Oprogramowanie na PC do RIGOLA 1052E - pytanie

(ciąg dalszy walki Rigol vs Owon) ;

czy soft do Rigola ma może funkcję "podglądu na żywo" z oscyloskopu ?
Znaczy, coby zamiast na ten g..y ekranik patrzeć sobie na ekran PC ?

Ściągnąłem sobie ten soft, i generalnie wygląda lepiej niż OWONowy,
ale tego o co pytam oczywiście nie sprawdzę bez urządzenia...

Hm ?

Re: Oprogramowanie na PC do RIGOLA 1052E - pytanie

Taki podgląd "na żywo" jest możliwy, jednak ma on dość małe odświeżanie
oraz nadal jest w okienku o rozdzielczości ekranu oscyloskopu. Można
zrzucić wynik na wykres o większej rozdzielczości, jednak nie na żywo
tylko po kliknięciu.

Co być może ciekawe - protokół komunikacyjny jest dość prosty i można
taki soft zrobić samemu, korzystając np. z LabVIEW (i uzyskać podgląd na
żywo na większym ekranie), ale nie wiem czy uzyskana prędkość byłaby
wystarczająca, aby uzyskać dobrą częstotliwość odświeżania. No i jest z
tym trochę zabawy, bo oscyloskop wysyła wartości bezpośrednio z
przetwornika, trzeba to jeszcze ręcznie przeliczać w zależności od
ustawień, które trzeba też pobrać.

NukeDMAn

Re: Oprogramowanie na PC do RIGOLA 1052E - pytanie

Powiem tak soft robiacy oscyloskop z karty dzwiekowej jest o niebo lepszy.

Site Timeline