Ogniwa NiCd - 0V i nie wzrasta przy ładowaniu

Przed planowanym małym projektem w domu w ten weekend postanowiłem przygotować długo (rok? półtora?) nieużywaną wiertarkę Black&Decker 18V. Aku ładuje się OK, drugi już nie, ładowarka miga szybko LED: bateria do kitu.

Po rozebraniu obudowy i podłączeniu na chwilę zasilacza przez opornik okazuje się, że z 15 ogniw tylko na 4 pojawia się napięcie ładowania 1.4V a reszta pokazuje w czasie ładowania 0V - wewnętrzne zwarcie... Z tych 4 niby "dobrych", po odłączeniu zasilacza tylko na 3 utrzymuje się około 1.2V, ten czwarty ledwie pokazuje 900mV obciążony woltomierzem. Bida panie...

Tu pytanie: da się jakoś te ogniwa zregenerować czy szmelc?

Reply to
Pszemol

W dniu sobota, 29 marca 2014 14:22:05 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:

Weź kondensator z 2mF/25V. Naładuj go do 20V i rozładuj przez padnięty akumulatorek. Trzeba zachować biegunowość. Czasami trzeba kilka razy powtórzyć strzał przez akumulatorek. To chamska metoda ale często działa. Nic nie ryzykujesz bo w tej chwili akumulatorki to szmelc.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

Użytkownik Pszemol napisał:

Raczej szmelc. Nawet jak zastosujesz opisaną obok metodę do przestrzelenia zwartych ogniw, to pozostanie Ci bieda z nędzą na niby sprawnych. Tylko wymiana kompletu ogniw na nowe lub wymiana całego modułu. Jakby co, to korzystam z tej firmy:

Tylko szukaj albo po nazwie akumulatora, albo nazwie elektronarzędzia albo po nazwie samego ogniwa. Może inni podpowiedzą swoje typy sprawdzonych dostawców akumulatorów. Maciek

Reply to
Maciek

W dniu 29.03.2014 15:09, Maciek pisze:

allegro, 18650. jak ich nie zabijesz za dużym prądem - będzie tanio i dobrze ToMasz

Reply to
ToMasz

18650 to nie są przypadkiem ogniwa litowo-jonowe?? :-) W mojej wiertarce są jeszcze takie NiCd... inna chemia.
Reply to
Pszemol

W dniu 2014-03-29 18:50, Pszemol pisze:

Możesz wymienić na NiMH. Do litowo-jonowych musi być inna ładowarka.

Reply to
uzytkownik

Niewiele Ci to pomoże, ale ja w swojej starej Wagner 12V wsadziłem "podwiązany sznurkiem" akku żelowy 12V. Ciągnie lepiej niż te małe NiMh i wyszło coś koło 5x taniej...

U Ciebie wystarczyło by 3x po 6V 1.3Ah. Ładowanie ze stabilizatora nawet przez rezystor. Wiem że druciarstwo... no ale działa.

Reply to
=?windows-1250?Q?Sebastian_Bia=B3y?=

W dniu 2014-03-29 14:22, Pszemol pisze:

BTW TEMATU:

ja wczoraj wyciągnąłem z piwnicy kamerę sony Hi8 kupioną w 1998r, leżała nieużywana z 14 lat, dwie baterie INFOLITHIUM Li-ion madeinjapan budziły się długo ale w końcu sie naładowały i działają jak najbardziej prawidłowo (dzisiaj przetestowałem czasy pracy i 130minut dla mniejszej i 270minut dla większej NP-F550)

co jakość to jakość :)

Reply to
fifak

To raczej nie przykład na jakość tylko na akumulator z innej chemii.

Reply to
Pszemol

Zastosować Superkondensator. Skoro ludzie stosują je do wspomagania rozrusznika w aucie, to z taką zabaweczką chyba sobie poradzi?

Reply to
=?windows-1250?Q?Sylwester_=A3azar?=

hmm?

Reply to