Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ładowani a 2C

Witam.

Ma ktoś doświadczenie z ogniwami np. Batimexa czy też GD-SC2000 z
ebaterii lub innymi?
Potrzebuję ogniwa Ni-Cd typu SC w ilości 15 sztuk do akumulatora AEG 18V
2Ah ładowanego prądem 2C (4,1A) ładowarką półgodzinną. No i tu z tym
prądem ładowania jest trochę kłopot, bo zero parametrów tych
wspomnianych ogniw. Oryginalne są bez folii poukładane w koszyczku aby
się nie zwierały i tylko pare literek/cyferek na nich o których google
nic nie wie. Nowy akumulator to 420zł i nie kryję, że chciałbym trochę
zaoszczędzić. Użytkuję sporadycznie tej wkrętarki i dziwię się, że tak
szybko oryginalne padły (nie wiem czy ze 20 razy ją ładowałem przez 3 lata).

Irokez

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ładowania 2C

Szybkie ladowarki zabija Ci kazde ogniwa a zwlascza niemarkowe i polaczene
w dlugi szereg. Mialem kiedys zielonego boscha i aku zdechly po kilku ladowaniach
(tez byla szybka ladowarka). Na twoim miejscu jesli juz kupiles te ogniwa
to zrob jakas prosta powolna ladowarke 0.1-0.2C to ogniwa dlugo wytrzymaja.

--
pozdrawia
    yorgus

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ł adowania 2C

Nie kupiłem jeszcze.
Właśnie wyczytałem w instrukcji ładowarki AEG BL9618 że również Ni-MN
3Ah ładuje. Może do takich trochę dopłacić o ile zniosą lepiej te 4,1A
ładowania (tylko do sprawdzenia mi pozostaje czy jest jakaś detekcja
typu zaszyta w akumulatorze).
Przy takim sporadycznym używaniu za bardzo nie chce mi się kombinować z
kolejną ładowarką tylko właśnie kupić i samemu zregenerować ogniwa.
Dobrze, że są 2 akumulatory w walizce...

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ł adowania 2C

hmm, taki H-SC3000P (http://wamtechnik.pl/files/specs/683.pdf ) ma rapid
charge 3A a kosztuje ledwo 2-3zł więcej. Może taki poskładać?

--
Irokez

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ładowania 2 C
W dniu czwartek, 26 września 2013 22:28:48 UTC+2 użytkownik yorgus napi
sał:

G 18V
 i tu z tym

aby
oogle
 trochę
się, że tak
rzez 3 lata).
owaniach
a.

Rosjanie mieli patent na akumulatorki łączone szeregowo. Akademik Kadmo
w wykombinował że równolegle do każdego akumulatorka trzeba dać d
wie diody połączone szeregowo. Jak napiecie na akumulatorze zaczynało
 przekraczać ok 1,4V to diody przepuszczały przez siebie nadwyżkę p
rądu. Miałem tak zrobioną ładowarkę made in ZSRR. Akumulatorki w
niej ładowane były praktycznie niezniszczalne. Jak się mechanicznie u
szkodziła to się okazało że ładowarka made in Kitaj zabiła akum
ulatorki prawie od razu. To dolutowałem po dwie diody do zacisków i zno
wu nowe akumulatorki zrobiły się wieczne. Przy dużych prądach moż
e być problem z ciepłem jakie się wydzieli w diodach.  Napisałem ty
lko dlatego ze może ktoś kiedyś skorzysta z pomysłu akademika Kadmo
wa.

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ł adowania 2C

Krótkie pytanie co do sposobu podłączenia tych diodek wg patentu
"Akademika Kadmowa". Czy po połączniu w szereg obu diodek należy to
spolaryzować tak, jak typową zenerkę w klasycznym stabilizatorze, czyli
katoda do plusa, a anoda do minusa (bo tak mi się na chłopski rozum
wydaje) czy może jednak odwrotnie. Elektroniką param się tylko amatorsko
i okazyjnie (i w dodatku mam sporo braków z matmy/szkolnej teorii), więc
wolę zapytać.

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ł adowania 2C

Odwrotnie.
--
Jacek

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ł adowania 2C
Wielkie dzięki za błyskawiczną odpowiedź. Pozdrowionka.

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ładow ania 2C

To może zamiast pakietu akumulatorów lepszy byłby zasilacz sieciowy ?

--
P. Jankisz
Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ładow ania 2C

hmm.. nie ma emotikona...

Mam zielonego Boscha pneumatyka na prąd.
Ale jak potrzebuję bez zasilania to mam wkrętarkę AEG z udarem. I
najbardziej wqrwia że sprzęt za ponad półtorej tysiąca (nic nie zmienia
fakt, że kupiłem za 7 stów jak kolor zmieniali z niebieskiego na
pomarańczowy) a akumulatory to totalny szmelc. Żeby tylko tyle wytrzymać
ilości ładowań. Ciekawe kiedy padnie drugi bo robią na zmianę
(pomierzyłem cele są dobre, w padniętym połowa ponad zwarta).
Myślałem że AEG to lepsza firma niż Bosch. Trzeba było niebieskiego
Boscha kupić.

Zamówię więc Ni-MN, prąd ładowania 3A (Rapid charge) bardziej
optymistycznie napawa trwałością niż Ni-Cd z jego 1A.

--
Irokez

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ładow ania 2C

To może jednak Li-Ion?
Ja od paru lat użytkuję w ten sposób wkrętarkę zasilaną laptopowymi
ogniwami. Jak naładuję, to naprawdę dużo tym powiercę i poskręcam - o
wiele więcej niż jak miałem ni-cd. Dodatkowo jak potrzebuje wkrętarkę,
to ją po prostu wyciągam i robię - niezależnie czy leżała bezczynnie
dzień czy miesiąc.
Minus jest taki, że trzeba do tego odpowiednią ładowarkę i 'dynksa'
pokazującego kiedy akumulator jest już prawie nieżywy (jak na li-ion),
ale to akurat już miałem.

Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ładowania 2C

napawa trwałością niż Ni-Cd z jego 1A.

A mozesz pokazac czym to ladujesz i dynkska zeby wiedzeic jak to ugryzc?

Tmek

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ł adowania 2C

18V na 3,6 daje 5 ogniw
Podejrzewam że to tak:
- trzeba wsadzić 5 ogniw w pudełko
- następnie płytkę zabezpieczeń na odpowiedni amperaż, tylko na 5 sztuk
to znaleźć nie mogę:
http://www.ebay.com/itm/4S-Li-ion-Lithium-Battery-Input-Ouput-Protection-Board-PCB-14-4V-14-8V-16-8V-12A-/321186098541?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ac82eed6d
- a potem ładowarka odpowiednia

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ł adowania 2C

Ja mam wkrętarkę na 12V i używam 6 ogniw, po dwa równolegle, 3 sekcje w
szereg. Lepiej dawać pary równoległe, bo laptopowe mają taką sobie
wydajność prądową. Chociaż zawsze można dać ogniwa modelarskie :-)

Płytkę można sobie darować jeżeli pilnuje się napięcia.
Moja wkrętarka zablokowana bierze ok. 15-18A, więc to zabezpieczenie
będzie większym problemem niż same ogniwa. I lepiej się nie sugerować
obecnym poborem prądu, bo z ni-cd mogłem wyciągnąć tylko 10A.
Chyba, że obcy ludzie będą nią się posługiwać, to wtedy niestety trzeba
ją zabezpieczyć.

Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ł adowania 2C

Ładowarkę mam Turnnigy Accucel-6
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7028__Turnigy_Accucel_6_50W_6A_Balancer_Charger_w_accessories.html
) ale można kupić podobną jeszcze trochę taniej. Potrzeba do niej
zasilacza 12V, ale to każdy ma w komputerze, albo można kupić za
niewielkie pieniądze.
Dynks to
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__4176__HXT_Lipo_Monitor_4S_A_must_have_for_all_lipo_users_.html
Są jeszcze z alarmem dźwiękowym, ale normalnie używając wkrętarki przy
dużym obciążeniu napięcie czasem spada poniżej tych 3.3V i piszczenie
nie jest przyjemne. Mi wystarcza bez dźwięku: jak częściej świecą się
czerwone niż zielone, to czas na ładowanie.
No i jak to z li-ion - trzeba bezwzględnie pilnować, żeby nie rozładować
do zera, bo później to już tylko kubeł/recykling.

Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ł adowania 2C

tarki przy
szczenie
iecą się
ładować

Potwierdzam, że to ma sens chociaż wydaje się że jest bez głowy
 zrobione.

Do swojej wiertarko-wkretarki Boscha zielonej po padzie akumulatorów
NiCd włożyłem pakiet ogniw laptopowych, 9 sztuk, 3 sekcje po 3
równolegle. Od 1,5 roku działa pięknie i nic się nie dzieje. Ła
duje ze
zwykłego zasilacza z ograniczeniem prądu na 400mA i końcowym napię
ciem
12,6V. Ładuje sie cholernie długo, ale darowałem sobie balansery it
p.

Szkoda czasu i atłasu, jak ogniwa padną, zmienię na nowe. A paść
 nie
chcą mimo rozładowania dużym prądem, połączeniem równoległ
ym po 3 ogniwa
w sekcji, braku balansera itd, itp. Nie grzeją się przy wierceniu tak
że.

Marvin

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ł adowania 2C

Wątpię, żebym zmieścił 15 ogniw Li-Ion (po 3 równolegle) zamiast 15 Ni-Mn.
Ta wkrętarka jednak trochę ciągnie prądu (AEG BSB 18 STX).

--
Irokez

Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ł adowania 2C

miast 15 Ni-Mn.

Do mojej też te 9 sztuk nie weszło od razu :)
Pojemnik składa się z dwóch części zostały one rozsunięte n
a ok 20mm
(śruby i dystanse), ogniwa weszły w pionie, a szczelina między poł
ówkami
pojemnika na ogniwa została zamaskowana.