Oscylek RIGOL-a

No właśnie, nie sądziłem że to kiedykolwiek napiszę, ale prze
szła mi
ochota na Tek-a. Zwyczajnie nie mają niczego fajnego w ofercie, od lat.
..

Agilent, niby fajny, ale jakoś nie przyzwyczaję się chyba do menu.

Zresztą potrzeby jak gdyby ostatnio marnieją, branża mi się najwy
raźniej
zmienia.

Pomyślałem, że może ktoś bawił się Rigolem serii DS2k bąd
ź DS4k, bawił
się ktoś?
Na prezentacjach wyglądają fajnie, tylko ceny jakieś tajne, ile tot
kosztuje (wszędzie cena na zapytanie, a jest sobota... hmm...)

Irek.N.

Re: Oscylek RIGOL-a

Nie w PL, ale możesz się zorientować w cenach na
http://www.rigolna.com/products/digital-oscilloscopes/
Na EEVblog.com kilka dni temu Dave wrzucił teardown DS2000, i trzeba
przyznać że wygląda na zrobiony bardzo porządnie. Widzę że na forum
dzielą się opiniami na temat tych oscyloskopów, więc może znajdziesz coś
ciekawego.

pzdr.
j.

Re: Oscylek RIGOL-a

Dlaczego nie? Jest naprawdę intuicyjne... daj sobie trochę czasu!

Re: Oscylek RIGOL-a

Na intuicyjne menu nie musisz "dawać sobie czasu".

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Ależ musisz, jak przywykłeś do jakiejś pokraki z Tektronixa...

Re: Oscylek RIGOL-a
u.

Podchodziłem już 2 razy... bez pozytywnych objawów niestety.
Ja wiem, że to tylko kwestia czasu i przymusu, ale jak ktoś się na

analogu wychował, to niestety Tek-owe jest rozsądniejsze.

Miłego.
Irek.N.

Re: Oscylek RIGOL-a

Ja się na analogu wychowałem i dla mnie Agilentowe jest rozsądniejsze.

Re: Oscylek RIGOL-a

A moglibyście tak przy okazji opowiedzieć coś czym to się różni w
praktyce? Bardzo mnie to ciekawi. Tektronixy znam, natomiast z
Agilentami nigdy nie miałem do czynienia i z ciekawości bym się
dowiedział, co można zrobić innego ;).

  Konop

Re: Oscylek RIGOL-a
ni w

Na eevblog gość prezentuje agilenta (seria 3k oraz 2k). Myślę, ż
e jak
zwrócisz uwagę gdzie co się znajduje w menu, będziesz wiedział
co mi nie
odpowiada (piszesz, że stajnię Tek-a znasz).
Pszemol musiał się na HP-ku wychować, tylko wtedy agilent będzie
dla
niego natywny. :)
Żeby nie było - nic w tym złego, różnorodność jest potrzebn
a i gdyby nie
to, że jestem leniwy, pewnie zmusił bym się do dłuższego "uczen
ia"
obsługi agilenta, być może z pozytywnym skutkiem.

Miłego.
Irek.N.

Re: Oscylek RIGOL-a

Sorki, ale na AGH nie mieli Agilentów w latach 1990-tych...

Dla mnie jest niemożliwe do zrozumienia ile tej "nauki" jest
przy oscyloskopie - masz podstawę czasu do poziomu, wzmacniacz
sygnału do regulacji pionu i wyzwalanie (trigger) w kilku wersjach.
Gdzie tu jakaś filozofia jest? Dzień dwa i już znasz inny oscyloskop...
Przynajmniej w zakresie najczęściej używanych codziennie funkcji.
Resztę, jakieś transformaty fouriera, dekodery znaków z RS232
czy też wyzwalanie sygnałem chrominancji sygnału PAL doczytasz
sobie później :-) Naprawdę nie taki diabeł straszny jak go malują.
A cyfrowe oscyloskopy Agilenta mają naprawdę intuicyjną obsługę
bez jakichś okienek - mega zoom jest wkomponowany w podstawę
czasu: po załapaniu "stopklatki" możesz rozciągnąć sygnał w poziomie
aż do momentu na który Ci zakres pamięci próbek na to pozwoli.
To jest ficzerek którego nie ma w Tektronixach i zawsze mi go brakuje
jak się na jakiegoś Teca przesiadam ze swojego Agilenta.

Re: Oscylek RIGOL-a

Tia, a Agilent to zawsze był Agilent, prawda?

kop...

No właśnie, zależy co rozumiesz pod pojęciem umiem obsługiwać
.
Jak czytam CV przykładowo, to wszyscy znają się na komputerach, off
ice w
małym palcu i Bóg wie co jeszcze, a później wychodzi na to, że
DHCP to
jakieś szarlatańskie coś...ale nie wiadomo co, było Panie na wykł
adach,
ale nie pamiętam. Pytanie o szablon word-a często kończy się - "a
 to się
tak da"?

ją.

Ale wypada wiedzieć w jakim trybie akwizycji oscylek pracuje, jak
zarządza pamięcią (choćby Agilentowa segmentacja się kłania),
 jak
włączyć linie kanałów cyfrowy i jak je ponazywać, że o pouk
ładaniu nie
wspomnę (inaczej kurwica jąder gwarantowana ;) ).

 poziomie

Znaczy w cyfrowym Tek-u nie masz podwójnej podstawy czasu? O jakim
modelu piszesz?

Miłego.
Irek.N.

Re: Oscylek RIGOL-a

Wcześniej był HP. Ale i tak wszyscy mieli przecież w Polsce Tectronixy.

Ja widzę inną sprawę u młodych ludzi wychodzących z uczelni:
oni po prostu nie umieją ustawić sobie ŻADNEGO oscyloskopu.
Oni nie rozumieją jak oscyloskop działa i co można od tego
urządzenia wymagać. I często właśnie niezaradność swoją tłumaczą
tym, że w szkole mieli inny... I to mnie śmieszy. Bo jak dziewczyna
kręci gałkami bez sensu i nie wie co się dzieje na ekranie to nie jest
to żadne "w szkole mieli inny" tylko że ona nie rozumie co się dzieje.

No ale przecież to jest do poszukania i wyeksperymentowania
w dowolnym oscyloskopie - jest chyba gdzieś guzik "LABEL"?

Co do trybu zarządzania pamięcią - to są zaawansowane rzeczy
które mogą się przydać w rzadkich sytuacjach - ja mam problem
z ludźmi którzy nie potrafią powiększyć sobie obrazu w pionie
drugą co do wielkości gałką na panelu oscyloskopu i tłumaczą
że w Tectronixie było "inaczej"... :-))

Nie powiem Ci teraz bo miałem z nim do czynienia u klienta.

Site Timeline