ostatnie CRT

W którym roku były w sklepach jeszcze NOWE telewizory CRT?

Bo znalazłem tylko newsa że LG przestało produkować kineskopy w 2010r

Re: ostatnie CRT

Ostatnio rozmawiałem z osobą, która mówiła, że kupiła nowy telewizor CRT
dwa
lata temu.

Na początku tego roku widziałem u jakiegoś dostawcy wyprzedaż nowych
monitorĂłw CRT do CCTV.

yabba

Re: ostatnie CRT

U mnie w Auchan leżą.

--
Irokez

Re: ostatnie CRT

ale chodzi mi o nowe 21" 29" produkcji znanych firm (SAMSUNG LG)a nie
DUDUŚUDUŚ

Re: ostatnie CRT

Tak to zazwyczaj bywa ze "znane firmy" ida w czolowce i pierwsze rezygnuja
z produkcji malo oplacalnych staroci.

a dodatkowo wez pod uwage ze crt 21" latwiej upchnac w mieszkaniu i male
crt pewnie dluzej przetrwaja niz duze.

J.

Re: ostatnie CRT
UBF%ytkownik J.F. napisaB3%:

Warto przypomnieE6% BF%e pB3%askoekranowy telewizor CRT o przekB1%tnej rz=
EA%du20%
metra dostarczany byB3% z fabrycznymi nogami i z kineskopem w osobnej20%
skrzyni - montaBF%u koF1%cowego dokonywaB3%a ekipa serwisowa u klienta. P=
owF3%d20%
- pB3%aski ekran o takiej powierzchni musiaB3% mieE6% gruboB6%E6 kilkudz=
iesiEA%ciu20%
milimetrF3%w i w efekcie kineskop waBF%yB3% tyle BF%e w transporcie mF3%g=
B3%by20%
mocowania w skrzynce odbiornika powyrywaE6%...

--20%
Darek

Re: ostatnie CRT

Były? W sklepie obok mnie jeszcze są, a pewnie w wielu innych i mogą być
jeszcze przez 20 lat. Ja bym spytał kiedy zaprzestano ich produkcji.

Remek

Re: ostatnie CRT

U mnie dokładnie tak samo. Wydaje mi się, że pewien niewielki segment
klientów będzie wolał tradycyjną, szklaną bańkę. Mam wrażenie, że
takowa
szczególnie starszym użytkownikom kojarzy się z prostotą użytkowania.
Widzę po moich rodzicach - zanim dali się przekonać do obsługi mojego
telewizora woleli go nie ruszać. Kojarzył im się z trudnym w obsłudze
(bo skomputeryzowanym*) urządzeniem, którego lepiej nie ruszać.

*Już parę razy miałem okazję się przekonać, że w średnim wieku i starsi,
o ile nie nauczyli się obsługi komputera ze względu na własne
zainteresowania lub wykonywaną pracę, wciąż jeszcze mentalnie tkwią w
czasach Atari 800 XL. Doskonale ilustruje to wypowiedĹş mojego wujka,
który stwierdził, iż woli nawet nie próbować uczyć się obsługi
komputera, gdyż z góry wie, iż mu się nie uda. Dlaczego? Bo nie zna
angielskiego i nie pamięta już większości rzeczy z matematyki ze szkoły. ;)

Re: ostatnie CRT

starsi,
;)

Widać wujek ma programistyczne ambicje i zwykłe klikanie by go nie
zadowoliło...

Re: ostatnie CRT

To był bardzo trudny komputer do *używania*. Mozesz go pocieszyć że
obecnie jest prościej.

Re: ostatnie CRT

starsi,
;)

Ty pewnie uczyłeś się z książek napisanych przez siebie, albo swoich
rówieśników? A może jednak tych napisanych przez ludzi w średnim i starszym
wieku? To oni stworzyli podwaliny tego co Ty teraz masz. A tępota dotyczy
ludzi w różnym wieku. Znam wielu młodych, którzy w obsłudze komputera nie
dorastają mnie, człowiekowi starszemu nawet do pięt. To, że Twój wujek nie
ma ambicji uczenia się nowości nienajlepiej o nim świadczy, ale również o
jego potomkach. Wszak genotyp jest kontynuowany. Nawet nie zauwaĹźysz kiedy
staniesz się człowiekiem w średnim i następnie starszym wieku i co wtedy
będziesz mówił?

Remek

Re: ostatnie CRT

starszym

Ja tego nie neguję. Pisałem o swoich obserwacjach dotyczących mojego
otoczenia, a tak się składa, że [niestety] nie znam żadnego
emerytowanego specjalisty od nauk komputerowych. A Ĺźaden z emerytĂłw z
mojej okolicy nie obsługuje komputera, komórka także jest rzadkością.
Wśród osób w średnim wygląda to tylko trochę lepiej. ;)

Z tego, że w tej grupie wiekowej są i specjaliści doskonale zdaje sobie
sprawę.

Re: ostatnie CRT

W takim razie to jakś słaba okolica (pewnie Warszawa), albo jesteś słabym
obserwatorem. Z kim przestajesz takim się stajesz.

Są i specjaliści??? Ty wciąż swoje. Wiesz w którym wieku żył Newton, czy
Kopernik?

Remek

Re: ostatnie CRT

Można też wspomnieć o Euklidesie, który jest chyba bardziej związany z
komputerami niż tamci dwaj (mam na myśli jego dowód, że liczb pierwszych
jest nieskończenie wiele i kryptografię asymetryczną).

Tylko, że w temacie dyskusji byłoby nie to w którym wieku w historii, tylko
w którym wieku (średnim, czy emerytalnym) dokonywali odkryć.
P.G.

Re: ostatnie CRT

Jestem z Warszawy. Dlaczego uważasz, że to miasto jest słabą okolicą?

Robbo

Re: ostatnie CRT

W tym roku jeszcze widzialem, ale czy nowe czy z zapasow magazynowych -
ktoz wie.

Linie kupi jakis Chinczyk po cenie zlomu i kto wie - moze bedzie dalej
trzaskal. Poki sa klienci.

Co prawda odkad LCD potanialy to nie bardzo widze na to sens, a dodatkowa
cyfryzacja emisji dodatkowo go zmniejsza - ale wszystko kwestia ceny i
gustu.

No i paru snobow, ktorzy  moga twierdzic "tylko CRT ma dobre kolory".
I to nie jest calkiem bez racji.

J.

Re: ostatnie CRT

Ale to zależy od stopnia czystości miedzi w kablu antenowym.

Re: ostatnie CRT
Miedz wprowadza mega zaklucenia, tylko Au. :-D

Pozdr

Marek

Re: ostatnie CRT

po pół roku patrzenia w LED 32" mam dość, przydał by się nowy 29" CRT
4:3, (21" to za mało), tak idealnym rozwiązaniem była by plazma ale z
jakiegoś niezrozumiałego powodu panasonik upadł na głowę i co roku
zwiększa minimalną przekątną produkcji ekranów (kiedyś można było kupić
32", później były tylko 37" w górę a teraz to już minimum 42")

Re: ostatnie CRT

Właśnie, pytanie gdzie ludzie te telewizory trzymają albo/i z jakiej
odległości je oglądają. Nagle metraże mieszkań raczej nie wzrosły a żeby
postawić 37 czy 42" to już trzeba mieć gdzie postawić no i z 3 metrów
się tego nie będzie oglądać. Mój Thomson 21" powoli domaga się następcy
a we wnękę w segmencie nic większego niż LCD 26-28" nie wstawię więc
wybór jest niewielki...
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Site Timeline