ogniwo słoneczne

Witam !

Zakupiłem w celach edukacyjnych ogniwo słoneczne o wymiarach 120x110 m. Nie wiem w jakiej jest ono wykonane technologii (gruba szyba pokryta cienką jednolitą warstwą krzemu) Ma ono napięcie w zależności od oświetlenia 3.3 - 4.5 V. Producent określa maksymalny prąd zwarciowy na 280 mA. Po wystawieniu ogniwa na zewnątrz w pochmurny dzień mogę uzyskać z niego około 10 mA przy 3.6V. Wiem, że wartości katalogowe można osiągnąć jedynie na równiku w pełnym słońcu. Czy jednak to co uzyskałem to są wartości typowe, czy ogniowo które posiadam ma kiepskie parametry ?

Paweł

Użytkownik "Paweł" snipped-for-privacy@elsat.com.pl> napisał w wiadomości news:14828-1066220427@213.17.228.73...

jakich wymiarach? gdzie takie cudo kupiles?

Reply to
RavSaint

Pomyłka. Wymiary to 120x110 mm.

wiec odpowiem tak, takie ogniwo to w sumie normalna sprawa, dokaldnie tyle to standard.

Reply to
RavSaint

Moim zdaniem to dużo. Z ogniw jakie ja miałem okazję kupić prąd 10-20mA można było osiągnąć na słońcu, a w pochmurny dzień 2-3 mA. Zbyszek

Reply to
Zbino

mm chyba.

Sloneczko daje ~1200W/m^2. Co prawda najlepsze ogniwa maja 30% sprawnosci, ale zwykly obywatel moze liczyc raczej na max 14%. Czyli jakies 150W z m^2. Twoje mialoby ok 1W - wiec to co podaje producent by sie zgadzalo. Musisz po prostu poczekac na sloneczko.

Aha - 280mA jest pradem zwarciowym, przy 3.6V spodziewaj sie raczej

100-150mA.