Ograniczenie prądowe do zasilacza impulsowego na LM2576

Witam!

Buduję zasilacz laboratoryjny na LM2576 i chciałbym do niego zamontować ograniczenie prądowe. Na podstawie znalezionych schematów w internecie zaprojektowałem takie coś:

Czy ten układ będzie działał poprawnie szczególnie przy niższych napięciach na wyjściu? (1,8V - 5V)? Czy są jakieś inne sposoby na proste ograniczenie prądowe do zasilaczy? - zależy mi na tym aby rezystor pomiarowy znajdował się na masie układu.

Z góry dziękuję za pomoc

Reply to
gonzo_102

Trochę niezgodne z filozofią zasilacza impulsowego. Ograniczenie prądowe powinno wpływać na współczynnik wypełnienia.

Układ, który zaprojektowałeś ma szanse działać jeśli dobrze dobierzesz wzmacniacz. Powinien prawidłowo pracować przy napięciu wejściowym na poziomie masy. Jeśli znajdziesz wzmacniacz prawidłowo pracujący przy wymaganym napięciu wyjściowym, które jest zasilaniem wzmacniacza to będzie. Tranzystor bipolarny byłby lepszy bo wymaga mniejszego napięcia polaryzującego.

Reply to
Bogdan G

Użytkownik "gonzo_102" <gonzo snipped-for-privacy@WYTNIJ.TO.o2.WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości news:dzfis9xjntww$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Nie lepiej dać tam mosfeta N - dodatnie napięcie przecież masz dostępne ? Będzie wtedy działać przy dowolnych napięciach na wyjściu, o ile tylko wzmacniacz zasilisz z odpowiedniego miejsca. Oczywiście przy takiej koncepcji tranzystor będzie się nieźle smażył przy załączonym ograniczeniu.

e.

Reply to
entroper

Dnia Fri, 14 Sep 2007 15:04:39 +0200, Bogdan G napisał(a):

hm... a czy istnieje jakiś gotowy scalak do sterowania takiej przetwornicy? przeczytałem że można to zrobić na MC34063 jednak nigdzie nie mogę znaleść odpowiedniego schematu - wszystkie przedstawiają zwykłe przetwornice bez ograniczenia prądowego na którym mi najbardziej zależy.

Reply to
gonzo_102

Dajesz analogiczny układ jaki pokazałeś, ale zwiekszenie prądu ma zwiekszać napiecie na wyjściu opampa. Sygnał z niego przez diodę (+ ew. rezystor) podajesz na wejscie feedback układu przetwornicy. Przy wzroscie prądu reaguje tak samo jak przy wzroście napięcia - zmniejsza wypełnienie. Wzmacniacz zasilasz sprzed regulatora impulsowego. Jeśli to napiecie jest za duże to dokładasz stabilizator liniowy. Oczywiście opamp musi poprawnie pracować przy zerowych napięciach wejściowych. Zamiast zwykłego wzmacniacza możesz zastosować specjalny, wieszany na plusie, do pomiaru prądu.

Reply to
Bogdan G