oscyloskop - jaki wybrać pierwszy

Powoli przychodzi czas BF%e mutimetr podczas przesB3%uchaF1% prawie wcale
zeznaF1% nie skB3%ada. Co sie dziwiE6% skoro tylko napiecie i natezenie
mierzy. :)

No i zachciaB3%o mi sie oscyloskopu.
Troche na ich temat wiem. Wiem BF%e potrzebujEA% dwu kanaB3%F3w, triggera,
pasmo jakieB6% 20MHz.
Nie musi byc super dokB3%adny 5% dokladnosci chyba bedzie az nadto (ale
moze sie myle). A tyle to chyba wszystkie maja.

Cena do 1000zl ale z tego co widzialem na pazzegro da sie takie
znalezc i za 500.

Zajmuje sie glownie cyfrowka (mikrokontrolery, i ich peryferia) raczej
hobbystycznie.

Pytania:
-Co jeszcze potrzebuje w oscyloskopie i ewentualnie gdzie poza allegro
takich szukaE6%?
-Jesli sa jakies popularne (bo przydalo by sie po pierwszej awarii moc
go naprawic) typy to prosze o jakies przyklady. Wiem ze radzieckich
jest masa ale ktory jest dobrym zakupem nie mam pojecia.
-Czy kabelki (chyba nazywane sondami) musza byc jakies fikusne?

--
Lukasz Sczygiel

Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy

Jakbyś dołożył jeszcze kilka zł do tych 1k, to za niecałe $400 można
kupić 50MHz Rigola którego w banalny sposób można przerobić na wersję
100MHz.
Ja kupiłem swojego kilka miesięcy temu i jak na razie jestem zadowolony.

Dealextreme. Zwykła przesyłka za darmo, trzeba tylko mieć konto na
paypalu. Nie wiem czy celnicy nie przechwycą przy przesyłce pocztą.

pzdr.
j.

Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy
On 14 Maj, 08:54, Jacek Radzikowski
Ja bym wolal cos tanszego i prostszego. Ten rigol wyglada ladnie ale
przy moim doswiadczeniu nie jestem w stanie stwierdzic czy bym jego
funkcje wykorzystal.

przechwyca. a poczta skwapliwie wyda towar za doplata. Ostatnio tak
wtopilem 200zl, no i deal z fajnego zrobil sie taki sobie.

--
Lukasz Sczygiel

Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy

Napisz coś więcej o tej przeróbce. Jak to działa u Ciebie?
Może skuszę się na tego Rigola.

Re: oscyloskop - jaki wybraĂŚ pierwszy
kupiĂŚ

http://www.eevblog.com/2010/03/31/eevblog-70-turn-your-rigol-ds1052e-oscilloscope-into-a-100mhz-ds1102e /
Sprowadza się to do podłączenia kabelka szeregowego i wpisania na
terminalu circa 5 linijek.
Swojego jeszcze nie przerabiałem, ale sporo osób się chwaliło ze u nich
działa. W razie jakbyś dostał model z "poprawionym' firmware, w którym
tę sztuczkę zablokowali, można to ominąć:
http://www.eevblog.com/2010/04/18/eevblog-77-rigol-ds1052e-ds1102e-oscilloscope-hack-update /

pzdr.
j.

[...]

Jak napisalem nizej Mialem model do 100MHz Rigola i mierzyl do 400MHz,
powyzej 200Mhz przebieg juz byl malo czytelny ale proste analogowe
sygnaly mozna bylo pomierzyc.

Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy
kupić
Zobacz:

http://www.youtube.com/watch?v=LnhXfVYWYXE&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=R2dGKcMtAvg&feature=player_embedded

Tomek

Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy

Dobrze się więc zastanow po co Ci tani oscyloskop
Przydatność takiego za 500zł w układach cyfrowych jest żadna

Do układów cyfrowych potrzebujesz coś co szybkość zboczy sensownie wykrywa,
zapamięta na ekranie pojedyńczy przebieg.
Przebiegow okresowych w cyfrowych układach nie ma po co oglądac.

Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy

No wlasnie po to chcialem triggera. Ale mam swiadomosc ze moze byc
problematyczne. Wiec jesli jest to wybijcie mi to z glowy :)

--
Lukasz Sczygiel

Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy

Na pewo naleBF%y wybiE6% Ci z gB3%owy przystawki na USB i zabawki w rodza=
ju20%
Vellemana. Najlepiej kupiE6% coB6% Tektronixa czy Agilenta ale to chyba z=
e20%
3kpln. Taniej bEA%dzie Rigol, ktF3%ry zdaje siEA% jest konstrukcyjnie tym=
20%
samym co tanie produkty Agilenta. Zeby byB3%o jeszcze taniej to poszukaj =

oscyloskopF3%w Owon a za cenEA% ktF3%rB1% podaB3%eB6%  jest GOOD WILL - I=
NSTEK -109620%
zB3% brutto
http://allegro.pl/item1026652513_oscyloskop_cyfrowy_good_will_instek_gds1 =
022_25mhz.html
Oferta wprawdzie z allegro ale to zdaje siEA% sklepik NDN czyli towar20%
sklepowy.
ReasumujB1%c: przy tej cenie albo jesteB6% skazany na jakB1%B6 uBF%ywkEA%
 z allegro20%
albo nowy produkt chiF1%skich marek. UBF%ywka moBF%e ci paB6%E6 i masz w=
yrzucone20%
pieniB1%dze. Ja wziB1%B3bym nF3%wkEA% ze sklepu np ten ostatni bo sprzed=
awcEA%20
obowiB1%zuje rEA%kojmia.

--20%

Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy
Powitanko,

Nie kupuj Insteka, to straszne g#. Pisalem juz o tym szczegolowo.
Wyrzucone pieniadze, wtedy dosyc duze. Mam 806S, moze ten model 1096
jest jakis bardziej dopracowany, ale moj to straszne dziadostwo. Do
cyfrowki, gdzie trzeba badac np. szpilki, to sie nie nadaje.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy

W tym modelu podajB1%, BF%e jest detekcja pikF3%w 10ns. Ale nie we wszyst=
ko co20%
napisane naleBF%y wierzyc :) Ja osobiB6%cie mam TEka TDS1002. Nie jest to=
20%
rewelacja. A mam 1 osobowB1% DG. KtoB6% z porzB1%dniejszej firmy mF3%gB3%
by uznaE6%,20%
BF%e to sprzEA%t hobbystyczny na ktF3%rym nie pracujB1% profesjonaliB6%ci=
2E% A co ma20%
kupiE6% ktoB6% ograniczony budBF%etem do 1kpln i byE6% moBF%e dziaB3%ajB1%
cy raczej20%
hobbystycznie czy przynajmniej poczB1%tkujB1%cy? KupowaE6% starB1% analog=
F3%wkEA%20
BF%eby B3%apaE6% szpilki? CyfrF3%wka nawet byle jaka ma pomiar napiEA%E6=
,20%
czEA%stotliwoB6%ci, analizEA% widma, zapamiEA%tanie sygnaB3%F3w. MoBF%na=
 zobaczyE6% czy20%
zasilanie jest prawidB3%owe i czy transmisja dochodzi, Pojedyncze szpilki=
20%
to jest tylko wB1%ski zakres potrzeb. Jaka by nie byB3%a jest lepsza od20%
typowych przystawek USB czy kitF3%w za 800pln. No chyba ze jakoB6%E620%
wykonania jest tak BF%aB3%osna, BF%e ciB1%gle bEA%dzie siedzieE6% w napra=
wie.

--20%

Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy
by uznaE6%,
Prawie idealnie opisales moje potrzeby, a przynajmniej te o ktF3%rych
wiem.

--
Lukasz Sczygiel

Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy
Powitanko,

Jakis stary analogowy Tek tez to ma.

Buhaha, moj ma... chyba ze 100 probek, moze 1000. Jak pasmo akustyczne,
to juz chyba na sluch lepiej;-)

zapamiętanie sygnałów.

No ma, moj ma 125 k, wiec mocno kombinujac podstawa czasu i wielkoscia
bufora moge zapisac kod karty RFID, albo kawalek RSa. Ale to tylko
dlatego, ze mniej wiecej wiem czego sie spodziewac. Nieznane SPI/I2C to
jakis poczatek moze zlapie. Nie chce dalej pisac, bo cisnienie mi sie
podnosi jak pomysle ile dalem za to g#.
Ogolna zasada, jaka przyjalem, to taka, ze nie stac mnie na tandete,
szczegolnie jesli hobby zbliza sie do biznesu. Kupowac to co
dobra/najlepsze, albo nie kupowac wcale. Warto poczytac naszego
grupowego guru od oscyloskopow Andrzeja Kamienieckiego, wtedy czlowiek
kupujac wie czego oczekiwac, na co zwrocic uwage.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy

TDS 1002 ma 2k prF3%bek do FFT. Przy badaniach  EMC  widziaB3%em na nim20%
prawie wszystko to co na powaBF%nym analizatorze w labie. WystarczaB3%o BF%
eby20%
walczyE6% z emisjB1% harmonicznych u siebie w pracowni a nie caB3%y czas =
w20%
laboratorium gdy licznik bije.
Ale to co 4 lata temu miaB3% sprzEA%t budBF%etowy markowy teraz moBF%e mi=
eE6%20
produkt chiF1%skich firm. Ten ktF3%ry podaB3%em wyBF%ej ma 4k pamiEA%E6 =
i 250 Ms/s.

To moBF%e akurat jest specyfika twojej dziaB3%alnoB6%ci. Od kilkunastu ni=
e20%
potrzebowaB3%em B3%apaE6% sygnatur oscyloskopem. KiedyB6% B3%apaB3%em20%
analogowo/cyfrowym  sygnaB3%y z pilota. Rfid i RS B3%apaB3%em prockiem. W=
 RS20%
wystarczy zobaczyE6% jaki poziom sygnaB3%F3w i prEA%dkoB6%E6 bodowa i  =
wrzuciE6% na20%
PC. A najczEA%B6ciej potrzebujEA% sprawdziE6% czy chodzi kwarc, co jest =
z20%
przetwornicB1%, czasami timingi w ukB3%adach S/H. No i sygnaB3%u analogow=
e bo20%
siedzEA% w pomiarF3%wce.
Pewnie, ze lepiej mieE6% sprzEA%t markowy iBF% niemarkowy. Ale rF3%BFnic=
a miEA%dzyy20%
1k a 3k jest na tyle istotna, BF%e moBF%e byE6% zaporowa. A prF3%bowaE6% =

uruchamiaE6% cyfrF3%wkEA% bez oscyloskopu to jest poraBF%ka. Kupno uBF%yw=
ki20%
analogowej teBF% moim zdaniem to nieporozumienie.

TeBF% sobie ceniEA% uwagi Andrzeja. Jego oceny sB1% wartoB6%ciowe zwB3%as=
zcza w20%
przypadku gdy porF3%wnuje sprzEA%t z podobnej pF3%B3ki cenowej pomagajB1%
c20%
uB6%wiadomiE6% sobie rF3%BFnice w parametrach czEA%sto ukrywane przez ha=
ndlowcF3%w.
Ale jeB6%li chodzi o segment "niskobudBF%etowy" to sam pamiEA%tam, BF%e n=
ie20%
znEA%caB3% siEA% specjalnie nad tymi produktami uB6%wiadamiaB3% jedynie i=
ch20%
ograniczenia.

--20%

Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy

Sam co i raz się przekonuję że amatora też nie stać na kupowanie tego co
najtańsze. Warto zebrać trochę więcej gotówki, a przed zakupem poświęcić
trochę czasu na rozeznanie się w co warto zainwestować.
Hobbysta raczej nie kupi sprzętu z wyższej półki, ale i na niskiej można
znaleźć urządzenia o całkiem niezłych parametrach.

j.

Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy

Obawiam sie ze nie stac cie na najlepszy oscyloskop.
I znow wracamy do kompromisow.

J.

Re: oscyloskop - jaki wybraĂŚ pierwszy

Ha, jaki to jest najlepszy?
Odpalcie YT i pooglądajcie filmy. Dosłownie paranoja z tymi oscylkami.
Wydawało mi się że wiem jaki chcę, ale po organoleptycznym testowaniu...
nic juĹź nie wiem.
Kurde, właśnie doszło do mnie że to chyba nawet nie jest kwestia ceny :(

Miłego.
Irek.N.

Re: oscyloskop - jaki wybra? pierwszy

Dla naszego dylematu chyba jednak jest.
Moze zlego slowa uzylem .. ale ile kosztuje nadrozszy oscyloskop ?
50 czy 100 k$ ?

J.

Re: oscyloskop - jaki wybra? pierwszy

bez przesady, tyle to wystarczy na sondę.
To są kwoty powyżej 100 tysięcy, ale Euro. I to w wersji podstawowej.
Tyle że mowa o paśmie ponad 30 GHz, próbkowaniu RT 80 GS/s i rekordzie 2G. Grubo
ponad potrzeby i nawet możliwości wykorzystania przez większość.

Andrzej Kamieniecki