Opłacalność świecenia: żarówki vs. świetló wki? - Page 4

Re: Opłacalnośćświecenia: żarówki vs. świetlówki?
Widzisz tam energooszczędność bo ja nie. Pozasłaniane, ledwo to świeci a prądu
bierze normalnie. Może to i jakoś wygląda. Zależy co się komu podoba.

Re: Opłacalnośćświecenia: żarówki vs. ś wietlówki?

(ciap)
prądu
Mi tylko o "salonowe" zastosowanie chodziło ....

Włodek

Re: Opłacalnośćświecenia: żarówki vs. świetlówki?

"Podświetlenia architektoniczne" to nie to samo co "oświetlenie ogólne".
Jest coś takiego jak oprawa oświetlenia pośredniego, ale to nie działa tak jak
na fotografii.
pzdr., PB

Re: Opłacalnośćświecenia: żarówki vs. świetlówki?
nie
niejednym
Wyobrażasz sobie salę balową w odrestaurowanym pałacu oświetloną oprawami
przemysłowymi wiszącymi na łańcuszkach. Bo ja jakoś nie mogę sobie tego
wyobrazić. Konserwator zabytków też sobie tego nie wyobrazi.

Re: Opłacalnośćświecenia: żarówki vs. świetlówki?

Ale przeciez tego nie proponuje.

Moze jakis pseudozyrandol z rur umieszczonych stozkowo.

Moze cos takiego
http://www.springer.home.pl/lunatic//wisz/pages/arsenele.htm
http://www.springer.home.pl/lunatic//wisz/pages/fenice_ve.htm
Nawet jesli sa na zarowki, to na rury tez by sie zmiescily.

http://www.targetti.com.pl/download/programy.htm
moze taki krag na suficie jak proponuje MLE, albo konstrukcja
zblizonego Louis Poulsen - choc to raczej do nowoczesnych wnetrz

A moze nie od gory tylko na scianach
http://www.springer.home.pl/lunatic//wisz/pages/turner2.htm
http://www.springer.home.pl/lunatic//wisz/pages/dna%20chandalier%2002.htm
 - to juz pasuje do wszystkiego :-)

A moze i przemyslowe ? Taka "swietlista krate" jak w supermarketach
zainstalowac. Jesli nie ma jakiegos ciekawego fresku na suficie, to po
co tam patrzec ? :-)

J.

P.S. http://www.springer.home.pl/lunatic//wisz/pages/e61.htm
Cos podobnego mozna by i na rurach - tzn rury w srodku i na to taki
bulbiasty klosz .. ale .. czyzby jednak z natury kule byly ladniejsze
niz prostokaty ?

Re: Opłacalnośćświecenia: żarówki vs. świetlówki?
Mnie by się nie chciało szukać w internecie obrazków żeby pokazać że różni
ludzie mają rożny gust. O gustach się przecież nie dyskutują. Są sytuacje że
świetlówki się sprawdzają. Nikt normalny na hali fabrycznej nie założy
świetlówek kompaktowych bo liniowe biją je na głowę wszystkimi parametrami. Po
prostu w tej chwili są najlepsze i już. Nikt Ci nie zabroni założenia
świetlistej kraty w dużym pokoju bo to wolny kraj.

Re: Opłacalnośćświecenia: żarówki vs. św ietlówki?

Ale my nie o tym czy sie sprawdzaja, tylko czy sa inne oprawy niz
"zwykle przemyslowe".
Sam z ciekawosci sprawdzilem czy sa .. na razie kiepsko.
A przeciez to juz powoli decyzja na przyszlosc czy w pokoju wiercic
dziure na srodku czy dwie w odpowiednim rozstawie :-)

Naprawde ?

Za to przez dlugie lata hale oswietlaly rteciowki, mimo ze
parametry maja gorsze od rur.

Za jasno by bylo .. ale swoja droga ciekaw jestem jaki bylby efekt
estetyczny, i czy naprawde wiele osob by uznalo ze "biuro sobie z
domu zrobil" :-)

Tak czy inaczej - ty twierdzisz ze rury sie nie wszedzie nadaja, to
ja sie dopytuje czy to opinia bardzo subiektywna :-)

J.

Re: Opłacalnośćświecenia: żarówki vs. świetlówki?
Oczywiście ze subiektywna. U siebie w mieszkaniu nie widzę możliwości
zainstalowania zwykłych świetlówek w pokojach ze względów estetycznych. Pod
względem technicznym nie ma żadnych przeciwwskazań. Użycie opraw zasłaniających
świetlówkę mija się z celem. Idea oszczędności nie polega na tym że źródło
pobiera mało prądu. A na tym że daje dużo światła pobierając mało prądu.

Re: Opłacalnośćświecenia: żarówki vs. świetlówki?
nie
niejednym
I co radzisz? Może żebym flexem skrócił oprawy?

Re: Opłacalność świecenia: żarówki vs. świetl ówki?

Niedawno badali to na Discovery pogromcy mitF3%w. Im wyszB3%o BF%e
energooszczEA%dna zaczyna oszczEA%dzaE6% przy zapaleniu na ponad 0,3s,
natomiast jarzeniF3%wka po ponad 2s. BzdurB1% jest wiEA%c, BF%e BF%arF3%wka
energooszczEA%dna pobiera duBF%o wiEA%kszy prB1%d przy starcie. MoBF%e i ta=
byB3%o w modelach sprzed 15 lat.
JeB6%li chodzi o iloB6%E6 wB3%B1czeF1%/wyB3%B1czeF1% jest ona ograniczon=
a i z tego
wzglEA%du nie zaleca siEA% uBF%ywania ich w B3%azienkach, na klatkach
schodowych itd. Aczkolwiek coraz wiEA%cej producentF3%w oferuje do tych
celF3%w specjalne wersje bardziej odporne na wB3%B1czenie/wyB3%B1czanie(n=
p.
Govena Unlimited)

Re: Opłacalność świecenia: żaró wki vs. świetlówki?
Witam

Właśnie od kilku miesięcy testuję jedną z nich w wersji ściemnianej i
bardzo ładnie się sprawuje jedyną wadą przynajmniej dla mnie to przy
minimalnym strumieniu światła jest barwa wpadająca w zimno białą.

Pozdrawiam
WojtasW

Re: Opłacalność świecenia: żarówki vs. świetlówki?

Ładnie się sprawuje... Barwa wpadająca w zimno białą... To ja już bym
wolał ściemniać przez owinięcie lampy gazetą. Bo chyba głównie po to
się stosuje ściemniacze, by uzyskać cieplejszą barwę światła, a nie
jakąś słabą trupią poświatę.

Chociaż kilka lat temu próbowano propagować ściemniacze jako metodę
oczczędzania prądu. Nikt z "doradców energetycznych" nie przejmował
się tym, że taka ściemniona żarówka ma kilkakrotnie gorszą sprawność,
bo ważne było tylko to, że mniej prądu z elektrowni popłynie.
Podejrzewam zresztą, że oni takich rzeczy w ogóle nie byli w stanie
zrozumieć. Dzisiaj chcą natomiast (to może są ci sami), abyśmy mieli
więcej niż ileśtam lumenów z wata. Ale samych watów możemy mieć ile
chcemy.

Wiadomo przynajmniej jaką sprawność ma taka ściemniona świetlówka?
Bo może też ma tych lumenów za mało i powinna mieć etykietkę, że
"nie nadaje się do oświetlenia pomieszczeń domowych"?

Szklana pogoda
Szyby niebieskie do telewizorów
Re: Opłacalność świecenia: żarówki vs. świ etlówki?
W wiadomości

Przejrzałem ich katalog i nie zuważyłem "ściemnialnych" świetlówek z
trzonkiem E14, a takimi byłbym zainteresowany. Widziałem te świetlówki w
Castoramie i sprawdzę czy rzeczywiście takich nie ma.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Nie ma i nie bEA%dzie. Do takiego trzonka nie zmieB6%ci siEA% elektronika

Re: Opłacalność świecenia: żarówki vs. świetlówki?

Pozostaje użycie właściwego ściemniacza, o ile chodzi o jakąś oprawę
stałą. Takowe ściemniacze nadające się do każdej kompaktówki produkuje
jakaś firma z Torunia.
--
Pozdrawiam    Bad Worm    badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Opłacalność świecenia: żaró wki vs. świetlówki?

Nie byłbym taki pewny co do tego ściemniacza. Są dwa rodzaje
ściemnianych świetlówek, te z elektroniką pozwalająca regulować ich
jasność zwykłym włącznikiem ściennym i te nieco tańsze które dają się
ściemniać dedykowanym ściemniaczem.

Re: Opłacalność świecenia: żarówki vs. świ etlówki?
W wiadomości

Jest jeszcze trzeci. Jeden z rodzajów wspomnianej wcześniej firmy
Govena, które dają się ściemniać _dowolnym_ ściemniaczem, a nie
dedykowanym

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

sB1% trzy modele B6%ciemniane
Govena Dimm - ktF3%rB1% moBF%na B6%ciemniaE6% kaBF%dym B6%ciemniaczem
Govela Switch, ktF3%rB1% B6%ciemnia siEA% tradycyjnym wB3%B1cznikiem
Govena Aslo - sterowana z pilota radiowego

+ standardowe nieB6%ciemniane B6%wietlF3%wki

Re: Opłacalność świecenia: żarówki vs. świ etlówki?
W wiadomości

Właśnie te miałem na myśli.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Wszystkie te po trzy złote z biedronek są ściemniane. Piszą na nich,
że świeci jak setka, a ledwo co przy nich widać. Ściema na maksa.