Oscyloskop RIGOL DS5062MA

Witam,

Czy ktoś z szanownych grupowiczów miał praktyczne doświadczenia z oscyloskopem RIGOL DS5062MA? Parametry ma zbliżone do Tektronixa TDS210 (cenowo - używany Tek), jednak może jest coś co powoduje, że nie warto w ten sprzęt inwestować?

Pozdrawiam, Krzysiek

Reply to
K.Lowczycki

snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

z tym konkretnie to nie, ale znalazłem jakieś zapiski dotyczące Rigola DS5202CA. Jeśli z DS5062MA jest to poprawione to chętnie się dowiem.

- deklarowany rekord 4k, ale tak naprawdę nie przekracza 2000 próbek dla podstaw od 500 ns/dz w górę. Dla krótszych podstaw rekord zawiera jeszcze mniej próbek i dla 1 ns/dz jest ich 40. TDS200 ma rekord 2500 próbek (dla krótkich podstaw w jednej akwizycji też ich gromadzi mniej, normalne)

- interpolacja sin(x)/x niby jest ale dla zatrzymanej akwizycji i powiększonych przebiegów przechodzi automatycznie w liniową.

- dla zboczy o czasie narostu kilu ns lub mniej widoczne są duże przerosty. Dla impulsu o amplitudzie ~6V i czasie narostu ~2ns na Rigolu widać amplitudę ~7,5V

- problemy z wyzwalaniem szerokością impulsu, np. trudno uzyskać stabilny obraz dla amplitudy powiedzmy 2-2,5V i wyzwalania ustawionego na impulsy o szerokości mniejszej niż 60 ns.

- brak możliwości zapisu próbek z rekordu akwizycji

jest do tego jakiś demonstracyjny plik *.ppt ale ma opis "do not distribute externally" więc nie przesyłam.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Dziękuję za wskazówki. Może z tymi wadami, które wymieniłeś jednak da się zyć, zależy też co kto potrzebuje. Plusem Rigola jest to, że w porównywalnej cenie do Teka o podobnych parametrach mamy sprzęt nowy ze sklepu i z gwarancją. Troche dziwi mnie brak możliwości zapisu próbek - notki informacyjne podają, że oscyloskopy te są wyposażone w USB.

Pozdrawiam, Krzysiek

Reply to
K.Lowczycki

snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a): [ciap]

złącze USB o niczym nie przesądza. Jeden z Agilentów zapisywał np. wynik FFT tylko jako bitmapę a nie rekord z danymi, ale to zdaje się już poprawione. tak mam zapisane przy DS5202CA, jeśli w DS5062MA jest inaczej daj znać, ja nie mam możliwości sprawdzenia tego.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki