyfryzacja emisji dodatkowo go zmniejsza - ale wszystko kwestia ceny i gustu.

No i paru snobow, ktorzy moga twierdzic "tylko CRT ma dobre kolory". I to nie jest calkiem bez racji.

Dnia Sat, 10 Dec 2011 08:25:08 +0100, TheWarAgainstTerror napisał(a):

Tak to zazwyczaj bywa ze "znane firmy" ida w czolowce i pierwsze rezygnuja z produkcji malo oplacalnych staroci.

a dodatkowo wez pod uwage ze crt 21" latwiej upchnac w mieszkaniu i male crt pewnie dluzej przetrwaja niz duze.

Pan J.F. napisał:

Ale to zależy od stopnia czystości miedzi w kablu antenowym.

Reply to
Jarosław Sokołowski

po pół roku patrzenia w LED 32" mam dość, przydał by się nowy 29" CRT

4:3, (21" to za mało), tak idealnym rozwiązaniem była by plazma ale z jakiegoś niezrozumiałego powodu panasonik upadł na głowę i co roku zwiększa minimalną przekątną produkcji ekranów (kiedyś można było kupić 32", później były tylko 37" w górę a teraz to już minimum 42")
Reply to
TheWarAgainstTerror
Reply to
Grzegorz Niemirowski

Miedz wprowadza mega zaklucenia, tylko Au. :-D

Pozdr

Marek

Reply to
Marek Borowski

To był bardzo trudny komputer do *używania*. Mozesz go pocieszyć że obecnie jest prościej.

Reply to
Sebastian Biały

Użytkownik "Atlantis" napisał:

Ty pewnie uczyłeś się z książek napisanych przez siebie, albo swoich rówieśników? A może jednak tych napisanych przez ludzi w średnim i starszym wieku? To oni stworzyli podwaliny tego co Ty teraz masz. A tępota dotyczy ludzi w różnym wieku. Znam wielu młodych, którzy w obsłudze komputera nie dorastają mnie, człowiekowi starszemu nawet do pięt. To, że Twój wujek nie ma ambicji uczenia się nowości nienajlepiej o nim świadczy, ale również o jego potomkach. Wszak genotyp jest kontynuowany. Nawet nie zauważysz kiedy staniesz się człowiekiem w średnim i następnie starszym wieku i co wtedy będziesz mówił?

Remek

Reply to
Remek

W dniu 2011-12-10 18:59, Remek pisze:

Ja tego nie neguję. Pisałem o swoich obserwacjach dotyczących mojego otoczenia, a tak się składa, że [niestety] nie znam żadnego emerytowanego specjalisty od nauk komputerowych. A żaden z emerytów z mojej okolicy nie obsługuje komputera, komórka także jest rzadkością. Wśród osób w średnim wygląda to tylko trochę lepiej. ;)

Z tego, że w tej grupie wiekowej są i specjaliści doskonale zdaje sobie sprawę.

Reply to
Atlantis

Dnia Sat, 10 Dec 2011 14:38:33 +0100, TheWarAgainstTerror napisał(a):

Właśnie, pytanie gdzie ludzie te telewizory trzymają albo/i z jakiej odległości je oglądają. Nagle metraże mieszkań raczej nie wzrosły a żeby postawić 37 czy 42" to już trzeba mieć gdzie postawić no i z 3 metrów się tego nie będzie oglądać. Mój Thomson 21" powoli domaga się następcy a we wnękę w segmencie nic większego niż LCD 26-28" nie wstawię więc wybór jest niewielki...

Reply to
badworm

Dnia Sat, 10 Dec 2011 23:09:31 +0100, badworm napisał(a):

1) te telewizory szersze niz wyzsze, taki 21" to odpowiednik wlasnie ~28" w LCD. Owszem, ten LCD ma juz ekran wiekszy - ale tylko po bokach. 2) plytkie sa, to ci z pol metra przybywa w odleglosci, 3) nowych mieszkan przybywa ... to sie je mebluje od poczatku i nie ma problemu wneki. 4) a ludzie i tak lubia szerokie ekrany i im w kinie nie przeszkadza ze trzeba glowa krecic :-)

Nadal możesz nowe kupić.

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Użytkownik "Atlantis" napisał:

W takim razie to jakś słaba okolica (pewnie Warszawa), albo jesteś słabym obserwatorem. Z kim przestajesz takim się stajesz.

Są i specjaliści??? Ty wciąż swoje. Wiesz w którym wieku żył Newton, czy Kopernik?

Remek

Reply to
Remek