Oscyloskop do 150MHz - gdzie można kupić?

Witam,

Póki co chciałem się zorientować, jak wyglądają ceny oscyloskopów, o paśmie przenoszenia 150MHz. Interesuje mnie najprostszy stacjonarny oscyloskop analogowy, który potrafił by pokazać sygnał o takiej częstotliwości, bez żadnych wskaźników ekranowych, automatycznego ustawiania, itp. (ale taki, by spokojnie zmieścił mi się na biurku:)

Czy ktoś mógłby mi podać namiary na firmę, gdzie mógłbym coś takiego kupić? Oscyloskop może być używany, ale musi być w bardzo dobrym stanie.

Przeglądałem oferty kilku firm, ale w zasadzie to nic nie znalazłem. Dla przykładu w Cyfronice jest oscyloskop 200MHz (mnie w zasadzie interesuje 150MHz):

kosztuje 9600zł (2000 Euro), co jest dla mnie zbyt dużo, ale też oscyloskop ma wiele wodotrysków, które są mi zbędne. Dlatego liczę, że można dostać o wiele tańszy oscyloskop, bez "bajerów".

Reply to
Dykus

Użytkownik "Dykus" snipped-for-privacy@poczta.fm napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.fm...

Witam W tej chwili na allegro widziałem polski os710 on chodzi spokojnie do 150Mhz,piętą achillesową jest wyzwalanie a raczej brak-jest synchronizacja,

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

Jak kiedyś wybierałem oscyloskop to wyszedł mi HAMEG 1507 - analogowo/cyfrowy 150 MHz (na

podają 6800zł).

Niestety ma trochę bajerów, ale jestem w miarę zadowolony. Jako cyfrowy jest taki sobie - max 200Msps - czyli nie za bardzo 150 MHz. W trybie analogowym do 50ns/dz (x10 - do 5ns/dz).

Piotr

Reply to
Piotr

Użytkownik "Dykus" snipped-for-privacy@poczta.fm napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.fm...

Raczej zapomnij o braku "wodotrysków". One niewiele kosztują w całej cenie. "Bajery" GOS-6200 są prawie żadne.

Zobacz bajery najtańszego i najdroższego Tektronixa 200MHz

Ty chcesz bardzo dobry oscyloskop. >10MHz to już bardzo dobry (czytaj drogi) oscyloskop Lampowe starocie 150MHz będą dziś złomem, a ponadto zajmą całe biurko

150MHz jest pasmem jak "pięść do nosa". Co ty chcesz oglądać? Pośrednią 30MHz z telewizora ??? Dobrze poczytaj jak w reklamówkach definiuje się pasmo i zauważ, że nie we wszystkich takie samo oznacza te same właściwości eksploatacyjne. Zastanów się dobrze czy czasem 60MHz Tek TDS1002 ci nie wystarczy!

Raczej szykuj kasę (liczoną w tys. USD) na pełnosprawny oscyloskop niż setki PLN na jakiś złom, który i tak będziesz musiał zmienić na dobry. To chyba najtańsze zdatne do użytku: GDS 820S Oscyloskop Cyfrowy, 150 MHz, 2 kanały, ekran monochromatyczny LCD (matryca TFT),

100 MS/s / kanał, pamięć 125 kB / kanał, pomiary automatyczne, kursory, zaawansowane tryby wyzwalania (możliwość wyzwalania dowolnym numerem linii TV), 4 tryby archiwizacji przebiegów, funkcja GO/NOGO (maski), pamięć ustawień i przebiegów, FFT, USB, RS-232C, port drukarkowy w standardzie, GPIB - opcja. 3900,00 zł netto

Jeśli potrzebujesz rzadko, to pożycz na kilka dni np. u dealera TEka (TESPOL)
czasami miewają w dobrych cenach nieużywane, pokazowe oscyloskopy.

Reply to
SP9LWH

Hm, moze zle kojarze - ale czy on nie wymaga metra wolnego na biurku i kulturysty do przenoszenia ?

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@autorom.pl napisał w wiadomości news:c5k304$agp$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

[ciap]

Tak tylko dla porównania. Dobry i nowy TDS6804B z pasmem 8GHz kosztuje wg. cennika niecałe 79 tys. euro.

:-)

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Witam Zaznaczam że nie mam żadnego związku z aukcją,ale chwale polską myśl techniczną:) No nie jest to sprzęt malutki;)

Masa 14.3kg, długość 600mm wysokość 335mm szerokość 220mm Za tą cenę to najlepszy sprzęt dostępny, lampa z układem wzmacniaczy dociąga do 200MHz. pojemność wejściowa 13pF, uważam że pan Rydzewski który ten oscyloskop skonstruował jak na wczesne lata 70 kiedy powstawał zrobił wspaniały kawał dobrej roboty. Zresztą zaprojektował on wszystkie OSy Od dłuższego czasu używam go i jedyny kłopot jest z polskimi PR, które trzeba przesmarować.

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

Użytkownik "Andrzej Kamieniecki" < snipped-for-privacy@tespol.com.pl>

napisał w wiadomości news:c5kceu$gq4$ snipped-for-privacy@absinth.dialog.net.pl...

Kto w Polsce taki ma ??? Które polskie laboratorium może nim zarobić ?

Ja autorowi wątku sugerowałem wybór wśród Tektronixów reklamowanych jako tanie lub o bardzo dobrym stosunku ceny do możliwości. Pasmo 200MHz to "dolna półka" Teka:-)

A "macałem" różne oscyloskopy i tylko wg mnie Tek ma dobry stosunek ceny do możliwości.

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@autorom.pl napisał w wiadomości news:c5lf7u$3af$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Oj mają, mają. Wcześniejszym modelem TDS6k nawet miałem okazję trochę pomierzyć.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Użytkownik "Andrzej Kamieniecki" < snipped-for-privacy@tespol.com.pl>

napisał w wiadomości news:c5lhec$nps$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

a macie w Tespolu jakis ciut tanszy sprzet uzywany po jakichs demonstracjach testach itp ?

Reply to
Andy

Witam,

Dziękuję wszystkim, za zainteresowanie się tematem.

Dnia 04-04-14 (środa) o 21:21, 'SP9LWH' napisał(a):

Hmm, a myślałem, że trochę na tym zaoszczędzę, bo są mi zbędne... :(

Przy poszukiwaniach na tę firmę nawet nie zaglądałem... :)

Co to znaczy bardzo dobry? Częstotliwość sygnałów wejściocych to nie jedyny parametr, choć pewnie najtrudniejszy do opanowania.

Chciałbym na oscyloskopie móc obejrzeć przebieg (np. sinusoidę) o częstotliwości 150MHz, na tyle ją rozciągnąć na ekranie, by móc dopatrzeć się zniekształceń, czyli powiedzmy na tyle, by na ekranie były 2-3 okresy, napięcie powiedzmy 100-500mV i by przebieg był czysty, tzn. np. nie zaszumiony, rozmazany, itp. Nie wiem jak zachowuje się oscyloskop przy takich częstotliwościach, bo nigdy takiego nie dotykałem. :) Z resztą sam mam niewielkie pojęcie o oscyloskopach, pracowałem tylko na laboratoriach na takich 20-50MHz i dla pasma akustycznego, czy kilku MHz są doskonałe, ale mnie chodzi o większe częstotliwości i zapewne np. na takim 50MHz to nie zobaczę wiele...

Nie wszyscy producenci opisują wszystko dokładnie - wiadomo, że im więcej danych ukryje, tym większa szansa, że ktoś się nabierze, ale poszukam. Tak jak pisałem, nie znam się na parametrach oscyloskopów i dla mnie oscyloskop 50MHz to taki, którego pasmo dla sygnałów wejściowych kończy się na 50MHz (-3dB) i podstawa czasu umożliwia dostateczne rozciągnięcie sygnału 50MHz na ekranie. A może jest inaczej i faktycznie, na oscyloskopie 50MHz uda mi się obejrzeć np. 100MHz - kiedyś czytałem, że ktoś oglądał (na Allegro;), tylko co to znaczy: "oglądał" - czy widać wtedy biały prostokąt, czy faktycznie można dojrzeć przebieg - np. sinusoidę (pomijając charakterystykę częstotliwościową obwodów wejściowych)...?

Jeśli mi nie starczy na "wymarzony", to kupię tańszy - 50, 30, czy nawet

20MHz...

Faktycznie, stosunkowo tani, tylko dlaczego taki tani? Coś w tym zapewne jest, tylko ja nie znam się na tyle, by to powiedzieć... Jakoś tak, mimo wszystko wolałbym analogowy. :)

Chciałbym jednak coś, co by cały czas stało na biurku i spokojnie mógłbym z tego korzystać.

Reply to
Dykus

Użytkownik "Andy" snipped-for-privacy@ceti.pl napisał w wiadomości news:c5ltm5$bus$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl... [ciap]

czasami tak. Ale to już nie na grupę, dzwoń, pytaj. Poza tym ja się sprzedażą nie zajmuję, więc nie jestem na bieżąco z takimi okazjami. Teraz jest jakaś akcja z wymianą starych na nowe ale to też nie na grupę, zobacz na www.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Użytkownik "Dykus" snipped-for-privacy@poczta.fm napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.fm... [ciap]

no nie wiem, nie wiem... :-)

Udać się uda tylko raz będzie to sygnał mocno stłumiony przez wejście a dwa to trigger może nie nadążyć i obraz będzie niestabilny. Poza pasmem oscyloskopu patrz na pasmo układów wyzwalania, bo nie zawsze są takie same. Choć w przypadku takich wzglednie małych częstotliwości jak

200MHz będą równe. Z pasmem oscyloskopów różnie bywa, ale najczęściej jest spory zapas zależny od konkretnej sztuki. Dla przykładu pasmo przypadkowych sztuk z magazynu: TDS1k katalogowo 60MHz a było 70MHZ, TDS3k katalogowo 300MHz a z pomiarów 400MHz, TDS5k katalogowo 1GHz a spadek 3dB miał dopiero w okolicy 2GHz.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

A to przepraszam. Pamietam kiedys jak mi znajomy pozyczyl szybki polski oscyloskop ... lampowy chyba jeszcze. Swoj rozmiar i mase mial, ale wreszcie zobaczylem co ukladowi dolega..

Jak już będziesz miał oscyloskop, po pewnym czasie z łezką w oku będziesz wspominał ten swój post :-)

Okaże się bowiem, że prawie nigdy nie oglądasz sinusoid o częstotliwościach ponadakustycznych, a dobre parametry oscyloskopu potrzebne są przede wszystkim do oglądania zboczy sygnału, szpilek, dziwnych zakłócających modulacji, pojedyńczych zdarzeń (zaników sygnału) itp. Przy tym potrzebna jest mała pojemność wejściowa sond, a bajer pt. "zatrzymanie obrazu" jest super i bez niego nie można się właściwie obejść.

Pozdrowienia Roman

Reply to
Roman

Użytkownik "Dykus" snipped-for-privacy@poczta.fm napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.fm...

Ostudzę Twój zapał. Analogowych od dawna się nie robi. Te co były nie pozwolą Ci na ocenę zniekształceń, więc o nich nie myśl Tobie byłby potrzebny oscyloskop co najmniej 1GHz 1TS/s do takiej analizy

Oceńmy dzisiejsze: Najtańszy zdatny do użytku TDS 2022 200MHz 2GS/s (o aktualną cenę pytaj dealera) Dla czasu 20ns (3 okresy) będziesz miał 40 próbek Jeśli 13 próbkami na okres spodziewasz się zauważyć małe zniekształcenia (a nie odróżnić sinusoidę od trójkąta czy trapezu) to masz marne szanse Co prawda ten oscyloskop ma "bajery" (uśrednianie) i dla stabilnego przebiegu okresowego taki pomiar jest możliwy i całkiem dokładny.

O tanim GOS-6200 , GDS 820S zapomnij , bo sobie z tym nie poradzą -za mało próbek Ich pasmo przenoszenia odfiltruje wyższe harmoniczne, czyli zniekształcenia

Zobacz jaką dawny analogowy 150MHz miał najmniejszą podstawę czasu . Zauważysz, że przy częstotliwości granicznej obserwowało się ze 20 okresów bez mnożnika podstawy czasu x10 Pasmo przenoszenia rzadko było większe od znamionowego Prawie wszystkie Tektronixy mają szersze pasmo niż obiecywane.

Jeśli oscyloskop nie zarobi na siebie w rozsądnym czasie nie kupuj go, chyba, że masz zbędną forsę, albo sponsora i chcesz go mieć.

Reply to
SP9LWH

W mojej poprzedniej pracy miałem taki jeden na stanie :). Więc nie ma problemu bo i w Polsce mają. Pozdrawiam: Andrzej

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@autorom.pl napisał w wiadomości news:c5lf7u$3af$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Andrzej

Użytkownik "Andrzej" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:c5md7t$5kh$ snipped-for-privacy@korweta.task.gda.pl...

Dziwne, bo TDS6804 dopiero wyprodukowali i jeszcze nie sprzedali ani sztuki :-)) Hm, chyba że pracowałeś w firmie Tektronix.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@autorom.pl napisał w wiadomości news:c5mbvc$pls$ snipped-for-privacy@news.onet.pl... [ciap]

Zwłaszcza cyfrowe. Ta sam płyta obsługuje kilka modeli o różnym paśmie. Jakie ono jest decydują współczynniki filtru cyfrowego za przetwornikiem AC, które zależą od firmware'u. Raz przez pomyłkę przeprogramowałem któryś z TDS500 z 500MHz na 1GHz. Zgłaszał się jako inny model i jak można było sprawdzić pasmo faktycznie mu się zmieniło, choć sprzętowo nic się nie zmieniło przecież. Dzielniki wejściowe też często bywają te same w różnych modelach. Kupujac oscyloskop płacisz za pewną funkcjonalność, którą prościej jest uzyskać programujac odpowiednio tą samą płytę.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Witam,

Dnia 04-04-15 (czwartek) o 18:07, 'SP9LWH' napisał(a):

Czyli kubeł zimnej wody... W takim razie zmieniam plany i poszukam tanich oscyloskopów 50MHz, przynajmniej sygnały kilkunastu MHz będę mógł sobie pooglądać... :)

Faktycznie, o tym zapomniałem. :(

Będę musiał sprawdzić, jak zachowa się oscyloskop 20MHz, gdy podam mu sygnał np. 50MHz. Obraz może nie być stabilny, widziałem gdzieś (tak mi się kojarzy, może się mylę), że w jakimś oscyloskopie (nie za drogim) zewnętrzne wejście podstawy czasu miało większy zakres częstotliwości, niż kanały wejściowe A i B. To pewnie by oglądać sygnały o częstotliwości większej, niż pasmo pracy, czy tak? Zakładam, że można podać z zewnątrz np. sinusoidę i nie trzeba piły... :)

Oscyloskop na siebie nie zarobi, bo nie prowadzę żadnego serwisu (przynajmniej na razie;), myślałem, że kupię coś taniego i zdolnego do pracy przy w.cz. w ramach majsterkowania...

Reply to
Dykus